Algemeen
Luisteren naar de radio
01 apr 2012 16:56 #16061
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Re: Luisteren naar de radio
Hoi Henk,
Ik luister regelmatig naar zenders op de Kortegolfbanden.
Soms luister ik op een Philips 902-A maar ook wel op een Grundig 5050-W of Grundig 4035W/3D.
Ik heb diverse toestellen met gespreide KG gebieden staan.
Groetjes,
Thijs
Ik luister regelmatig naar zenders op de Kortegolfbanden.
Soms luister ik op een Philips 902-A maar ook wel op een Grundig 5050-W of Grundig 4035W/3D.
Ik heb diverse toestellen met gespreide KG gebieden staan.
Groetjes,
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 apr 2012 16:47 #16060
door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Re: Luisteren naar de radio
Van tijd tot tijd luister ik ook de KG af. Met een Philips BX660X, die heeft ook bandspreiding op bijna alle KG omroep banden. Juist bij het langer worden van de dagen wordt de ontvangst op de hogere frequenties weer beter.
Ook luister ik regelmatig naar zend-amateurs: 160, 80, 40 en 20 meter band. Maar daarvoor is een ontvanger met enkelzijband detector nodig. Dus gebruik ik daartoe mijn Sony ICF2001D solid state wereld ontvanger.:radio:
mvg, Pieter.
Ook luister ik regelmatig naar zend-amateurs: 160, 80, 40 en 20 meter band. Maar daarvoor is een ontvanger met enkelzijband detector nodig. Dus gebruik ik daartoe mijn Sony ICF2001D solid state wereld ontvanger.:radio:
mvg, Pieter.
31 mrt 2012 22:59 #16034
door pietblaas
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic Re: Luisteren naar de radio
Jazeker, dat is een van mijn favoriete bezigheden. :radioluiste
Momenteel is de 900X daarvoor het handigste, omdat die radio onder handbereik staat. Daarnaast luister ik ook wel eens op de eerder genoemde BX490A. De bandspreiding op de KG is bij deze radio wel handig, en ook vind ik het vliegwiel wel fijn. En ook de BX680A, gebruik ik graag. Die heeft ook gespreide KG-banden.
En af en toe gebruik ik daarvoor een van mijn solid state apparaten.
Momenteel is de 900X daarvoor het handigste, omdat die radio onder handbereik staat. Daarnaast luister ik ook wel eens op de eerder genoemde BX490A. De bandspreiding op de KG is bij deze radio wel handig, en ook vind ik het vliegwiel wel fijn. En ook de BX680A, gebruik ik graag. Die heeft ook gespreide KG-banden.
En af en toe gebruik ik daarvoor een van mijn solid state apparaten.
Groeten,
Piet.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
31 mrt 2012 21:40 #16030
door hkruis
Luisteren naar de radio werd gestart door hkruis
Ik een ander Topic maakte Paul een opmerking over luisteren naar KG banden. Ik mag dat zelf ook graag nog wel eens doen met een BX690A. Zijn er meer meerdere forumleden die nog wel eens zitten te luisteren op de KG ??
henk
henk