Algemeen
TV-buizen
Minder
Meer
12 okt 2011 20:27 #10435
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: TV-buizen
Spec's voor de 1V2:
Hoogspannings diode. Peak inverse Va (alleen héél korte pulsen, 10 uSec) is meer dan 8000 volt
Gloeidraadje 0,625 volt, stroom 0,3 A
Noval voet, gloeidraad op 4&5
anode op 1&9
Min of meer de zelfde functie als de DY87 in Europa; 2 buisjes worden in cascadeschakeling gebruikt voor het verdubbelen van de EHT
Gegevens uit het RCA buizenboek
Nico
Hoogspannings diode. Peak inverse Va (alleen héél korte pulsen, 10 uSec) is meer dan 8000 volt
Gloeidraadje 0,625 volt, stroom 0,3 A
Noval voet, gloeidraad op 4&5
anode op 1&9
Min of meer de zelfde functie als de DY87 in Europa; 2 buisjes worden in cascadeschakeling gebruikt voor het verdubbelen van de EHT
Gegevens uit het RCA buizenboek
Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 okt 2011 20:18 - 12 okt 2011 20:19 #10434
door jarno
.
Beantwoord door jarno in topic Re: TV-buizen
hallo bart
de afstemoog is idd in een aaantal bandrecorders gebruikt o.a. in de beocord belcanto van B&O.
als je heb kwijt wil heb ik er wel belangstelling voor aangezien die in mijn belcanto het heeft begeven.
groet jarno
de afstemoog is idd in een aaantal bandrecorders gebruikt o.a. in de beocord belcanto van B&O.
als je heb kwijt wil heb ik er wel belangstelling voor aangezien die in mijn belcanto het heeft begeven.
groet jarno
.
Laatst bewerkt 12 okt 2011 20:19 door jarno.
12 okt 2011 20:09 #10433
door Bart B
Hallo,
Gisteravond zat ik nog wat buizen uit te zoeken en op het net na te lopen waar ze voor dienen.
Nu heb ik hier 10 buizen die volgens de zoekresultaten veelal in tv's zaten.(foto 1)
Als dit klopt dan gaan ze in sectie aangeboden(of te ruil tegen radiobuizen).
Heb ook nog 2 amerikaanse buizen van het merk GE type 1V2,waar deze voor zijn is mij niet duidelijk
geworden dus wie het weet mag het zeggen(foto 2).
Op foto 3 en 4 staat een EAM80,gebruikt in bandrecorders?
En op de laatste staat een klein buisje met goudkleurige pootjes waar geen type meer op staat en een
zeer vervaagde produktienummer.Ben benieuwd of iemand het herkend.
Bart
Gisteravond zat ik nog wat buizen uit te zoeken en op het net na te lopen waar ze voor dienen.
Nu heb ik hier 10 buizen die volgens de zoekresultaten veelal in tv's zaten.(foto 1)
Als dit klopt dan gaan ze in sectie aangeboden(of te ruil tegen radiobuizen).
Heb ook nog 2 amerikaanse buizen van het merk GE type 1V2,waar deze voor zijn is mij niet duidelijk
geworden dus wie het weet mag het zeggen(foto 2).
Op foto 3 en 4 staat een EAM80,gebruikt in bandrecorders?
En op de laatste staat een klein buisje met goudkleurige pootjes waar geen type meer op staat en een
zeer vervaagde produktienummer.Ben benieuwd of iemand het herkend.
Bart