Algemeen
HEBBES ERRES
26 dec 2012 13:27 #26008
door Franc
Beantwoord door Franc in topic HEBBES ERRES
Hoi Gino,
M is een goede zender maar je er moet niet te ver vanaf wonen.
Ik kan deze slechts matig ontvangen maar desondanks is het geluid heerlijk!
De Top 2000 is ook verslavend en heb zelfs ook nog een tijd naar Het Glazen Huis geluisterd wat heel aardig was.
Normaal ben ik geen 3FM luisteraar.
Groet Frank
M is een goede zender maar je er moet niet te ver vanaf wonen.
Ik kan deze slechts matig ontvangen maar desondanks is het geluid heerlijk!
De Top 2000 is ook verslavend en heb zelfs ook nog een tijd naar Het Glazen Huis geluisterd wat heel aardig was.
Normaal ben ik geen 3FM luisteraar.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 dec 2012 13:22 #26007
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic HEBBES ERRES
Hoi Franc,
Op de autoradio is M een fijne zender.
Ik ga dat verschil hier binnen eens uitproberen.
Maar ik ben nu een beetje gehecht aan de top 2000.
Gino
Op de autoradio is M een fijne zender.
Ik ga dat verschil hier binnen eens uitproberen.
Maar ik ben nu een beetje gehecht aan de top 2000.
Gino
26 dec 2012 13:18 #26006
door Franc
Beantwoord door Franc in topic HEBBES ERRES
Hoi Gino,
De top 2000 is leuk en kun je dus helemaal beluisteren zo.
Maar verwacht geen topgeluid, het klinkt bijna net zo dichtgesmeerd als de commerciële zenders.
Daar hebben ze bij Radio 2 teveel kaas van gegeten!
Die klonk jaren terug enorm veel beter en was bijzonder prettig om naar te luisteren.
Nu is het bij mij een achtergrondzender als er niets anders is.
De regionale zenders zoals Radio M hoor ik liever.
Dus een matig geluid ligt dus in ieder geval niet alleen aan je radio!
Groet Frank
De top 2000 is leuk en kun je dus helemaal beluisteren zo.
Maar verwacht geen topgeluid, het klinkt bijna net zo dichtgesmeerd als de commerciële zenders.
Daar hebben ze bij Radio 2 teveel kaas van gegeten!
Die klonk jaren terug enorm veel beter en was bijzonder prettig om naar te luisteren.
Nu is het bij mij een achtergrondzender als er niets anders is.
De regionale zenders zoals Radio M hoor ik liever.
Dus een matig geluid ligt dus in ieder geval niet alleen aan je radio!
Groet Frank
26 dec 2012 11:49 - 26 dec 2012 11:56 #26001
door Gino
Laatst bewerkt 26 dec 2012 11:56 door Gino.
26 dec 2012 11:48 #26000
door Gino
Hoi Peter,
Dank je voor de verheldering. Ik moet het een paar keer lezen, dan snap ik er iets van......
Ik ben de golfbereikschakelaars gaan schoonblazen met remmenreiniger, en ook de geluid aanpasschakelaars.
Dat geeft me wel wat verbetering.
Nu weet ik dat een radio na een tijdje spelen ook wel wat op kan knappen qua geluid/ontvangst.
Dus dat is voor mij een mooi excuus om de top 2000 aan te laten staan........ :lol:
De marketing van Erres dacht : adverteren doet verkopen :
Gino
Dank je voor de verheldering. Ik moet het een paar keer lezen, dan snap ik er iets van......
Ik ben de golfbereikschakelaars gaan schoonblazen met remmenreiniger, en ook de geluid aanpasschakelaars.
Dat geeft me wel wat verbetering.
Nu weet ik dat een radio na een tijdje spelen ook wel wat op kan knappen qua geluid/ontvangst.
