Algemeen
Philips Philetta 273
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
02 aug 2012 19:58 - 02 aug 2012 19:58 #19965
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips Philetta 273
Pffff, Rene,
dat het een U toestel is was al opgemerkt, dat de FM een stuk draad nodig heeft ook.
De radio heeft kennelijk al enige tid aan gestaan, dus heeft een langzame opstart geen zin meer, dat is een gepasseerd station.
En als laatste, ook dat het verstandig is om er iemand naar te laten kijken die kennis van zaken heeft.
Henk
dat het een U toestel is was al opgemerkt, dat de FM een stuk draad nodig heeft ook.
De radio heeft kennelijk al enige tid aan gestaan, dus heeft een langzame opstart geen zin meer, dat is een gepasseerd station.
En als laatste, ook dat het verstandig is om er iemand naar te laten kijken die kennis van zaken heeft.
Henk
Laatst bewerkt 02 aug 2012 19:58 door hkruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 aug 2012 19:54 #19964
door Jos
Beantwoord door Jos in topic Philips Philetta 273
En met een ijzerdraad heb ik al geprobeerd. Een beetje technisch ben nog wel hoor.
02 aug 2012 19:53 #19963
door Jos
Ik ben het wel met Rene eens ik ga niet zomaar overal aan zitten. Zonder antenne hoor ik alleen maar wat gesis en gebrom in de speaker.
Gr Jos
Gr Jos
02 aug 2012 19:44 #19960
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips Philetta 273
Sorry heren ik heb wel even een opmerking
beter is om even geen spanning meer op het toestel te zetten
het is een U toestel staat spanning op het chassis en heeft een ratelcondensator
vaak hoor je na een minuut of 10 psssssssssffffff
en klapt door.
aangezien Jos geen technische ondergrond heeft om de condensator te verwijderen
denk ik eerder om het toestel te laten nazien.
het toestel moet zonder antenne goedspelen op de L.M.K daar het een ferriet antenne bezit
alleen FM heeft een antenne nodig.
Mvg René Daemen
beter is om even geen spanning meer op het toestel te zetten
het is een U toestel staat spanning op het chassis en heeft een ratelcondensator
vaak hoor je na een minuut of 10 psssssssssffffff
en klapt door.
aangezien Jos geen technische ondergrond heeft om de condensator te verwijderen
denk ik eerder om het toestel te laten nazien.
het toestel moet zonder antenne goedspelen op de L.M.K daar het een ferriet antenne bezit
alleen FM heeft een antenne nodig.
Mvg René Daemen
René Daemen
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
02 aug 2012 19:30 #19957
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips Philetta 273
Hallo Jos, prik een een stuk draad in de antenne ingang aan de achterzijde, Er staan wat afbeeldingen op het achterschot, je moet voor FM de meest linkse hebben, van achter gezien dan.
voorlopig kan het gewoon een stuk elektradraad zijn van een 2 a 3 meter, stukje aanpellen en in de bus steken. Dan eens kijken of het beter wordt.
henk
voorlopig kan het gewoon een stuk elektradraad zijn van een 2 a 3 meter, stukje aanpellen en in de bus steken. Dan eens kijken of het beter wordt.
henk
02 aug 2012 19:09 #19954
door Jos
P.S
De radio doet het wel. Alle lampen worden warm. Maar ik krijg een beperkt en zeer zwak signaal op de mw-lw-kw, op de ukw krijg ik zelfs helemaal geen signaal.Dus volgens mij heeft het toch iets met de ontvangst/antenne te maken.
De radio doet het wel. Alle lampen worden warm. Maar ik krijg een beperkt en zeer zwak signaal op de mw-lw-kw, op de ukw krijg ik zelfs helemaal geen signaal.Dus volgens mij heeft het toch iets met de ontvangst/antenne te maken.