Skip to main content
Algemeen

BUIZEN AUTORADIO PHILIPS N3X84V-06

Meer
23 mrt 2012 20:39 #15789 door arjenm
hallo bedankt vopor je reactie
het word nu wel erg moeilijk voor mij
alvast bedankt voor het aanbod
gr arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
22 mrt 2012 20:19 #15764 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: BUIZEN AUTORADIO PHILIPS N3X84V-06
Arjan, elk universeelmeter geeft afwijkingen, de goedkope bouwmarkt dingen meer dan een prof. instrument met een hoge inwendige R. Verder is de manier waarop en hoe je meet ook van invloed.

De waardes op de schema zijn natuurlijk ook gedaan met nu oude meetinstrumenten.

Dde waardes van de metingen die je aangeeft zijn niet echt verontrustend, De oude weerstanden zullen ongetwijfeld deels verlopen zijn en de teer\papier condensatoren ook en moet je ook nameten of gewoon vervangen door nieuwe exemplaren.

De radio zal eens nagekeken moeten worden met de juiste instrumenten en dan komt het probleem er wel uit. Toongenerator aan de antenne ingang met de juiste frequentie en spanning gegevens en dan met een scoop en\of signaaltracer de radio nalopen waar het mis gaat.

Stuur de radio anders maar eens op, dan zal ik er eens naar kijken.

Gr. henk

Meer
22 mrt 2012 19:31 #15762 door arjenm
HALLO,
de schakelaar mg/lg ik heb hem schoon gemaakt met contact spray
en ontvang nu veel meer zenders in de auto doet hij het NIET GOED heb ik de spanningen op de buizen nog gemeten volgens het schema daar meet k toch wat afwijkende voltage,s ik heb even een meet verslagje gemaakt
op B1
PIN 1 MOET ZIJN 86 volt- wat ik meet 118 volt hoger dus
pin 3 moet zijn 1,33volt 3,33 volt
pin 6 moet zijn 201 volt 192 volt
pin 8 moet zijn 83 volt 79 volt
OP B2
pin 1 moet zijn 70 volt wat ik meet 97volt ook hoger dus
pin 6 moet zijn 196 volt 195 volt
pin 8moet zijn 30 volt 26 volt
OP B3
pin 2 moet zijn 7 volt wat ik meet 5,5 volt
pin 5 moet zijn 216 volt 203 volt
pin 6 moet zijnn 200volt 190 volt
gloei spanning op de buizen is pen 4 5,9 volt
die hogere spanning op b1 en b2 is dat normaal of de rest zit wat laag moet ik hier nog wat mee doen of kan het geen kwaad
alvast bedankt voor jullie mee denken
mvg arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Gemaakt door Kunena