Algemeen
BX 750 !
Minder
Meer
05 jan 2013 00:52 #26521
door francis grey
Handtekening
Beantwoord door francis grey in topic BX 750 !
Bedankt Leonardo voor de goede uitleg :thumbsup: . Ik heb trouwens 3 BX750 ers staan daar mogen er 2 van weg : ver onder de prijs zullen we zeggen 150 euro per stuk

: happyny01
MVG
Francis
: happyny01
MVG
Francis
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
04 jan 2013 20:57 #26518
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic BX 750 !
Hi Leonardo,
zoals altijd to the point en kritisch. I like that ! :thumbsup:
Pim.
zoals altijd to the point en kritisch. I like that ! :thumbsup:
Pim.
04 jan 2013 20:15 - 04 jan 2013 20:16 #26515
door leonardo
Dat is een juiste opmerking, zeldzaamheid KAN, maar hoeft absoluut niet te betekenen dat je een pot goud in handen hebt.
De Waldorp 37R komt idd niet zo vaak voor maar van dit soort radio's heeft Waldorp genoeg gemaakt die erg veel lijken op die 37R. Zeker de schaal maar ook de techniek.
Daarnaast is Waldorp wat minder gewild als verzamelobject. In dat licht gezien lijkt mij 75 euro allerzins een redelijk bedrag. Count your blessings (of hou hem zelf natuurlijk) Dit is helaas geen goud radio!
Overigens is het genoemde aantal slechts een schatting. Die lijst (van Gidi V. die je bedoeld) is goed opgezet en onderzocht maar het is tevens ook een momentopname. Intussen zijn er al vele nieuwe aanmeldingen binnen van radio's en daar komen er nog wel meer bij. Misschien eens tijd voor een nieuwe publicatie in het NVHR blad...
Tja, en dan die 800 euro voor de BX750A. Er zal misschien ergens op de wereld een gek hebben rondgelopen die het er voor over had,....Kan me trouwens ook niet voorstellen dat Mark van die 800 euro "geschrokken" is. Hoogstens wel van het feit dat het ding dus binnenkort geen goud gaat opbrengen op Marktplaats!
mvg Leonardo
De Waldorp 37R komt idd niet zo vaak voor maar van dit soort radio's heeft Waldorp genoeg gemaakt die erg veel lijken op die 37R. Zeker de schaal maar ook de techniek.
Daarnaast is Waldorp wat minder gewild als verzamelobject. In dat licht gezien lijkt mij 75 euro allerzins een redelijk bedrag. Count your blessings (of hou hem zelf natuurlijk) Dit is helaas geen goud radio!
Overigens is het genoemde aantal slechts een schatting. Die lijst (van Gidi V. die je bedoeld) is goed opgezet en onderzocht maar het is tevens ook een momentopname. Intussen zijn er al vele nieuwe aanmeldingen binnen van radio's en daar komen er nog wel meer bij. Misschien eens tijd voor een nieuwe publicatie in het NVHR blad...
Tja, en dan die 800 euro voor de BX750A. Er zal misschien ergens op de wereld een gek hebben rondgelopen die het er voor over had,....Kan me trouwens ook niet voorstellen dat Mark van die 800 euro "geschrokken" is. Hoogstens wel van het feit dat het ding dus binnenkort geen goud gaat opbrengen op Marktplaats!
mvg Leonardo
Laatst bewerkt 04 jan 2013 20:16 door leonardo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hoedendoosch, francis grey
Minder
Meer
04 jan 2013 16:05 #26489
door francis grey
Handtekening
Beantwoord door francis grey in topic BX 750 !
Zeldzaamheid schijnt echter weinig invloed te hebben op de prijs . Zo kreeg ik bv op mijn (zacht spelend ongerestaureerde ) Waldorp 37R slechts een bod van 75 euro terwijl van het totaal van 1050 stuks waarvan 726 ingeleverd en slecht 2 in nederland nog bekend zijn .
MVG
Francis
MVG
Francis
Handtekening
04 jan 2013 12:00 - 04 jan 2013 12:18 #26482
door maarten
Ik denk dat de Philips audioproducten die geen massaproductie waren, voornamelijk bij Elektroakoestiek vandaan kwamen en niet voor consumenten bestemd waren. Zulke producten werden vaak met de hand op speciale bestelling en/of in kleine series vervaardigd. Ik denk daarbij aan de bekende versterkers voor de PPI, maar ook aan apparaten die we niet kennen omdat er simpelweg maar een paar van gemaakt zijn en die ooit gesloopt en afgevoerd zijn. Zo staat bijvoorbeeld in de kelder van het bijgebouwtje van het voormalige RNW-pand een map met documentatie van de daar gebouwde studio's. Daar zitten handgetekende oplossingen in die kennelijk ter plekke bedacht en aangebracht zijn. Nu RNTC als onderdeel van FPU verderleeft in Amsterdam, is me niet echt duidelijk wat er met die studio's zal gaan gebeuren.
