Skip to main content
Algemeen

radio pickup

Meer
10 jun 2012 18:53 #18184 door arjenm
Beantwoord door arjenm in topic Re: radio pickup
hallo,beste mensen terwijl ik dit schrijf staad mijn b7x72a al heel de dag proef te draaien
moet zeggen prima geluid ook de bas geluiden zijn lekker diep dus dat gaat goed
ik heb nu een pickup zonder versterker die op de radio kan aansluiten lijkt me beter
alleen is hij wat moderner dus ook de aansluiting ik heb hier paar fototjes
ik moet naar 2 stekkertjes in mijn pickup ingang van mijn radio (b7x72a)
aan de pickup zitm een ronde stekker met meer pennetjes als ik nu een verloop wil maken hoe moet ik dat dan aansluiten uit d epickup heb ik meer draden ik denk dat het ook stereo is
zie de fototjes
alvast bedankt gr arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 jun 2012 12:07 #18011 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Re: radio pickup
Even een aanvulling en tevens een waarschuwing:

Als er een aansluiting op zit t.b.v. een radio/versterker kan die natuurlijk gebruikt worden.

Echter: Indien die aansluiting er niet op zit, is het vaak oppassen geblazen. Veel kofferplatenspelers zijn uitgerust met U-buizen. Daardoor hangt de schakeling direct aan het net. Zou je het element "aftappen" dan kan dezelfde netspanning op je radio komen. Ook als er z.g.n. veligheidscondensatoren tussen het element en de versterker zijn geschakeld, gaat het niet goed. Als je radio geaard is en de steker van de platenspeler zit zo in het stopcontact dat de massa van de versterker aan de fase ligt, dan kan de volle netspanning op de ingang terechtkomen. Niet doen dus!
Wil je een aansluiting maken voor een radio of versterker, controleer dan eerst of de platenspeler een U-buizen versterker is. Ook bij E-buizen is het niet altijd veilig, controleer voor de zekerheid of er een directe verbinding is tussen de massa van de schakeling en het netsnoer.
Je kunt natuurlijk altijd het element compleet loskoppelen van de ingebouwde versterker.

Transistorversterkertjes zijn in de regel altijd vrij van het lichtnet.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm

Meer
03 jun 2012 10:05 #18007 door arjenm
Beantwoord door arjenm in topic Re: radio pickup
hoi lee ,er zit een aansluiting op de pickup voor
gr arjen

Lee schreef : Hoi Arjen

Zit er op de achterkant geen aansluiting/uitgang ?
Zo niet zou je er zelf een kunnen maken maar dat is wel jammer van de orginaliteit
Waarschijnlijk kan Rene D. je heer een duidelijker antwoord op geven
Succes ermee

Lee

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft

Meer
03 jun 2012 09:41 #18006 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: radio pickup
Hoi Arjen

Zit er op de achterkant geen aansluiting/uitgang ?
Zo niet zou je er zelf een kunnen maken maar dat is wel jammer van de orginaliteit
Waarschijnlijk kan Rene D. je heer een duidelijker antwoord op geven
Succes ermee

Lee

Meer
03 jun 2012 08:39 #18005 door arjenm
radio pickup werd gestart door arjenm
hallo beste mensen ,
even een vraagje kun je een pickup die eigelijk op zijn eigen spelen ooik over je buizen radio laten spelen als je een pickup aan sluiting heb
pickupje is een telefunken musukus 105 v sterio
gr arjen

mvg arjen meulmeester

Gemaakt door Kunena