Skip to main content
Algemeen

mededeling betreffende HiQ en OTL demo's NVHR beurs.

• brcf01
  • [brcf01]
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 aug 2012 11:29 - 04 aug 2012 12:57 #20029 door brcf01

NGG schreef : Het zit iets anders in elkaar.
Het idee en de organisatie berusten, zoals met ALLE tentoonstellingen/demo's in Driebergen, bij de NVHR.
Dat het NGG medewerking verleend is op hun verzoek. Toevallig beschikken wij inmiddels ook over een ruime collectie op 800 Ohm gebied, met enkele bijzondere en zeldzame modellen. Het idee is dan ook mijn F8X82A mee te nemen. Een huzarenstukje voor één dag!
Doch iedereen met geschikt materiaal kan zich aanmelden bij de Evenementencommissie i.c. Dick Zijlmans. Des te meer keus, des te beter.

Laat ik voorop stellen dat er GEEN conflict of ruzie is, wel teleurstelling.

Max, de (NVHR) organisatoren van dit gebeuren zitten (inmiddels) ook bij de NGG.
Ik had een dergelijke reactie wel verwacht.
Verder is er nooit een oproep geweest voor medewerking aan deze tentoonstelling.
Ik heb NOOIT een uitnodiging gehad bijvoorbeeld, terwijl ik mij landelijk en
publicitair enorm inzet om deze materie weer in de belangstelling te brengen.
Vandaar dat ik dus via e-mail reacties krijg van heren of ik inbreng heb betreffende
de tentoonstelling op 6 oktober. Als ik dat ontken is er vooral onbegrip.
Als ik er naar vroeg (één keer gedaan) kreeg ik nul op rekest. Zelfs geen antwoord.
Voor de aandacht over deze materie ben ik op het NFOR enorm vervloekt door de nodige
lieden daar en ontvang nog steeds haatmails, alleen dus maar vanwege het feit dat ik
deze materie aankaart. Dat heb ik daar dan ook maar tot een minimum beperkt.
de term 'stokpaardje' is daar ontstaan omdat ik aandacht besteedde aan HiQ en Hifi
uit de jaren vijftig. Bij het ontstaan van de BRCF alhier is Marcel de beheerder
zo ENORM vriendelijk geweest om APARTE categorieën voor HiQ en Hifi te maken en is
alles bespreekbaar over deze materie, ook het gebruik ervan.
Hoe je het ook wendt of keert en soms met vallen en opstaan, maar daar ben ik persoonlijk
Marcel enorm dankbaar voor.

Het onderwerp beslaat uiteindelijk 1/3 van de historische geschiedenis van de buizen
techniek.
Enkele NGG leden zijn ook vrienden van de HiQGN/HiFiGN en om het maar eens duidelijk
te stellen: de HiQGN/HiFiGN is tijdens de organisatie van de tentoonstelling
VOLKOMEN genegeerd.
De site van de HiQGN/HiFIGN gaat nota bene HONDERD procent over de materie van de
tentoonstelling/demonstratie. Met inmiddels belangrijke en unieke documentatie.
Het is aan John Hupse enorm te danken (ook NGG lid) dat dit allemaal op het net staat.
Maar hij doet dit uit zichzelf en niet als NGG lid. Daarvoor ben ik ook hem enorm dankbaar.
Wel constateer ik dat artikelen en documentatie overgelinkt worden naar de NGG site, maar
andersom gebeurd dat niet, bijvóórbeeld over je F8X82A.

"Toevallig beschikken wij inmiddels ook over een ruime collectie op 800 Ohm gebied,
met enkele bijzondere en zeldzame modellen". daarmee verklaar je al dat het een NGG
aangelegenheid is.
Zo lijkt het er op dat jullie van de NGG (een site voor hoofdzakelijk platenspelers) de
enige zijn die in het bezit zijn van dergelijk uniek spul. Een dergelijke opmerking is
bijna beledigend.
Ik neem aan dat 'jullie' AD5034 luidspreker-set gedemonstreerd wordt. Het is nog nooit
getest en heeft alleen maar in de opslag gestaan. Dat is bevestigd.
Het is zelfs niet opgeknapt en ziet er (deels) niet uit.
Ook heb ik inmiddels begrepen dat er uitgebreid over enige samenwerking met René R
onderling bij de NGG gesproken is, maar daar heb ik nooit wat van gehoord. Geen
uitnodiging, alleen maar stilzwijgen (indirecte uitzonderingen daargelaten).
Er is zelfs niet gevraagd of als idee geopperd om een klein hoekje in te ruimen om
de site van de HiQGN/HiFiGN te promoten, JUIST vanwege de informatie over de spullen
die getoond gaan worden. Of gaat de NGG er wel van uit dat de HiQGN site een "krent in
de pap van de NGG is" en men de site toch wel vindt via de NGG site (retorische vraag).

Verder maak ik er geen woorden aan vuil.

Nogmaals, ik hoop dat de NGG happening een succes wordt.
Laatst bewerkt 04 aug 2012 12:57 door brcf01.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 aug 2012 10:53 - 04 aug 2012 11:19 #20027 door NGG
Het zit iets anders in elkaar.
Het idee en de organisatie berusten, zoals met ALLE tentoonstellingen/demo's in Driebergen, bij de NVHR.
Dat het NGG medewerking verleend is op hun verzoek. Toevallig beschikken wij inmiddels ook over een ruime collectie op 800 Ohm gebied, met enkele bijzondere en zeldzame modellen. Het idee is dan ook mijn F8X82A mee te nemen. Een huzarenstukje voor één dag!
Doch iedereen met geschikt materiaal kan zich aanmelden bij de Evenementencommissie i.c. Dick Zijlmans. Des te meer keus, des te beter.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 04 aug 2012 11:19 door NGG.

• brcf01
  • [brcf01]
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 aug 2012 16:09 - 03 aug 2012 16:45 #19989 door brcf01
Hoi heren.

Ik krijg inmiddels de nodige reacties van heren die vragen
naar de demonstratie van Hi-Q en OTL installaties op de komende
NVHR ruilbeurs dag op 6 oktober.
Ik wijs er op dat dit is georganiseerd door de NGG, waarvan ik
geen deel uitmaak.
Hoewel ik bekend sta om het met enthousiasme promoten van Hi-Q
en OTL installaties -en zelfs ooit het animo er voor genomen heb-
heb ik echter part noch deel aan de demonstraties van de NGG.
Uiteraard begrijp ik dat de HiQGN en de HiFiGN inmiddels een
beetje symbool staan voor deze installaties en enkele NGG leden
eveneens tot het vriendenclubje van de HiQGN/HiFiGN behoren
(de site gaat alleen over deze zaken), heb ik in principe geen
enkele weet van de demonstraties op de NVHR beurs.

Ik hoop dat het voor de NGG een succesvolle happening wordt.

Vriendelijke groet
René (R)
;)

Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 aug 2012 16:45 door brcf01.

Gemaakt door Kunena