Algemeen
Kerstboom anno 1950
Minder
Meer
09 dec 2012 18:40 #25234
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Kerstboom anno 1950
Dat is weer eens anders met de denne en sparre appeltjes eraan
maar om het gezellig te maken doe ik een muzikale toegift
ook uit de Jaren 50
Grt René Daemen
maar om het gezellig te maken doe ik een muzikale toegift
ook uit de Jaren 50
Grt René Daemen
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 dec 2012 18:26 - 09 dec 2012 19:06 #25231
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Kerstboom anno 1950
Oh ja, Lee...
De kaarslampjes zijn van Philips anno 1948 (typefoutje in mij vorige bericht).
Ik heb ze geërfd van mijn ouders die ze ter gelegenheid van hun huwelijk gekregen
hebben van mijn grootouders.
Dus gaan ze al weer een aantal jaren en branduren mee in de familie.
Ik zal ook nog een foto maken bij daglicht, waar de Philips 932A tussen de kerst
kadootjes ligt.
De kaarslampjes zijn van Philips anno 1948 (typefoutje in mij vorige bericht).
Ik heb ze geërfd van mijn ouders die ze ter gelegenheid van hun huwelijk gekregen
hebben van mijn grootouders.
Dus gaan ze al weer een aantal jaren en branduren mee in de familie.
Ik zal ook nog een foto maken bij daglicht, waar de Philips 932A tussen de kerst
kadootjes ligt.
Laatst bewerkt 09 dec 2012 19:06 door Johannes.
09 dec 2012 16:18 #25227
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Kerstboom anno 1950
En de foto`s ??????
Lee
Lee
09 dec 2012 14:44 - 09 dec 2012 14:56 #25223
door Johannes
Kerstboom anno 1950 werd gestart door Johannes
Beste Forumlezers,
Eindelijk ben ik begonnen met het versieren van mijn kerstboom. Voor mij waren er twee
voorwaarden: a) Het moest een echte sparrenboom zijn en geen kunstboom. Maar toch iets met de radiohobby. En b) moet het vooral iets ouds vertegenwoordigen, dus geen moderne led verlichting.
De Nordmannspar vond ik bij Albert Heijn; een 8 jaar tevoren als een zaadje in een pot opgekweekt en volgens de beschrijving opgekweekte boom van 140 CM.
De kaarsjes die er in gaan zijn van Philip 1948 en de goud geverfde dennenappels vertegenwoordigen de zelfde periode.
En natuurlijk gaat mijn kerstboom na kerstmis niet op de brandstapel maar gaat hij weer in de tuin.
Zoals hij er nu uit ziet gaat hij op deze manier nog vele jaren als kertsboom mee
Mijn kerstboom heb ik inmiddels voorzien van lichtjes en goudgeverfde dennenappels uit mijn geboortejaar toen er nog niet zoveel luxe bestond als tegenwoordig.
Eindelijk ben ik begonnen met het versieren van mijn kerstboom. Voor mij waren er twee
voorwaarden: a) Het moest een echte sparrenboom zijn en geen kunstboom. Maar toch iets met de radiohobby. En b) moet het vooral iets ouds vertegenwoordigen, dus geen moderne led verlichting.
De Nordmannspar vond ik bij Albert Heijn; een 8 jaar tevoren als een zaadje in een pot opgekweekt en volgens de beschrijving opgekweekte boom van 140 CM.
De kaarsjes die er in gaan zijn van Philip 1948 en de goud geverfde dennenappels vertegenwoordigen de zelfde periode.
En natuurlijk gaat mijn kerstboom na kerstmis niet op de brandstapel maar gaat hij weer in de tuin.
Zoals hij er nu uit ziet gaat hij op deze manier nog vele jaren als kertsboom mee
Mijn kerstboom heb ik inmiddels voorzien van lichtjes en goudgeverfde dennenappels uit mijn geboortejaar toen er nog niet zoveel luxe bestond als tegenwoordig.
Laatst bewerkt 09 dec 2012 14:56 door Johannes.