Bandrecorders
Opnemen en afspelen met cassettedeck vanaf en naar de computer.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
08 jun 2025 12:07 #101406
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Opnemen en afspelen met cassettedeck vanaf en naar de computer.
Een kabeltje 3,5mm plug naar 2 tulppluggen.
in de groene aansluiting van de computer als ik het goed heb?
Line out van de geluidskaart.
tulpjes op line in van het cassettedeck.
in de groene aansluiting van de computer als ik het goed heb?
Line out van de geluidskaart.
tulpjes op line in van het cassettedeck.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 jun 2025 11:54 #101404
door Joh8552
Beantwoord door Joh8552 in topic Opnemen en afspelen met cassettedeck vanaf en naar de computer.
Prima bedankt Peter.
07 jun 2025 17:49 #101403
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Opnemen en afspelen met cassettedeck vanaf en naar de computer.
Van de computer naar het cassettedeck is een kwestie van de uitgang van de computer aan de lijningang van het cassettedeck aansluiten.
De meeste computers hebben een lijnuitgang.
Andersom hetzelfde verhaal, de uitgang van het cassettedeck met de lijningang van de computer verbinden. In de computer dan de juiste instellingen vinden voor gebruik van de lijningang.
Mocht de computer geen lijningang en/of uitgang hebben, dan zijn er wel USB interface kastjes te koop die dat hebben.
Groeten,
Peter
De meeste computers hebben een lijnuitgang.
Andersom hetzelfde verhaal, de uitgang van het cassettedeck met de lijningang van de computer verbinden. In de computer dan de juiste instellingen vinden voor gebruik van de lijningang.
Mocht de computer geen lijningang en/of uitgang hebben, dan zijn er wel USB interface kastjes te koop die dat hebben.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
07 jun 2025 16:06 #101401
door Joh8552
Opnemen en afspelen met cassettedeck vanaf en naar de computer. werd gestart door Joh8552
Goedemiddag, ik wil graag muziek die op mijn desktop staat opnemen op het cassettedeck.Tevens muziek die ik op een bandje heb staan afspelen via de compyter en niet via een aparte versterker.Kan dit wie weet de procedure?