Dus dat is voor mij een mooi excuus om de top 2000 aan te laten staan........ :lol:
De marketing van Erres dacht : adverteren doet verkopen :
Gino
26 dec 2012 11:16 #25996
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic HEBBES ERRES
Ik heb dit toestel ook eens gehad, vond het geluid echt tegenvallen.
De balanseindtrap is een beetje bijzonder uitgevoerd, met een extra (kleinere) uitgangstrafo wordt de balanseindtrap als stereo eindtrap gebruikt. De balansuitgangstrafo is duidelijk groter dan de andere.
De truc is: Bij mono wordt de bovenste eindbuis in tegenfase aangestuurd t.o.v. de onderste. De twee anodestromen ontmoeten elkaar op de gebruikelijke manier in de uitgangstrafo, waardoor een belanseindtrap wordt verkregen.
Bij stereo wordt de bovenste eindbuis in tegenfase door links aangestuurd en de onderste in fase door het rechterkanaal. Aan de balansuitgangstrafo verschijnt nu de som van het stereosignaal, dus (L+R)
De anodestromen gaan echter in fase door de tweede, kleinere uitgangstrafo. Aan de uitgang ervan verschijnt nu het verschil van de twee stereokanalen, dus (L-R).
Dit signaal wordt bij het linkerkanaal opgeteld en van het rechterkanaal afgetrokken, je krijgt dan links (L+R)+(L-R)= 2L en bij rechts (L+R)-(L-R)= 2R. Zou je een mono signaal aanbieden, dan blijft het gewoon mono.
Het is bij stereo dus niet echt een balanseindtrap meer. Het leuke is wel dat er drie luidspreker uitgangen op zitten, eentje rechtstreeks op de balansuitgang die het mono signaal weergeeft en twee voor links resp. rechts.
Deze schakeling heeft ook eens in Radio Electronica gestaan. Zelf heb ik een Loewe Opta waar het op min of meer dezelfde manier wordt gedaan, de eindbuizen hebben elk hun eigen uitgangstrafo, waarvan de secundaire wikkelingen bij mono parallel staan. Ook hier is een fasedraaier nodig.
Groeten,
Peter
De balanseindtrap is een beetje bijzonder uitgevoerd, met een extra (kleinere) uitgangstrafo wordt de balanseindtrap als stereo eindtrap gebruikt. De balansuitgangstrafo is duidelijk groter dan de andere.
De truc is: Bij mono wordt de bovenste eindbuis in tegenfase aangestuurd t.o.v. de onderste. De twee anodestromen ontmoeten elkaar op de gebruikelijke manier in de uitgangstrafo, waardoor een belanseindtrap wordt verkregen.
Bij stereo wordt de bovenste eindbuis in tegenfase door links aangestuurd en de onderste in fase door het rechterkanaal. Aan de balansuitgangstrafo verschijnt nu de som van het stereosignaal, dus (L+R)
De anodestromen gaan echter in fase door de tweede, kleinere uitgangstrafo. Aan de uitgang ervan verschijnt nu het verschil van de twee stereokanalen, dus (L-R).
Dit signaal wordt bij het linkerkanaal opgeteld en van het rechterkanaal afgetrokken, je krijgt dan links (L+R)+(L-R)= 2L en bij rechts (L+R)-(L-R)= 2R. Zou je een mono signaal aanbieden, dan blijft het gewoon mono.
Het is bij stereo dus niet echt een balanseindtrap meer. Het leuke is wel dat er drie luidspreker uitgangen op zitten, eentje rechtstreeks op de balansuitgang die het mono signaal weergeeft en twee voor links resp. rechts.
Deze schakeling heeft ook eens in Radio Electronica gestaan. Zelf heb ik een Loewe Opta waar het op min of meer dezelfde manier wordt gedaan, de eindbuizen hebben elk hun eigen uitgangstrafo, waarvan de secundaire wikkelingen bij mono parallel staan. Ook hier is een fasedraaier nodig.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten