Algemeen
Blaupunkt Stockholm
06 nov 2012 22:31 #23711
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Blaupunkt Stockholm
Dirk,
Handig is het om even de buizen bezetting te vermelden.
Ik heb er geen service doc van maar.
Zelf denk ik dat er 2X ECL86 of een ELL80 in zit.
Die buizen zijn vaak een oorzaak van kraken.
Er op tikken met het heft van een schroevendraaier.
Als ze slecht zijn, dan vallen met dat tikken door de mand.
Het is maar even een idee, om te proberen.
Vr gr Cees.
Handig is het om even de buizen bezetting te vermelden.
Ik heb er geen service doc van maar.
Zelf denk ik dat er 2X ECL86 of een ELL80 in zit.
Die buizen zijn vaak een oorzaak van kraken.
Er op tikken met het heft van een schroevendraaier.
Als ze slecht zijn, dan vallen met dat tikken door de mand.
Het is maar even een idee, om te proberen.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doktordirk
- [Doktordirk]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 nov 2012 20:36 #23699
door Doktordirk
Blaupunkt Stockholm werd gestart door Doktordirk
IK probeer een van een rommelmarkt meegenomen radio op te knappen.
Het is een Blaupunkt Stockholm met als typenummer 7625355, de uitvoering met stereodecoder.
Als eerste zat de afstem c zo vast als een huis, kruipolie werkte niet, dus uitbouwen en van twee kanten met olie bewerken (en daarna ook weer ontvetten met de bekende Action remmenreiniger) en met verdraaien alles weer gangbaar gekregen.
De schaaldraad kon gelukkig blijven zitten (met een hulpasje opgevangen)
De meeste knoppen zagen er niet uit door verf en vuil, deze zijn losgehaald en daar dit in het jargon een kunstgebitapparaat is alles in een bakje met coregatabs (gebitreiniger) gelegd, en zowaar het meeste vuil is verdwenen!!
Na een tijdje proefspelen begon een kanaal vervaarlijk te kraken ook met het volume op 0, de eindbuizen bewegen gaf geen verandering.
Nu is meten aan de onderkant of een onderdeeltje vervangen geen eenvoudige zaak daar er voor een deel een print van de toonregeling met lekker korte aansluitdraden overheen geplaatst is.
Nu is mijn vraag of er een servicemanual is met een leesbare printafdruk zo dat meten van bovenaf gemakkelijker wordt, een onderdeel vervangen is daarna weer een uitdaging.
De onderdeelnummers zijn niet te zien (door het geplaatste onderdeel)
Ik heb wel een schema (NVHR)zo te zien het zelfde als op RM.org, ook zonder print.
Ik hoop op een positieve reactie.
Groeten, Dirk.
Het is een Blaupunkt Stockholm met als typenummer 7625355, de uitvoering met stereodecoder.
Als eerste zat de afstem c zo vast als een huis, kruipolie werkte niet, dus uitbouwen en van twee kanten met olie bewerken (en daarna ook weer ontvetten met de bekende Action remmenreiniger) en met verdraaien alles weer gangbaar gekregen.
De schaaldraad kon gelukkig blijven zitten (met een hulpasje opgevangen)
De meeste knoppen zagen er niet uit door verf en vuil, deze zijn losgehaald en daar dit in het jargon een kunstgebitapparaat is alles in een bakje met coregatabs (gebitreiniger) gelegd, en zowaar het meeste vuil is verdwenen!!
Na een tijdje proefspelen begon een kanaal vervaarlijk te kraken ook met het volume op 0, de eindbuizen bewegen gaf geen verandering.
Nu is meten aan de onderkant of een onderdeeltje vervangen geen eenvoudige zaak daar er voor een deel een print van de toonregeling met lekker korte aansluitdraden overheen geplaatst is.
Nu is mijn vraag of er een servicemanual is met een leesbare printafdruk zo dat meten van bovenaf gemakkelijker wordt, een onderdeel vervangen is daarna weer een uitdaging.
De onderdeelnummers zijn niet te zien (door het geplaatste onderdeel)
Ik heb wel een schema (NVHR)zo te zien het zelfde als op RM.org, ook zonder print.
Ik hoop op een positieve reactie.
Groeten, Dirk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.