Graag stel ik me voor
Welkom op ons forum!
Erg leuk dat je o.a. oude radio's, platen en André van Duin als hobby hebt.
Het hobby-hoekje in je kamer ziet er sfeervol en gezellig uit!
Groeten van Marcel - Forumbeheer

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- []
-
Volkswagen94 schreef : Ik heb in me kamer al een buizen tv staan een phillips volgensmij uit eind jaren 50 ?
Heb wel is de stekker erin gestopt maar alles gloeid wel maar geen sneeuw ofzo, heb wel is gelezen over een modulator enzo en een splitter maar kabel tv hebben wij thuis niet meer, en daarbij misschien is die tv wel gewoon kapot, maar het is niet zo dat ik hele radio uit elkaar haalt enzo want met die weinig kennis doe ik dat liever niet.
Weer heel erg bedankt voor het lezen toch fijn gevoel als mensen je berichten willen lezen
Danny
Hoi Danny.
Voor zover ik weet is een tv opknappen lastig en gevaarlijk.
Ik heb ongeveer hetzelfde model en het zijn erg leuke tv's.
Nog leuker als hij het doet uiteraard (die van mij doet het wel,
maar is niet gereviseerd). Bij mij staat hij dan ook alleen
maar ter decoratie en de sfeer in de kamer.
Als je hem wilt gebruiken kan je hem het beste naar een expert
onder de hobbyisten brengen. Als het nog rendabel is.
Mocht je in de toekomst nog meer radio's of dergelijke uit de
jaren vijftig vinden, zet ze dan niet zomaar op het stroom.
Anderen (echte technici, want dat ben ik niet) op het forum kunnen
je wel vertellen waarom.
Veel plezier met je leuke spullen!
:thumbsup:
- Volkswagen94
- [Volkswagen94]
-
Onderwerp Auteur
Die oranje platenspeler is heel erg leuk, heb zelf ook een oranje staan een Audio Sonic 2002 namen we wel is mee op vakantie met de Volkswagen bus, alleen nu is het naaldje niet meer zo goed, en eigenlijk was het flut kwaliteit :lol:
En dat ovaaltje is helemaal te gek, goeie vriend van mij heeft een oranje kever uit 1974 die is ook te gek jaren 70 natuurlijk, doen er vaak rondritjes mee en ik ga vaak naar onderdelen beurzen en meetings, en thuis hebben we nog een oude golf staan uit 1990 (die van me plaatje)niet heel oud maar hij is nu wel al bijna 21jaar in de familie.
Ik heb in me kamer al een buizen tv staan een phillips volgensmij uit eind jaren 50 ?
Heb wel is de stekker erin gestopt maar alles gloeid wel maar geen sneeuw ofzo, heb wel is gelezen over een modulator enzo en een splitter maar kabel tv hebben wij thuis niet meer, en daarbij misschien is die tv wel gewoon kapot, maar het is niet zo dat ik hele radio uit elkaar haalt enzo want met die weinig kennis doe ik dat liever niet.
Weer heel erg bedankt voor het lezen toch fijn gevoel als mensen je berichten willen lezen
Danny
-
Het hoekje in jouw kamer is ook heel bijzonder, vooral de platenspelers spreken mij erg aan

Goed bezig dus en ik hoop dat je veel plezier beleeft op dit forum en alle hulp krijgt die je
nodig hebt op alle eventuele vragen over onze hobby`s
Hier zijn genoeg mensen die je graag overal mee helpen
Zelf heb ik wat radio`s en ben sinds enige tijd actief bezig met het verzamelen en restaureren
van platenspelers uit de jaren 50/60
Op de foto mijn laatste aanwinst
Op facebook staat mijn hele verzameling dus als je interesse hebt....
Ik wens je veel plezier met je hobby`s
Lee
Welkom op dit forum.
Let wel op met die kleine bakeliet radiotjes en met TV's.
Beter maar even niet mee knutselen. Eerst heel veel kennis en ervaring op doen,
of samen met een ervaren persoon daar aan werken.
Die hebben geen voeding transformator en het chassis daarvan staat onder stroom.
En in de meeste buizen schakelingen word een hoge spanning toegepast.
Vr gr Cees.
Leuk dat je ook "telefoontikkers" hebt hangen. Ik werk in de telecom, vandaar... Zelf heb ik jaren terug bij KPN in Heerenveen, in de kelder van de telefooncentrale dozen vol zwarte metalen hang slinger telefoons, nieuw in de doos, uit 1946 aangetroffen. Ik was zo brutaal om een mee te nemen. Hij hangt nu in de gang! Hij werkt ook, op glasvezel. Ik kan alleen opnemen als iemand belt. Er zit geen draaischijf aan! Mooi werk!
Probeer eens een leuke buizen tv op de kop te tikken. Soms kan je ze gratis ophalen, werkend. Een ervaring...
Groeten uit Leeuwarden.
Klaas