Skip to main content
Algemeen

Taxeren radio,s

Meer
02 sep 2012 18:33 - 02 sep 2012 18:35 #20954 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Taxeren radio,s
Dit lijkt me allemaal ontketend door de foto's van de ravage die we zowat allemaal gezien hebben:
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=127467
Maar dan praten we over assurantie werk en het is héél lastig om over dergelijke spullen tot overeenstemming te komen met een assuradeur. Het enige dat hiermee te vergelijken zou kunnen zijn is het verzekeren van werkelijk oude en in goede conditie verkerende oldtimer auto's.
We kunnen dan ook over mijn bekende stokpaard beginnen: hoe zou je de Catalina PBY moeten verzekeren, anders dan WA zoals we verplicht zijn?
Nico
Laatst bewerkt 02 sep 2012 18:35 door Ouwe Schipper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 sep 2012 18:14 #20952 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Taxeren radio,s
Beste Marc en Patricia,

Ik denk, omdat jullie zelf al enige tijd in deze hobby thuis zijn, best wel goed weten wat wat waard is. Niet alleen de zeldzaaqmheid, maar zeker ook de vraag naar een bepaald model bepaald de prijs. Zo lijken de Philips 930A en de Philips 932A sprekend op elkaar, alleen is de Philips 932A een nederlandse uitvoering en heeft dan ook 5 radio-lampen. Toch bepaald juist dit kleine detailverschil een vrij groot prijsverschil tussen de twee toestellen. En of je nou een schaalluidspreker hebt die zwart/rood gevlamd is, of hij is zwart/groen gevlamd bepaald ook een vrij groot prijsverschil. Ik denk dat het verstsndig is voor jou om eens op zo'n radio-ruilbeurs te gaan kijken ( mij zul je daar in ieder geval niet aantreffen ) want dan zie je denk ik vrij snel wat er voor welk toestel gevraagd wordt. Vaak hebben kleine detailverschillen invloed op de prijs. Zo is een Philips 2514 een radio die je tegenwoordig nog vrij gemakkelijk voor niet zoveel geld kunt kopen. Maar ( en dat bedoel ik dus ) een Philips 2514 van het eerste uur ( met een 0-stand, Philips opdruk op de voorzijde en een 2506 ipv een 506K ) in een meubeltje met een hele mooie luidspreker erbij ( en alles werkt nog prima ) wordt alweer een ander verhaal. Kijk maar eens op zo'n ruilbeurs, je zult de verschillen merken denk ik ...

groeten van Henk.

Bijlagen:

Meer
31 aug 2012 18:11 - 31 aug 2012 18:19 #20896 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Taxeren radio,s
Hallo,

Ik ken enkel taxateurs voor antiek, maar daar vallen onze radio's echter niet onder. Laten we daar duidelijk over zijn. Die vallen meer onder de verzamelobjecten. En de prijs van verzamelobjecten is minder stabiel dan die van antiek, omdat die markt instabieler is.

Bovenstaande in acht nemend is een taxatie van radio's dus moeilijk te maken, en er zijn bij mijn weten ook geen taxateurs die dat doen. Ervaren verzamelaars die zich actief op de markt begeven, kennen de markt denk ik het beste en zullen dus het beste een waarde oordeel kunnen geven.
Maar dat oordeel is slechts 'beperkt houdbaar'.

Volgens mij moet je dus gewoon de bekende verkoopsites een tijdje in de gaten houden en noteren waar radio's vergelijkbaar met die waar je de waarde van wil weten, voor verkocht worden. Als je dat een tijdje doet krijg je een redelijk beeld van de huidige markt en van je eigen verzameling.

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 31 aug 2012 18:19 door Marcel L.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc en Patricia

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
  • Onderwerp Auteur
Meer
31 aug 2012 11:01 #20881 door Marc en Patricia
Taxeren radio,s werd gestart door Marc en Patricia
Wij willen graag onze verzameling laten taxeren wie kent/weet een goed taxateur ??

Mvgr Marc en Patricia

Gemaakt door Kunena