Skip to main content
Algemeen

Forum voor grammofoons

Meer
28 mei 2012 13:13 #17872 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Forum voor grammofoons
Beste Rene,

Bedankt hoor voor je positieve reactie. En daarbij heb ik veel gehad aan jou informatie. Nu weet ik hoe ik via het radio-forum heel gemakkelijk een onderwerp over gramophone's e.d. kan vragen. Ik ben nogal knullig met die computer en de mogelijkheden betreffende zo'n forum. Dankzij jou duidelijke uitleg kan ik nu ook nog beter gebruik maken van het buizen-radioforum.

Beste Lee,

En ik ben elke keer weer heel blij als jij zo'n positieve en leuke opmerkingen maakt over onze wo(o)ning. En dat je er zo in zou willen wonen, dat vind ik wel een heel groot compliment hoor ! Hartelijk dank daarvoor. En ik vind het heel erg leuk om te horen dat jij onze foto's als achtergrond op jou computerscherm hebt. Veel ideeen heb ik opgedaan bij museumwoningen en bij het ' herrinneringsmuseum ' van de stichting Humanitas in Rotterdam. Bedenk bij de foto's die ik geplaatst heb de geur van petroleum en sucadelappen of de geur van groene zeep of iets dergelijks ( want zo ruikt het bij ons binnen ) en dan ben je weer als het ware terug in de tijd. Ik zou zelf ook niet anders willen hoor. Overigens vond ik jou foto's ( die jij een tijdje geleden hebt geplaatst ) ook erg leuk en sfeervol.

groeten van Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 mei 2012 08:24 - 28 mei 2012 08:28 #17865 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Forum voor grammofoons
@ Rene D.

Ik ben regelmatig op de site van de NGG te vinden en verlekker mij dan aan al het moois
wat daar te zien is
Mijn interesse gaat steeds meer richting grammofoons/platenspelers dus kan ik daar alle info vinden
Het is een erg mooi en overzichtelijke site die natuurlijk bij mijn favorieten staat
Ook heb ik al eens nuttige hulp van Peter B. gehad bij de reparatie van een grammofoon

@Henk (BJ)

Ieder keer als er foto`s van jouw inrichting opstaan ben ik daar weer blij mee, het is een
inrichting waar ik meteen in zou willen wonen
Sommige foto`s gebruik ik wel eens als achtergrond op mijn Laptop buroblad.

Nu ga ik eens op zoek naar `de weergever` zoals je die noemt want ook 78 toeren heeft mijn interesse

Lee
Laatst bewerkt 28 mei 2012 08:28 door Lee.

• brcf01
  • [brcf01]
Meer
28 mei 2012 05:17 - 28 mei 2012 05:38 #17860 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Forum voor grammofoons
Hoi Henk.

In ieder geval toonde je ons een aantal fraaie voorbeelden
betreffende de overgang van akoestische weergave naar elektrische weergave.
Dat ziet men toch zelden.

:thumbsup:

Je zou hooguit nog kunnen bedenken tot welke categorie een platenspeler behoort.
Een platenspeler wordt ook wel een draaitafel genoemd.
nl.wikipedia.org/wiki/Grammofoon
Maar daar is duidelijk kans op meningsverschillen.
Een draaitafel is in principe een apparaat dat je aansluit op een versterker van
een installatie. Die zou je dus onder 'hifi' scharen en niet onder 'grammofoonspelers'.
Laatst bewerkt 28 mei 2012 05:38 door brcf01.

Meer
28 mei 2012 04:28 #17858 door buurjongen
Beste Rene,

Jij hebt gelijk, want dit is al beschikbaar op dit forum. Ik ben echter zo'n digibeet dat ik dat nog niet eerder had ondekt. Bedankt voor jou duidelijke uitleg.

groeten van Henk.

Meer
28 mei 2012 03:27 #17856 door buurjongen
Beste Rene,

Het was maar een idee om op die manier van elkaar te leren wat betreft het grammofoon-gebeuren.

groeten van Henk.

Meer
27 mei 2012 22:21 #17854 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: Forum voor grammofoons
René R,
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Daar kunnen alle digibeten mee uit de voeten.
Mooi forum dit, met al zijn vele aspecten echt uniek.
Zo houden dit forum dus, want er is plaats voor iedereen.
Ook dus voor de gebruikers van oude slinger grammofoons, fonografen.
Er is dus al plaats voor op dit veelzijdige forum.
Vr gr Cees.

Gemaakt door Kunena