Algemeen
Jong geleerd is ...
24 sep 2012 23:12 #21856
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Jong geleerd is ...
Heel leuk!
Vr gr Cees.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
24 sep 2012 13:40 #21833
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Jong geleerd is ...
In ieder geval, een leuke wekkerradio, om te zien dan.
24 sep 2012 08:31 - 24 sep 2012 08:41 #21825
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Jong geleerd is ...
Mooie radio Ben! Dat moet wel een grote aantrekkingskracht uitoefenen op je kleindochter, met al die knopjes en lampjes! :lol:
Ik denk dat je nu al het zelfde effect kan verwachten bij de gemiddelde puber. Alle apparatuur om ons heen ziet er tegenwoordig strak en zonder knoppen of lichtjes uit. Kijk maar naar een tablet. Alles werkt ook met software. De kast is de hardware. Daarom zijn onze verzamelstukken ook zo interessant. Dat wordt alleen nog maar meer in de toekomst.
Gisteren was ik op een verjaardagfeest en daar stond een radio van Bose. Dat zag er wel veelbelovend uit, en het ding was enorm zwaar! Zeker voor iets van nu. Maar geen knop te vinden op het apparaat. Laat maar, dacht ik dus al gauw. Jammer...
En Tino, ik ben jaloers op jou verzameling. En de stem van je nichtje van 5 opnemen op een lege cilinder is helemaal super! :thumbsup: Leuke bijdrage.
Klaas.
Ik denk dat je nu al het zelfde effect kan verwachten bij de gemiddelde puber. Alle apparatuur om ons heen ziet er tegenwoordig strak en zonder knoppen of lichtjes uit. Kijk maar naar een tablet. Alles werkt ook met software. De kast is de hardware. Daarom zijn onze verzamelstukken ook zo interessant. Dat wordt alleen nog maar meer in de toekomst.
Gisteren was ik op een verjaardagfeest en daar stond een radio van Bose. Dat zag er wel veelbelovend uit, en het ding was enorm zwaar! Zeker voor iets van nu. Maar geen knop te vinden op het apparaat. Laat maar, dacht ik dus al gauw. Jammer...
En Tino, ik ben jaloers op jou verzameling. En de stem van je nichtje van 5 opnemen op een lege cilinder is helemaal super! :thumbsup: Leuke bijdrage.
Klaas.
Laatst bewerkt 24 sep 2012 08:41 door klaas.
24 sep 2012 01:53 - 24 sep 2012 01:54 #21822
door mrphonograph
toen mijn nichtje een jaar of 5 was heb ik haar kennis laten maken met de fonograaf dat was leuk!! was het andwoord na 2 cylinders maar het kan nog leuker! zij ik wacht maar, en ik wisselde de speel kop voor de snij kop schoof een blanco cylinder op de mandrel zette hem aan en liet de snijbeitel op de wasrol zakken "en nu heel luid zingen! riep ik haar toe en wees naar de hoorn ze zong een kinderliedje tot ik met m'n hand gebaarde dat 't genoeg was ik deed nu de speel kop weer op z'n plaats en speelde de rol... ben ik dat!!.. ik klink nu heeeel oud he!
onbetaalbaar!!
groejes
tino
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Jong geleerd is ...
toen mijn nichtje een jaar of 5 was heb ik haar kennis laten maken met de fonograaf dat was leuk!! was het andwoord na 2 cylinders maar het kan nog leuker! zij ik wacht maar, en ik wisselde de speel kop voor de snij kop schoof een blanco cylinder op de mandrel zette hem aan en liet de snijbeitel op de wasrol zakken "en nu heel luid zingen! riep ik haar toe en wees naar de hoorn ze zong een kinderliedje tot ik met m'n hand gebaarde dat 't genoeg was ik deed nu de speel kop weer op z'n plaats en speelde de rol... ben ik dat!!.. ik klink nu heeeel oud he!
onbetaalbaar!!
groejes
tino
tino
Laatst bewerkt 24 sep 2012 01:54 door mrphonograph.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas
23 sep 2012 14:47 - 23 sep 2012 14:55 #21789
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Jong geleerd is ...
Alle opa's en oma's maken dit mee.
Onze kleindochter was bijzonder geïnteresseerd in de knopjes van een Philips N4506 recorder toen ze net kon lopen.
Al die schakelaartjes die je zo leuk op en neer kunt rammen. Maar dat kan wel kapot. Dus niet doen, Emma
Ze is nu bijna 2½ en weet al een tijdje hoe ze een film-dvd in de speler moet stoppen.
De tv inschakelen, dat doen we zelf nog maar.
'Nog keer' is een gevleugeld woord. Maar ook 'Emma doen'
Grammofoonplaten uit de kast trekken :lachuh:
Ze speelt het liefst met de houten trein, thuis ook. Poppen en zo, geen belangstelling.
De techniek zit er al vroeg in :lol:
Groet,
Han
Onze kleindochter was bijzonder geïnteresseerd in de knopjes van een Philips N4506 recorder toen ze net kon lopen.
Al die schakelaartjes die je zo leuk op en neer kunt rammen. Maar dat kan wel kapot. Dus niet doen, Emma
Ze is nu bijna 2½ en weet al een tijdje hoe ze een film-dvd in de speler moet stoppen.
De tv inschakelen, dat doen we zelf nog maar.
'Nog keer' is een gevleugeld woord. Maar ook 'Emma doen'
Grammofoonplaten uit de kast trekken :lachuh:
Ze speelt het liefst met de houten trein, thuis ook. Poppen en zo, geen belangstelling.
De techniek zit er al vroeg in :lol:
Groet,
Han
Laatst bewerkt 23 sep 2012 14:55 door Verdicom.
23 sep 2012 14:09 #21788
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Jong geleerd is ... werd gestart door Ben
Van de week mijn kleindochter, Opa mag ik daar aan draaien, ja hoor. Hé dat is mijn muziek zegt ze en komt er van ‘boink boink tjeng tjeng’ uit de radio en na afloop, Opa nog een keer. Nee meisje dat kan niet met een radio alleen als je plaatjes draait, plaatjes draaien? Wat is dat Opa, nou dat zal ik je nog wel leren.
Hebben jullie ook zulke verhalen. Groet, Ben
Hebben jullie ook zulke verhalen. Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.