Aan de andere kant zijn er dus ook voorbeelden van zeer dure/zeldzame massaproductie. Van de K4 dachten we ooit dat er ook maar weinig van waren gemaakt en over waren. Nu hebben veel serieuze verzamelaars er 1 of 2, dus in verhouding ongeveer vergelijkbaar met de F9X38A. Hoeveel er van het vooroorlogse meubel ooit gemaakt zijn is niet echt duidelijk. Het zal zeker kloppen dat de totale productie vies tegenviel, zo in de crisistijd maar men zal op zijn minst rekening gehouden hebben met productieseries.
Overigens zijn we het waarschijnlijk allemaal met elkaar eens dat een BX750A daar g'e'en voorbeeld van is, en dat die mogelijk richting Japan of de VS is vertrokken voor dat geld en dan aan een koper die het even ontgaan was dat er meer exemplaren van bestaan.
Aan de andere kant zijn er dus ook voorbeelden van zeer dure/zeldzame massaproductie. Van de K4 dachten we ooit dat er ook maar weinig van waren gemaakt en over waren. Nu hebben veel serieuze verzamelaars er 1 of 2, dus in verhouding ongeveer vergelijkbaar met de F9X38A. Hoeveel er van het vooroorlogse meubel ooit gemaakt zijn is niet echt duidelijk. Het zal zeker kloppen dat de totale productie vies tegenviel, zo in de crisistijd maar men zal op zijn minst rekening gehouden hebben met productieseries.
Overigens zijn we het waarschijnlijk allemaal met elkaar eens dat een BX750A daar g'e'en voorbeeld van is, en dat die mogelijk richting Japan of de VS is vertrokken voor dat geld en dan aan een koper die het even ontgaan was dat er meer exemplaren van bestaan.
Laatst bewerkt 04 jan 2013 12:18 door maarten.
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 jan 2013 10:50 #26478
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic BX 750 !
Dank jullie wel voor de reacties .
Ik snap zeer zeker dat en ieder kan en mag zeggen wat hij wil .
Op het RM was gewoon een balletje wat ik wilde opgooien dat de prijzen echt idioot zijn en ik juist eens wilde weten wat nu redelijk en over dreven is.
Gelukkig is het een hobby en een hobby mag geld kosten zo simpel ligt dat voor ons .
En ja prijzen wat zijn prijzen je word dood gegooid net voordat er een beurs is schieten de prijzen omhoog en word er flink gehandeld op INTERNET .
Iedereen wil wel een voor weinig een toestel kopen , wij ook maar soms denk ik wel eens pffff het is geen GOUD ofzo .
Iedereen een hele prettige dag en ik ga zo mijn binnen gekomen 215 A ( zwarte zenderschaal ) uitpakken en eens kijken wat dat nu weer is.
Oja de 944A heeft hier 1 middag gestaan en tijdens het nalopen kwam er visite en die heeft zoveel geld geboden dat ik hem verkocht heb ( dom of goed gedaan daar ben ik niet uit )
Mvgr Marc en Patricia
Ik snap zeer zeker dat en ieder kan en mag zeggen wat hij wil .
Op het RM was gewoon een balletje wat ik wilde opgooien dat de prijzen echt idioot zijn en ik juist eens wilde weten wat nu redelijk en over dreven is.
Gelukkig is het een hobby en een hobby mag geld kosten zo simpel ligt dat voor ons .
En ja prijzen wat zijn prijzen je word dood gegooid net voordat er een beurs is schieten de prijzen omhoog en word er flink gehandeld op INTERNET .
Iedereen wil wel een voor weinig een toestel kopen , wij ook maar soms denk ik wel eens pffff het is geen GOUD ofzo .
Iedereen een hele prettige dag en ik ga zo mijn binnen gekomen 215 A ( zwarte zenderschaal ) uitpakken en eens kijken wat dat nu weer is.
Oja de 944A heeft hier 1 middag gestaan en tijdens het nalopen kwam er visite en die heeft zoveel geld geboden dat ik hem verkocht heb ( dom of goed gedaan daar ben ik niet uit )
Mvgr Marc en Patricia