Skip to main content
Algemeen

Waarschuwing voor epoxy resins

Meer
08 mrt 2012 13:32 #15323 door soundman2
Het inademen van vreemde stoffen is altijd tricky, ook de wat gwonere oplosmiddelen, zoals trichloorethyleen en aceton zijn niet zonder gevaar. Ook de verwerking van Bison kit en Bison tix dient in een goed geventileerde ruimte te gebeuren. In de schilderssector kunnen ze meepraten over oplosmiddelen. Ik ken maar weinig schilders die niet helemaal hees zijn.

Soundman2

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 mrt 2012 10:59 #15319 door Niels
Beantwoord door Niels in topic Re: Waarschuwing voor epoxy resins
oeps............als ik mij bedenk dat je in de betreffende periode aan mijn AG9004 werkte, en ik zie deze foto, draai ik toch anders aan de knopjes........

Niels

Niels

Meer
08 mrt 2012 00:48 #15309 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: Waarschuwing voor epoxy resins
Oppassen geblazen dus!

Alles wat met lijm, oplosmiddelen, verf, lak en kunst stoffen te maken heeft.
Alleen BUITEN doen.
Ik zelf ben daar al vele jaren geleden heel erg chronisch ziek van geworden.
Het is niet meer te genezen.
Voorzichtigheid is dus geboden.
Alleen al van het inademen van dampen en dat hoeft niet eens zo heel erg veel
te zijn kun je onherstelbaar ziek worden als je je zelf regelmatig daar aan
bloot stelt.
Niet binnen, maar bij mooi weer buiten dat soort werk doen!
Bedenk je gezondheid is je alles.
Vr gr Cees.

• brcf01
  • [brcf01]
Meer
07 mrt 2012 23:05 #15308 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Waarschuwing voor epoxy resins
Hum.

Gevaarlijke hobby dus.....

Gelukkig ben je nu onderzocht en komt alles goed en
weet je waar je aan toe bent.

:thumbsup:

Meer
07 mrt 2012 22:50 #15305 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Waarschuwing voor epoxy resins
Bedankt voor de waarschuwing.

Sterkte.

klaas.:(

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
07 mrt 2012 21:22 #15303 door hkruis
Waarschuwing voor epoxy resins werd gestart door hkruis
Beste forum vrienden. Ik reoareer heel wat radio's op jaarbasis. hierbij komen allerlei vormen van reparatie voorbij naast de electronische, bakeliet en knoppen reparatie. schuren, fresen en werken met allerlei 2 componenten harsen en epoxy resins. De laatste jaren had ik af en toe een allergie aanval, eerst heel klein en het nam af en toe grotere vormen aan. Van de huisarts hier iets voor gekregen en dat hielp. De oorzaak was mij volkomen onbekend.

Afgelopen December ging het fout, Het begon op een Vrijdag en de dag erop was ik nog net op tijd in het ziekenhuis op de spoedopname. Ik had een zeer ernstige allergie aanval die alle mogelijke slijmklieren opzette en ik dus min of meer aan het stikken was.

Dit heeft een aantal dagen geduurt. Na diverse nazorg bezoeken aan het ziekenhuis is vorige en deze week begonnen met een aantal allergie tests waar in vandaag de eerste uitslag van heb gekregen. De test worden uitgevoerd door het plakken van pleistertje met allerlei verschillende stoffen.

Ikvoelde eigenlijk gelijk na het plakken al de eerste verschijnselen. Vandaag dus gezien in het ziekenhuis wat de effecten kunnen zijn. Mijn rug is nu een soort berglandschap waar de pleister heeft gezeten, alsof je door 100 wespen bent gestoken en zo volt het ook.

De werkzame stof Eposy resins. Dus allelei vormen van middelen gebaseerd op 2 componenten harsen, acryl lijmen e.d.

een waarschuwing is dus op de plaatst als we werken met deze stoffen bij de restauratie en reparatie van onze mooie radio's. Bij mij begon het jaren geleden met licht jeukende ogen van damp of slijpsel van schuren.

Om een idee te geven hoe dat er uit zit een foto 12 uur voor ik in december opgenoemen werd. Toen was het nog veel erger en dat van, waarschijnlijk, contact met 4 of 5 gram expoxy hars.

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena