Skip to main content
Algemeen

Harry Belle ✝

Meer
11 jun 2012 19:07 #18212 door mrphonograph
Beantwoord door mrphonograph in topic Re: Harry Belle ✝
:thumbsup: wat leuk om mijn vid hier te zien van mijn youtube channel mredison1877 ik kende harry erg goed en telefoneerde regelmatig met hem om te praten over digitaliseren van oude geluidsdragers ons laatste gesprek ging over zijn digitale collectie ik mocht van hem zijn complete digitale archief copieren en natuurlijk de bij behorende lijsten een absoluut hoera voor mijn mredison1877 channel harry was een schat helaas was dit telefoontje slechts een paar dagen voor zijn dood mijn link naar onuitputelijke kennis op rollen en platen gebied is weg voor altijd en dat vind ik best moeilijk tino van der zwan

tino

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2012 14:31 #18131 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Re: Harry Belle ✝
Harry Belle was een deskundige op platen gebied e.d.
Ik heb afgelopen Koninginnemarkt nog gezellig met hem staan praten over het restaureren van oude opname's.
Ik ken Harry al van vroeger vanwege demonstratie's met wasrollen en opnamedemonstratie's op tinfolie.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
Meer
08 jun 2012 21:42 #18119 door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Re: Harry Belle ✝
Helaas weer iemand veel te vroeg heen gegaan maar de muziek blijft bewaard en bestaan hopelijk

Ik ken de melodie van : The Roaring Twenties heb er zelf een cassette band van met dit soort muziek .

• brcf01
  • [brcf01]
Meer
08 jun 2012 20:48 #18117 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Harry Belle ✝
Dat is inderdaad jammer om te horen.
Wat je zegt: een autoriteit is heen gegaan.
:(

Meer
08 jun 2012 20:31 - 08 jun 2012 20:32 #18116 door NGG
Harry Belle ✝ werd gestart door NGG
Afgelopen woensdag is Harry Belle overleden.
In de jaren 90 presenteerde hij op de dinsdagavond bij de AVRO het radioprogramma Toppers van Toen. Muziek van enkel 78t platen.
Later werd hij oprichter en eindredacteur van het gelijknamige kwartaalmagazine. Inmiddels ook al enige jaren terziele.
Uiteraard was hij daarvóor al bekend door het boek over 100 jaar geluidsgeschiedenis en het Grammofoon Museum in de Antiekmarkt de Looier in de Amsterdamse Jordaan in de jaren 80. Via Hoog Cartherijne later naar het Omroepmuseum.
Een autoriteit is heen gegaan.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 08 jun 2012 20:32 door NGG.

Gemaakt door Kunena