Skip to main content
Algemeen

Je verzameling over 10 jaar...

Meer
01 mei 2012 15:26 - 01 mei 2012 15:30 #17000 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Je verzameling over 10 jaar...
Hoi,

Een aantal jaren geleden was mijn doelstelling nog om alle Philips radio's te verzamelen uit de periode 1930 - 1936, maar dat idee heb ik op een gegeven moment laten varen.
Wellicht omdat het geen haalbare kaart is, maar ook vanwege ruimtegebrek en de interesse in andere radio's uit andere periodes.

Op dit moment heb ik het vaak (te) druk met gezin, werk en studie waardoor de hobby even op een lager pitje staat. Soms is het pitje zo laag dat ik wel eens overweeg om helemaal te stoppen.
Maar als ik dan weer even wat meer tijd heb, zoals deze mei-vakantie, dan merk ik ineens dat ik weer volop met de hobby bezig ga.

De hobby moeten we dus als blijvend beschouwen, ondanks de fluctuerende interesse.
Ik denk dat ik over tien jaar alleen nog goede en mooie radio's heb die ik, om welke reden dan ook, erg bewonder. Daar zullen zeker een aantal jaren '30 toestellen bij zijn, maar ook latere radio's.
Tevens hoop ik dat ik tegen die tijd wat tijd heb gehad om mijn eerste buizenversterker te bouwen.
Dat de interesse ook andere wegen in kan slaan sluit ik niet uit.
Zo stond ik afgelopen weekend ineens naar Sony tuners te kijken:

Helaas waren ze verkocht op het moment dat ik had besloten om er een te kopen.
Leek me wel leuk voor bij mijn Cyrus One versterker en mijn Tannoy E11 speakers (die speakers komen nog uit de studio van Ferry Maat, maar dit terzijde).

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 01 mei 2012 15:30 door Marcel L.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 apr 2012 18:18 #16819 door buurjongen
... mooie werkplek heb je gecrieerd henk ...

groeten vsn ( andere ) henk.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
25 apr 2012 15:45 #16817 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Je verzameling over 10 jaar...
Ik verzamel niet echt of het moeten onderdelen zijn om te kunnen repareren.

Altijd wisselend 1 radio in huis en meestal een radio uit de periode 1950 - 1968, dit in verband met de FM band.

Ben het liefste met de techniek van de buizenelektronica bezig en de periode maakt mij dan niet uit.

Dus vind je me vaak in mijn werkplaats.

Bijlagen:

Meer
25 apr 2012 09:03 #16814 door buurjongen
Beste Johannes,

Als het aan de kat lag ... kocht ze Whiskas ! Jij had zeker het eigen huismerk kattevoer gekocht. En misschien is jou kat wel eentje van stand die enkel het ' baste ' van het ' baste ' goed genoeg vindt. Die kat van jou dacht ntuurlijk: Jou krijg ik nog wel ..

Het is natuurlijk evengoed zonde, maar het zijn maar spullen moet je maar denken. Daarnaast krijg je natuurlijk ook veel liefde van je kat als hij lekker 'savonds op je schoot springt en jou kopjes komt geven en spinnen. Daarnaast zijn die luidsprekers ( denk ik ) niet zo zeldzaam en kom je er snel weer eentje tegen.

Leuk weetje - Bij het programma ' andere tijden ' met de aflevering ' de jaren '30 ' komt ook zo'n chinees hoedje voor. Een dame vindt dat er bloemen bij horen en zegt dan ' prachtig he '. Erg leuk om te zien vind ik.
Ik heb trouwens ook nog de doos van dat ding. Ik zal er even een foto van bijvoegen.

groetjes van Henk.

Bijlagen:

Meer
25 apr 2012 07:55 #16813 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Je verzameling over 10 jaar...
Hallo Henk,

Zo´n zelfde luidspreker had ik een paar jaar geleden ook, maar dankzij de kat.......:angry:

M.vr.gr. Hans
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis

Meer
25 apr 2012 06:29 #16811 door buurjongen
Beste Henk,

De luidspreker waar jij die pijl bij hebt gezet is een Philips 2016.

groetjes van Henk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis

Gemaakt door Kunena