Algemeen
Een petitie die de aandacht verdient van elke radioamateur
14 nov 2012 09:59 #24068
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Een petitie die de aandacht verdient van elke radioamateur
Hallo,
Een volgende keer graag een duidelijke titel (heb ik nu aangepast) en wat meer informatie waar het over gaat. Alleen een linkje is wel erg karig.
Groeten van Marcel - Forumbeheer
Een volgende keer graag een duidelijke titel (heb ik nu aangepast) en wat meer informatie waar het over gaat. Alleen een linkje is wel erg karig.
Groeten van Marcel - Forumbeheer
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 nov 2012 00:16 - 14 nov 2012 00:17 #24066
door maarten
Helaas is dit absoluut niet achterhaald. Energiebedrijven zien er voor sommige toepassingen weliswaar van af, maar in de winkel is de rommel vrij verkrijgbaar en KPN levert "homeplugs" zelfs standaard bij sommige zakelijk-internetinstallaties.
Laatst bewerkt 14 nov 2012 00:17 door maarten.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
13 nov 2012 22:26 #24060
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Petitie !
Ik begrijp dat het achterhaald is.
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=133158
en andere reacties.
:thumbsup:
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=133158
en andere reacties.
:thumbsup:
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 nov 2012 19:26 #24044
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Petitie !
Beste mensen sorry ik dacht dat de rest ook mee gecopieerd werd DOM dus om niet ff te checken maar gelukkig weten forumleden dit te vertellen nogmaals sorry.
In ieder geval bedankt om te lezen en eventueel te tekenen.
Mvgr Marc en Patricia
In ieder geval bedankt om te lezen en eventueel te tekenen.
Mvgr Marc en Patricia
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
13 nov 2012 18:33 - 13 nov 2012 19:10 #24040
door brcf01
Het mag met wat meer respect.
Ik houd me aan mijn regeltje.
Wat mij van te voren niet bekend is open ik niet.
Tot nu toe met groot succes.
Marc, in ieder geval bedankt voor de tip.
Op het andere forum stond er dit bij:
"Een dringende petitie die de aandacht verdient van elke radioamateur".
Het commentaar aldaar lijkt voor de geïnteresseerden ook interessant.
:smilythumb:
Beantwoord door brcf01 in topic Petitie !
Laurens schreef : Kom nou zeg....
Het mag met wat meer respect.
Ik houd me aan mijn regeltje.
Wat mij van te voren niet bekend is open ik niet.
Tot nu toe met groot succes.
Marc, in ieder geval bedankt voor de tip.
Op het andere forum stond er dit bij:
"Een dringende petitie die de aandacht verdient van elke radioamateur".
Het commentaar aldaar lijkt voor de geïnteresseerden ook interessant.
:smilythumb:
Laatst bewerkt 13 nov 2012 19:10 door brcf01.
13 nov 2012 18:01 - 13 nov 2012 18:11 #24036
door Laurens
.
Kom nou zeg, een petitie is niets om bang voor te zijn. Je kan ook té voorzichtig zijn...
De laatste keer dat ik een virus binnenhaalde, was bij het aanklikken van een verkeerde downloadknop op een zeer louche downloadsite, en verder komt er op magische wijze altijd wel wat binnen door het gebruik van java toepassingen...
Het heeft zeer veel met de hobby te maken. Europa is al enige tijd bezig met het vaststellen van normen voor Powerline Communication systemen. Internet via het stopcontact. Het komt er op neer dat er HF signalen op het lichtnet mogen worden gezet, die extreme storingen veroorzaken op de ontvangst alle AM banden behalve de langegolf.
Met andere woorden, het hele midden en kortegolfspectrum wordt onbruikbaar zodra je iemand met PLC apparatuur in de straat hebt. Alle zenders zullen gestoord worden.
Compleet gestoord (no pun intended) om zoiets toe te laten. Iedere radio zonder FM wordt onbruikbaar. Mogelijk worden de stoorsignalen hard genoeg om niet eens een eigen zendertje te kunnen gebruiken, tenzij je dat zendertje met een afgeschermde kabel met de radio verbindt.
De storing is van dien aard, dat je 'm niet simpelweg met een 'moffenzeef' weg kan filteren. De storingen kunnen zich voortplanten door het hele lichtnet, en zijn heel breedbandig.
De storing is te voorkomen door gewoon een bekabeld of wifi netwerk te gebruiken... Dat functioneert al jaren prima.
De laatste keer dat ik een virus binnenhaalde, was bij het aanklikken van een verkeerde downloadknop op een zeer louche downloadsite, en verder komt er op magische wijze altijd wel wat binnen door het gebruik van java toepassingen...
Het heeft zeer veel met de hobby te maken. Europa is al enige tijd bezig met het vaststellen van normen voor Powerline Communication systemen. Internet via het stopcontact. Het komt er op neer dat er HF signalen op het lichtnet mogen worden gezet, die extreme storingen veroorzaken op de ontvangst alle AM banden behalve de langegolf.
Met andere woorden, het hele midden en kortegolfspectrum wordt onbruikbaar zodra je iemand met PLC apparatuur in de straat hebt. Alle zenders zullen gestoord worden.
Compleet gestoord (no pun intended) om zoiets toe te laten. Iedere radio zonder FM wordt onbruikbaar. Mogelijk worden de stoorsignalen hard genoeg om niet eens een eigen zendertje te kunnen gebruiken, tenzij je dat zendertje met een afgeschermde kabel met de radio verbindt.
De storing is van dien aard, dat je 'm niet simpelweg met een 'moffenzeef' weg kan filteren. De storingen kunnen zich voortplanten door het hele lichtnet, en zijn heel breedbandig.
De storing is te voorkomen door gewoon een bekabeld of wifi netwerk te gebruiken... Dat functioneert al jaren prima.
.
Laatst bewerkt 13 nov 2012 18:11 door Laurens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin, Willem Roseboom