Algemeen
Chassis 834A Klaar !!
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 dec 2012 18:14 #25880
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Chassis 834A Klaar !!
Marc is diegene die het doet en Patricia en ik kiezen samen toestellen / radio's uit die wij leuk vinden .
Ach ja ik vind het een sport om een roestig kreng weer netjes te kunnen krijgen.
Ook dit soort dingen hoort erbij vind ik.
Mvgr Marc en Patricia
Ach ja ik vind het een sport om een roestig kreng weer netjes te kunnen krijgen.
Ook dit soort dingen hoort erbij vind ik.
Mvgr Marc en Patricia
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 dec 2012 18:09 - 22 dec 2012 18:15 #25879
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Chassis 834A Klaar !!
Beste Marc en Patricia,
Eerlijk is eerlijk, ik heb er bewondering voor hoe jullie een zwaar verroest chassis
toch weer toonbaar maken. En wie van jullie is nou toch degene die dat allemaal klaar
speelt.... Is dat Marc of Patricia of zijn jullie beiden met chemicaliën aan het boenen?
Ik zou zelf nooit aan een dergelijke klus durven beginnen omdat ik denk dat het nooit meer
een echt als nieuwe radio wordt. Ik geef daarom liever meer uit aan een werkelijk mooie
en niet spelende originele radio waar nog niet aan is gerommeld en waar nog geen roestsporen
aan zitten. Want een roestig chassis.........dan hoeft het voor mij niet meer.
Maar dat is mijn manier van de hobby beleven en ik beslis uiteraard niet voor een ander.
Een voorbeeld: mijn 834A heb ik een jaar geleden gekocht in originele roestvrije en goed
spelende staat. Zelfs het stoffen netsnoer nog origineel. Alle condensators en condensator
dozen nog nooit aan gerepareerd.
Ik had het bedrag van € 245,- er voor over maar dan heb je wel iets moois. En dat was mijn keuze.
En waarschijnlijk hebben Marc en Patricia van hun eigen 834A net zoveel plezier hebben dan ik
van de mijne... Dat mag iedereen helemaal zelf ervaren .Kerstsmiley
Eerlijk is eerlijk, ik heb er bewondering voor hoe jullie een zwaar verroest chassis
toch weer toonbaar maken. En wie van jullie is nou toch degene die dat allemaal klaar
speelt.... Is dat Marc of Patricia of zijn jullie beiden met chemicaliën aan het boenen?
Ik zou zelf nooit aan een dergelijke klus durven beginnen omdat ik denk dat het nooit meer
een echt als nieuwe radio wordt. Ik geef daarom liever meer uit aan een werkelijk mooie
en niet spelende originele radio waar nog niet aan is gerommeld en waar nog geen roestsporen
aan zitten. Want een roestig chassis.........dan hoeft het voor mij niet meer.
Maar dat is mijn manier van de hobby beleven en ik beslis uiteraard niet voor een ander.
Een voorbeeld: mijn 834A heb ik een jaar geleden gekocht in originele roestvrije en goed
spelende staat. Zelfs het stoffen netsnoer nog origineel. Alle condensators en condensator
dozen nog nooit aan gerepareerd.
Ik had het bedrag van € 245,- er voor over maar dan heb je wel iets moois. En dat was mijn keuze.
En waarschijnlijk hebben Marc en Patricia van hun eigen 834A net zoveel plezier hebben dan ik
van de mijne... Dat mag iedereen helemaal zelf ervaren .Kerstsmiley
Laatst bewerkt 22 dec 2012 18:15 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc en Patricia
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 dec 2012 17:13 - 07 jan 2013 15:07 #25877
door Marc en Patricia
Chassis 834A Klaar !! werd gestart door Marc en Patricia
Vanmiddag maar eens druk geweest met het chassis schoon temaken en te ontroesten .
Was een pokke klus maar hij is weer mooit blank !
Nu is de vraag hou hou je hem mooi blank , inspuiten met WD40 of met zuurvrij vet/vaseline inspuiten wie weet het ...
Het koper werk word gedaan door een kennis die krijgt het weer zoals het hoort te zijn .
Ik zal even een paar foto's plaatsen van het chassis
Mvgr Marc en Patricia
Ps alle schroefjes komen er nog nieuw op !
de eerste is een foto van een iets al schoongemaakt chassis en daarna het schoongemaakte chassis !
Was een pokke klus maar hij is weer mooit blank !
Nu is de vraag hou hou je hem mooi blank , inspuiten met WD40 of met zuurvrij vet/vaseline inspuiten wie weet het ...
Het koper werk word gedaan door een kennis die krijgt het weer zoals het hoort te zijn .
Ik zal even een paar foto's plaatsen van het chassis
Mvgr Marc en Patricia
Ps alle schroefjes komen er nog nieuw op !
de eerste is een foto van een iets al schoongemaakt chassis en daarna het schoongemaakte chassis !
Laatst bewerkt 07 jan 2013 15:07 door Marcel L.