Skip to main content
Algemeen

Efteling (sprookjesbos)

Meer
18 jun 2012 15:32 #18475 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Re: Efteling (sprookjesbos)
Er bestaat een site, die onderhouden wordt door efteling-fielen. Daar staat een heleboel op over de achterkant van de attracties. Inderdaad werkten de meeste met audiorecorders van REVOX. Er was dagelijks onderhoud aan en tamelijk veel slijtage. Ik moet de link eens opzoeken en dan zet ik die hier wel weg.

Soundman2

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jun 2012 15:18 #18474 door Ben
Beantwoord door Ben in topic Re: Efteling (sprookjesbos)
Destijds (eind 70) werd er door de Efteling in een blad (Radio Bulletin?) een oproep gedaan voor de eindloze bandrecorder tape van Philips, ik had er nog een paar en heb ze opgestuurd. Dus denk ik dat het toen op deze manier is gedaan. Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Meer
18 jun 2012 14:26 #18472 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Efteling (sprookjesbos)
Hoi Klaas,

Interessante vraag, misschien kun je hem gewoon naar de Efteling mailen met wat info
van ons forum erbij
Lijkt mij dat je dan bijna zeker antwoord krijgt, wat je dan weer hier kunt posten

:thumbsup:

Lee

Meer
18 jun 2012 12:54 - 18 jun 2012 12:59 #18471 door klaas
Efteling (sprookjesbos) werd gestart door klaas
Hallo iedereen.

Het lijkt erg offtopic om op dit forum over de Efteling te praten, maar de Efteling bestaat dit jaar 60 jaar. Zo was ik met mijn gezin vorige week drie dagen naar de Efteling afgereisd, om een paar leuke dagen te beleven. Ik was er al zeker 25 jaar niet meer geweest denk ik.

Maar wat ik zo verwonderlijk vind is alle muziek en sprookjesvertellingen in het sprookjesbos. Natuurlijk wordt dat tegenwoordig digitaal gedaan, maar ik kan me zo voorstellen dat in 1952 nog bandrecorders werden gebruikt, en buizentechniek. Weet iemand van u hier meer over te vertellen?

Ik heb gehoord dat nog enkele stemmen van het eerste uur te horen zijn. (roodkapje sneeuwwitje..)

Hoe deed men dat 60 jaar geleden eigenlijk?

Laatst bewerkt 18 jun 2012 12:59 door klaas.

Gemaakt door Kunena