Algemeen
Aparte Philips speaker of niet?
26 jul 2012 01:30 - 26 jul 2012 01:33 #19715
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Aparte Philips speaker of niet?
Dat lijkt mooi met het bouwjaar 1959 van de luidspreker in het exemplaar van Rolf te kloppen; de EL3581 zou ook van rond die tijd moeten zijn. Door de knop had ik moeten weten dat het wel in de professionele hoek zat maar geen 100V moest zijn.
Een afbeelding die jouw conclusie ondersteunt is te vinden op www.bandrecorder.be/EL%203581.html
Een afbeelding die jouw conclusie ondersteunt is te vinden op www.bandrecorder.be/EL%203581.html
Laatst bewerkt 26 jul 2012 01:33 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jul 2012 20:21 #19713
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Aparte Philips speaker of niet?
Sorry heren, jullie hebben het allemaal mis. Ik heb er ook twee staan, hebben bij een oom van mij zeker 20 jaar dienst gedaan als extra luidspreker voor de draadomroep en zijn toen bij mij terecht gekomen.
Ze behoren bij het Philips dicteerapparaat (EL)3581/50R. Er hoort een driepolig kabeltje aan te zitten met een 5-polige DIN-plug onder 270 graden.
Hij dient om de dictaten af te luisteren en de toets is kennelijk om de band te stoppen en de starten.
Het luidsprekertje is 5 Ohm.
Hij lijkt op de boxen die bij HQ radio's zitten maar hebben een totaal andere functie.
Groeten,
Peter
Ze behoren bij het Philips dicteerapparaat (EL)3581/50R. Er hoort een driepolig kabeltje aan te zitten met een 5-polige DIN-plug onder 270 graden.
Hij dient om de dictaten af te luisteren en de toets is kennelijk om de band te stoppen en de starten.
Het luidsprekertje is 5 Ohm.
Hij lijkt op de boxen die bij HQ radio's zitten maar hebben een totaal andere functie.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Minder
Meer
25 jul 2012 20:01 #19711
door rolfzetterberg
Beantwoord door rolfzetterberg in topic Aparte Philips speaker of niet?
I have this loudspeaker.It's probably designed for communication receivers or intercom use.Inside there's a Philips 4in marked LD3401Z-62 and 36.59
It measures 3.5 ohms and therefore it must be a 4ohm unit.
No damping inside.
I can take picture of the inside if anyone's interested.
mvh
Rolf
It measures 3.5 ohms and therefore it must be a 4ohm unit.
No damping inside.
I can take picture of the inside if anyone's interested.
mvh
Rolf
25 jul 2012 19:01 #19708
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Aparte Philips speaker of niet?
Gezien de typenummering mogelijk voor omroepinstallaties e.d. Zou dus ook een 100 voltstype kunnen zijn.
25 jul 2012 10:47 #19687
door Robin
Aparte Philips speaker of niet? werd gestart door Robin
Ik zag deze speaker op Marktplaats staan:
link.marktplaats.nl/579790069
Nog nooit gezien!
Weet iemand hoe of wat?
Groet,
Robin
Nog nooit gezien!
Weet iemand hoe of wat?
Groet,
Robin