Skip to main content
Algemeen

museum van de 20e eeuw deel 2

Meer
08 sep 2012 14:23 #21166 door mrphonograph
Beantwoord door mrphonograph in topic museum van de 20e eeuw deel 2
hufters zijn er altijd maar met goedkope ziekenhuis sets is dit geen probleem "kapot" dan hebben we nog 10 nieuwe

tino

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 sep 2012 23:57 #21147 door Cees
Beantwoord door Cees in topic museum van de 20e eeuw deel 2
Tino,

Nog even dit. Ik heb zo'n 30 jaar geleden gezien dat men hooft telefoons sloopte
tijdens een muziek tentoonstelling.Snoeren kapot trok enz enz.
Het beste is dan om het zo te maken dat men net als bij een ANWB paal het hooft
tussen twee kleine speakertjes kan houden die heel erg stevig vast zitten en
waarvoor heel sterk, heel fijnmazig gaas zit.
Je schreef al hufter proof.
Succes en vr gr Cees.

Meer
07 sep 2012 18:59 - 07 sep 2012 19:02 #21134 door mrphonograph
Beantwoord door mrphonograph in topic museum van de 20e eeuw deel 2
zeker een mooi project en toevalig dat je op dit moment op deze post reageerd klaas want er zijn nieuwe ontwikelingen
we kunnen nu met zekerheid zegen dat de museum jukebox er komt ik heb contact gehad met rene beemsterboer hooft technische dienst van het museum van de 20e eeuw hij heeft een programma gevonden voor de touchscreen die absoluut hufterproof is zodat niemand ongewenst wat aan het archief kan veranderen

het is allemaal heel spannend en ik ben benieuwd hoe het er uit komt te zien misschien wel zoals bovenstaande foto maar dan natuurlijk met hoofd sets

de contact dag voor grammofoon-fonograaf verzamelaars vind dit jaar ook plaats in het museum van de 20e eeuw grote kans dat ik misschien ook wat moet vertellen over mijn archief
ik dacht dat de datum 6 oct is maar dat weet ik nog niet zeker

kortom een spannende tijd voor mij

tino
Bijlagen:
Laatst bewerkt 07 sep 2012 19:02 door mrphonograph.

Meer
07 sep 2012 13:41 #21125 door klaas
Beantwoord door klaas in topic museum van de 20e eeuw deel 2
Dat wordt een mooi project Tino.

Zijn die Edison machines nog betaalbaar te koop ergens? De kleine koffermachines met wasrol zijn erg leuk. Op MP zie je dat eigenlijk niet. Alleen grote meubels, voor erg veel geld!

:thumbsup: Klaas

Meer
06 aug 2012 22:23 #20104 door mrphonograph
ik had beloofd na mijn laatste post jullie op de hoogte te houden van nieuwe otwikelingen over mijn digitaal geluid archief die waarschijnlijk naar het museum van de 20e eeuw gaat
welnu ik heb vandaag met hans stuijfbergen de conservator getelefoneerd en het gesprek was goed er werd al over locatie's binnen het museum gesproken waarchijnlijk kompt de pc(of pc's)met het geluid archief bij de ingang van de zaal waar de jelle attema gramofoon en fonograaf collectie staat dat is natuurlijk leuk want als je na het zien van 'n edison machine de naam edison intikt op de pc aldaar dan kun je edisons stem beluisteren of een van zijn vele wasrollen en discs (tot de edison lp aan toe)kom je van de andere zaal dan kun je bijvoorbeeld iets uit de jaren 50 of 60 intikken als je 1960 intikt dan krijg je waarschijnlijk veele veele nummers te beluisteren hou je van bach dan tik je dat in en krijg je bijna het hele ouvre in vele uitvoeringen hou je van de beatles dan krijg je de hele discografie het zelfde geld voor vele artiesten hou je van... kortom de mogelijkheden zijn eindeloos

groetjes van tino mrphonograph mredison1877 en ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikelingen

tino
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas

Gemaakt door Kunena