Algemeen
Een nieuwe AM zender
19 jan 2011 17:20 - 19 jan 2011 17:22 #1353
door henkk
Beantwoord door henkk in topic Re: Een nieuwe AM zender
Of een leuke oude buizenzender op de kop tikken
fmamradios.com/Ampliphase.html
Deze werd vroeger vaak door de zeezenders gebruikt dus de RCD weet nog wel hoe íe uit
elkaar moet.
Deze werd vroeger vaak door de zeezenders gebruikt dus de RCD weet nog wel hoe íe uit
elkaar moet.
Laatst bewerkt 19 jan 2011 17:22 door henkk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 jan 2011 22:52 - 18 jan 2011 22:54 #1338
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Een nieuwe AM zender
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieHoi,
Er zit nog wel een leuk adres in Griekenland, voor als je een AM-zender zoekt:
Groeten van Marcel
PS: Mocht die plug-in hierboven niet werken, kijk dan hier
Er zit nog wel een leuk adres in Griekenland, voor als je een AM-zender zoekt:
Groeten van Marcel
PS: Mocht die plug-in hierboven niet werken, kijk dan hier
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 18 jan 2011 22:54 door Marcel L.
18 jan 2011 13:17 #1319
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: Een nieuwe AM zender
Voor de korte golf is dat een goed idee 
Al vind je tegenwoordig meer zenders op marktplaats e.d. dan bij de dumpzaak
De laatste keer dat ik er was, lag er alleen maar wat vrij klein dump spul, geen grote zenderlades e.d.
Al vind je tegenwoordig meer zenders op marktplaats e.d. dan bij de dumpzaak
De laatste keer dat ik er was, lag er alleen maar wat vrij klein dump spul, geen grote zenderlades e.d.
.
18 jan 2011 13:05 #1317
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Een nieuwe AM zender
Dan maar even bij BACHO langs gaan
En een DUMP zender kopen ? laurens,
Huub
En een DUMP zender kopen ? laurens,
Huub
18 jan 2011 10:55 - 18 jan 2011 10:57 #1312
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: Een nieuwe AM zender
Je idee bestaat al: Radio Waddenzee wordt gefinancierd door hobbyisten.
Een AM zender die in Nederland en België goed te ontvangen is, die zal 'n mast van een paar honderd meter nodig hebben en een vermogen van enkele honderden kilowatts en dus ook een verbruik van enkele honderden kilowatts. Daarbij nog enkele tientallen tonnen aan koper en ijzer (voedingstransformatoren)...
Wellicht hebben we genoeg kennis, maar beslist geen geld er voor :pinch:
Het idee van Huub (bij de mensen langs gaan, de audio doorsturen naar de zender) vind ik trouwens heel leuk
Middengolffrequenties kosten niet zo heel veel, als je genoegen neemt met een klein bereik. Ik meen dat de frequenties die Ruud/Radio Paradijs gekocht had minder dan 2000 euro kostten - maar je zit ook nog met 'toezichtskosten' die erg hoog liggen en bepaalde programma eisen. Ik weet er het fijne niet van.
Verder wordt de middengolf langzaam maar zeker onbruikbaar. Er is hier zoveel storing in de omgeving van mijn huis, dat ik alle kleine zenders nauwelijks kan horen. De frequenties 1602, 1584 en 1557 zijn hier allemaal hoorbaar, maar niet genietbaar. Veel RRRR van elektronica, en 's avonds SFFF van DRM zenders.
Gisteren las ik ook nog een officieel stuk van het Agentschap Telecom m.b.t. digitale radio. In 2015 moet 80% van de MG kavels geschikt zijn voor digitaal uitzenden. Ik denk dat het einde toch echt nabij is. Misschien houden we het nog 10 jaar uit.
Op de kortegolf maak je meer kans. Een (piraten)zendertje van 400w komt heel nederland flink sterk door. Deze piraat zat dan wel vér van omroepzenders vandaan, dat scheelt weer in fluit e.d.
Ik vraag me af hoe je 'n kortegolffrequentie aan kan vragen (worden die geveild, net zoals de middengolffrequenties?)
Een AM zender die in Nederland en België goed te ontvangen is, die zal 'n mast van een paar honderd meter nodig hebben en een vermogen van enkele honderden kilowatts en dus ook een verbruik van enkele honderden kilowatts. Daarbij nog enkele tientallen tonnen aan koper en ijzer (voedingstransformatoren)...
Wellicht hebben we genoeg kennis, maar beslist geen geld er voor :pinch:
Het idee van Huub (bij de mensen langs gaan, de audio doorsturen naar de zender) vind ik trouwens heel leuk
Middengolffrequenties kosten niet zo heel veel, als je genoegen neemt met een klein bereik. Ik meen dat de frequenties die Ruud/Radio Paradijs gekocht had minder dan 2000 euro kostten - maar je zit ook nog met 'toezichtskosten' die erg hoog liggen en bepaalde programma eisen. Ik weet er het fijne niet van.
Verder wordt de middengolf langzaam maar zeker onbruikbaar. Er is hier zoveel storing in de omgeving van mijn huis, dat ik alle kleine zenders nauwelijks kan horen. De frequenties 1602, 1584 en 1557 zijn hier allemaal hoorbaar, maar niet genietbaar. Veel RRRR van elektronica, en 's avonds SFFF van DRM zenders.
Gisteren las ik ook nog een officieel stuk van het Agentschap Telecom m.b.t. digitale radio. In 2015 moet 80% van de MG kavels geschikt zijn voor digitaal uitzenden. Ik denk dat het einde toch echt nabij is. Misschien houden we het nog 10 jaar uit.
Op de kortegolf maak je meer kans. Een (piraten)zendertje van 400w komt heel nederland flink sterk door. Deze piraat zat dan wel vér van omroepzenders vandaan, dat scheelt weer in fluit e.d.
Ik vraag me af hoe je 'n kortegolffrequentie aan kan vragen (worden die geveild, net zoals de middengolffrequenties?)
.
Laatst bewerkt 18 jan 2011 10:57 door Laurens.
18 jan 2011 10:22 #1310
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Een nieuwe AM zender
Ja een hoofdzender En dan op visite gaan bij mensen
met goede muziek .En dan koppelen en direckt uitzenden
Dan hoor men ieder zijn smaak ook van de muziek .
Maar ik denk dat je dan ook snel de zender weggepakt word
Door de RCD. Huub
met goede muziek .En dan koppelen en direckt uitzenden
Dan hoor men ieder zijn smaak ook van de muziek .
Maar ik denk dat je dan ook snel de zender weggepakt word
Door de RCD. Huub