Skip to main content
Algemeen

B7X14A

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
25 mei 2012 15:11 #17774 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: B7X14A
Let op, er zijn ook uitvoeringen geweest die van binnne uit met boutjes vastzitten (B7x43A) Dan is het speakers eruit, Ik dacht dat het chassis kon blijven staan.

Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mei 2012 14:59 - 25 mei 2012 18:40 #17772 door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: B7X14A
Hey Jeroen,

Ja aan de voorkant naast de schaal zitten ze wel los maar aan de achterkant zitten ze muurvast.
Ik was al wat bezig geweest met een platte schroevendraaier maar wist niet of ze er zo af konden, en aangezien het plastic knap uitgehard is na 50 jaar breekt het zo maar.

Ik zal het het even proberen..

uitslag volgt :thumbsup:
Laatst bewerkt 25 mei 2012 18:40 door Marcel L.

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
25 mei 2012 14:50 #17771 door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: B7X14A
Hallo Klaas,

Bij deze radio zitten de kunststof luidsprekergrilles met plastic stiften in de houten kast gedrukt, vaak zijn ze ook nog eens gelijmd.

Voorzichtig los maken door middel van een plamuurmes of lepelen met een brede platte schroevedraaier.

Eerst het grootste oppervlak losmaken aan de kant van het achterschot en daarna het korte deel naast de schaal, wat meestal vanzelf loskomt omdat het in een sleuf in het houtwerk naast de schaal geschoven is.

Voorzichtigheid is uiteraard geboden!

In 9 van de 10 gevallen zitten de luidsprekergrilles bij dit toestel erg los en vallen ze er met de minste moeite zo af..bij jouw toestel dus niet?

groet, Jeroen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Klaas Postma

Meer
25 mei 2012 12:29 #17770 door Klaas Postma
B7X14A werd gestart door Klaas Postma
Hallo iedereen,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een zeer mooie Philips B7X14A REVERBEO.
Nu ben ik hem wat aan het poetsen, en ik moet zeggen dat het een prachtig toestel is!
Alleen zijn de luidspreker roosters wat smerig en die wil ik graag demonteren, maar ik kan zo niet zien hoe ze vast zitten.
Kunnen deze er zo af of moet het chassis uitgekast worden?

groet Klaas

Gemaakt door Kunena