Algemeen
waar halen ze het toch
22 feb 2012 01:33 - 22 feb 2012 01:37 #14866
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: waar halen ze het toch
Uitgezonderd geforceerd gekoelde zendbuizen en dergelijke: Vaak niet denk ik. Maar ook hier weer de uitzondering die de regel bevestigt...
De Zwitserse firma Radonic maakte in de jaren '60 neonreclames met verwisselbare letters. In de bak zat een flinke zendantenne en zo lichtten de letters geheel contactloos op. Op zolder van mijn ouderlijk huis staat nog een partijtje Nieuwe Oude Stok van die dingen.
Als ik mij goed herinner zat er iets van een UCC85 en een stel UL84's in, maar pin me niet vast op de precieze buistypes. De eindbuizen hadden in elk geval een aluminium vin ter breedte van de complete behuizing eromheen zitten en de boel werd ook daadwerkelijk loeiheet.
Een dezer dagen zal ik dat gebeuren nog wel eens documenteren, want Google levert op het eerste gezicht alleen een radiotherapieapparaat met die naam op en een hele horde Slavische mensen wier radonic-gespelde naam je vermoedelijk als radoniets uit zal moeten spreken.
De Zwitserse firma Radonic maakte in de jaren '60 neonreclames met verwisselbare letters. In de bak zat een flinke zendantenne en zo lichtten de letters geheel contactloos op. Op zolder van mijn ouderlijk huis staat nog een partijtje Nieuwe Oude Stok van die dingen.
Als ik mij goed herinner zat er iets van een UCC85 en een stel UL84's in, maar pin me niet vast op de precieze buistypes. De eindbuizen hadden in elk geval een aluminium vin ter breedte van de complete behuizing eromheen zitten en de boel werd ook daadwerkelijk loeiheet.
Een dezer dagen zal ik dat gebeuren nog wel eens documenteren, want Google levert op het eerste gezicht alleen een radiotherapieapparaat met die naam op en een hele horde Slavische mensen wier radonic-gespelde naam je vermoedelijk als radoniets uit zal moeten spreken.
Laatst bewerkt 22 feb 2012 01:37 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
21 feb 2012 22:21 #14865
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: waar halen ze het toch
21 feb 2012 22:00 #14864
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: waar halen ze het toch
Paul,
Bij die Akai zat dat wel goed. Voetje verend, brede ring om de EF buis EN de buis
was ook nog afgeschermd.
Het was een Akai uit 1963 en was serieus opgebouwd.
De elektronica voor de stereo kanalen was volkomen gescheiden op gebouwd en gevoed.
Toen maakten de Jappen nog kwaliteit.
Vr gr Cees.
Bij die Akai zat dat wel goed. Voetje verend, brede ring om de EF buis EN de buis
was ook nog afgeschermd.
Het was een Akai uit 1963 en was serieus opgebouwd.
De elektronica voor de stereo kanalen was volkomen gescheiden op gebouwd en gevoed.
Toen maakten de Jappen nog kwaliteit.
Vr gr Cees.
21 feb 2012 20:11 #14854
door verbeek
Beantwoord door verbeek in topic Re: waar halen ze het toch
"....." Dus als ik het goed begrijp is dit een doekje voor het bloeden voor een slecht ontwerp van een (voor)versterker.
Had men bij het ontwerp rekening gehouden met de kans op microfonie, dan was de buisvoethouder verend en afgeschermd opgehangen, zoals je dat ziet in de eerste trap van buizenbandrecorders.
Gr. Paul
Had men bij het ontwerp rekening gehouden met de kans op microfonie, dan was de buisvoethouder verend en afgeschermd opgehangen, zoals je dat ziet in de eerste trap van buizenbandrecorders.
Gr. Paul
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
21 feb 2012 16:57 #14847
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: waar halen ze het toch
Aha.
Ik kreeg vandaag nog de volgende waarschuwing:
"Op internet moet je niet alles geloven. Internet is erg nuttig, de grootste
online bibliotheek, maar de kunst is om de onzin eruit weten te filteren".
Ik kreeg vandaag nog de volgende waarschuwing:
"Op internet moet je niet alles geloven. Internet is erg nuttig, de grootste
online bibliotheek, maar de kunst is om de onzin eruit weten te filteren".
21 feb 2012 13:34 - 21 feb 2012 13:34 #14845
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: waar halen ze het toch
Laatst bewerkt 21 feb 2012 13:34 door klaas.