Skip to main content
Algemeen

834A

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
  • Onderwerp Auteur
Meer
16 dec 2012 17:09 #25565 door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic 834A
Hallo Ben ,

Deze potmeter is helemaal kapot er zijn stukken uit en afgebroken en het draai mechanisme is verdwenen .
Ook het rolbandtje is helemaal kapot ( paardehaar hangt los).
Ik zoek dus echt een complete schakelaar .

Mvgr Marc en Patricia

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 dec 2012 12:44 #25553 door Ben
Beantwoord door Ben in topic 834A
Mijn 836A lijkt hier op en de eerste indruk van de foto's is dat je niet erg met de kwast en stofzuiger bezig bent geweest,
dat is altijd het eerste wat ik doe en houd de boel overzichtelijk. Heb je het plakwerk bij de weerstand van 10000 Ohm gezien?.
Verder neem ik aan dat je de grote elko's nog hebt en zou je weer kunnen monteren als je de nieuwe elko's onder het chassis plaatst.
(zie foto als voorbeeld) Als je in alle rust de potmeter demonteert dan kun je hem wel weer herstellen, zo complex is dat niet en
is door mij ook op die manier opgelost. Met een andere potmeter kom je waarschijnlijk dezelfde problemen tegen. Succes en groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Bijlagen:

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
  • Onderwerp Auteur
Meer
16 dec 2012 10:10 #25539 door Marc en Patricia
834A werd gestart door Marc en Patricia
Gister bezig geweest met een zwaar verknoeide 834A chassis.
Ik heb van een sloop 834C zoveel mogelijk brijkbare spullen afgehaald en weer gemonteerd op de A.
Na veel klieren en meten en zoeken heb ik da eindelijk het toestel aan het spelen .
Het toestel speelt heel erg goed en is erg selectief !.
Alleen de aan/uit en volume regelaar ( heel complex ding en groot) is helaas defect ik heb hem inwendig op aan vast gezet en het stangetje eruit getrokken nadat ik eerst het volume heb kunnen vinden op 1 stand en aan de buiten kant met 3 kabeltjes een externe volumeregelaar aangesloten ( tijdelijk) dus nu kan ik het volume regelen alleen het toestel aan/uit zetten gaat niet meer.
Dus nu zoekende naar dit aan/uit en volume deel wie o wie heeft hem toevallig liggen .

Mvgr Marc en Patricia

Gemaakt door Kunena