Skip to main content
Algemeen

Zakt de hobby in tijdens de lente en zomer?

Meer
28 mrt 2012 18:43 #15945 door Bart B
Dit weer leent zich uitstekend voor de restauratie van een houten kast, dat doe ik toch liever buiten.

Gr. Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• brcf01
  • [brcf01]
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 mrt 2012 18:30 #15944 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Zakt de hobby in tijdens de lente en zomer?
Staat die 2511 nog steeds bij Henk?
Goh.... haha.

;-)

Meer
28 mrt 2012 18:27 #15943 door Gino
Bij mij ligt het radiogebeuren wel stil(ler) in de zomer.

De verlokkingen van de automotive hobby ( oude Peugeots, én een fijne Jawa tweetakt) hebben dan mijn aandacht.:P

Radio's, etc. zijn voor mij iets als het buiten koud en donker is.
Op dit moment ben ik sowieso niet zo radioactief : ik heb zelfs mijn 2511 bij Henk nog niet opgehaald..............:oops:

Maar regelmatig even over de radiofora browsen doe ik wel.

Gino

Als het oud is is het leuk

Meer
28 mrt 2012 16:20 #15941 door Johannes
Hallo Henk,

Ik doe mijn best om voor de komende paasdagen een fatsoenlijk geluid uit het paasei te krijgen. Momenteel doet deze radio helemaal niks als ik hem aanzet met de linker knop met de netsteker in de netgescheiden variac. Zelfs geen bromgeluid.
Mijn eerste gedachte is dat de netschakelaar niet doorverbindt, maar er kan net zo goed meer aan de hand zijn. We zien eerst wel. De radio komt van een betrouwbaar persoon dus verwacht ik geen dramatische en schokkende tegenvallers.

Tot later, Hans

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
28 mrt 2012 15:14 #15937 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Zakt de hobby in tijdens de lente en zomer?
Hans, we wachten af of je er een mooi paasei van maakt :thumbsup:

Meer
28 mrt 2012 09:00 #15928 door Johannes
Hi René,

Onze gezamenlijke hobby kan op veelzijdige manieren worden beleefd. Gelukkig maar, want dan heeft ieder er plezier aan. Zoals jij van jouw platencollectie geniet vind ik het leuk om een oud toestel weer helemaal in originele staat te restaureren.

Zelf draai ik nooit platen en muziek via de radio in huis klinkt hoogst zelden in huis. En nu "hoor" ik je denken....... wat saai :) . Acht dat valt wel mee hoor, ik heb dat denk ik van mijn opa. Daar was het altijd stil in huis (nu moet ik even denken aan een plaatje van Toon Hermans: "Stilte"). Helaas kan ik dat plaatje nergens meer terugvinden, ook niet op Youtube.

Wat betreft de radiohobby; de zomer is ideaal voor het opnieuw spuiten van een houten radiokast in de garage met de deur open. Droogt snel en geeft geen stof in huis.
Maar de paar houten radio's uit 1934/'35 die ik heb zijn al klaar en er komen geen nieuwe bij. Want ik ben meer een liefhebber van bakeliet, vooral die vroege toestellen in art deco stijl vind ik erg mooi. En natuurlijk de bakelieten u-toestelletjes gemaakt tussen 1941 en 1953 hebben mijn belangstelling; mooi van vormgeving en ze nemen weinig plaats in.

Er liggen nog een paar restauratieprojecten te wachten, maar dat wil ik heel gedegen doen en dat komt na de zomer wel weer. De zomer betekent voor mij vooral buiten bezig zijn en zoals je al zei is de groentetuin een van die bezigheden. De radiohobby staat dan op een laag pitje.

Alleen één toestel wil ik vóór Pasen nog repareren: mijn laatste aanschaf, een Philips 834A uit 1933, bijgenaamd het "paasei". Naar dit toestel heb ik jaren gezocht. Geen echt zeldzame Philips hoor, maar als je een 834A in erg mooie en originele onverprutste toestand zoekt, dan wordt het een ander verhaal. Deze oer-Hollandse 834A hoop ik binnenkort weer spelend te maken en........
misschien is het een leuk idee om er de jaarlijks terugkerende paaswens op het forum mee op te fleuren.

Groeten van Hans
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena