Bandrecorders
REVOX B36
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
06 okt 2021 15:17 #92475
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic REVOX B36
Alles terug vetvrij gemaakt en de rem nog een beetje aangespannen en het stoppen na het spoelen is terug ok.
Het volgende probleem was de afstelling van het schakelaartje dat René bedoelde in de eerste bijdrage van Timo.
Dit schakelaartje was een beetje ontregeld zodat het niet aan en uitschakelde met de band wel of niet aanwezig.
Dit was wel een werkje waar je geduld van op de proef gesteld wordt.
De bandopnemer nog getest en alles is terug in orde en klaar voor afgehaald te worden.
Klaar voor het volgende project, de Philips MFB 544.
François
Het volgende probleem was de afstelling van het schakelaartje dat René bedoelde in de eerste bijdrage van Timo.
Dit schakelaartje was een beetje ontregeld zodat het niet aan en uitschakelde met de band wel of niet aanwezig.
Dit was wel een werkje waar je geduld van op de proef gesteld wordt.
De bandopnemer nog getest en alles is terug in orde en klaar voor afgehaald te worden.
Klaar voor het volgende project, de Philips MFB 544.
François
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
05 okt 2021 18:23 #92464
door Francois129
Cees,
Bedankt voor de reactie. Ik denk dat het een stalen badjes de spoel is die voor de remming zorgt.
Eén van de zaken die ik opgemerkt heb is dat de plaats waar de rem op de spoel raakt roestig was. Ik heb de roest weg geschuurd en nog eens behandeld met staalwol. Ga het deel nog eens ontvetten en kijken.
François
Bedankt voor de reactie. Ik denk dat het een stalen badjes de spoel is die voor de remming zorgt.
Eén van de zaken die ik opgemerkt heb is dat de plaats waar de rem op de spoel raakt roestig was. Ik heb de roest weg geschuurd en nog eens behandeld met staalwol. Ga het deel nog eens ontvetten en kijken.
François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TimoC
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
05 okt 2021 18:16 #92463
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic REVOX B36
Die vraag zou je bij Revox expert Leo Oort kunnen neerleggen per PM.
Ontvetten van de spoelschotels zou kunnen helpen.
Ontvetten van de spoelschotels zou kunnen helpen.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TimoC
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
05 okt 2021 17:34 #92462
door Francois129
Bij het testen viel mij op dat de remming bij het stoppen na het FF en REW niet goed werkt.
Ik heb de remstrips al een beetje aangespannen. Dit hielp een “klein” beetje.
Iemand een idee om dit in orde te krijgen? Zijn de remstrips te renoveren/vernieuwen?
François
Ik heb de remstrips al een beetje aangespannen. Dit hielp een “klein” beetje.
Iemand een idee om dit in orde te krijgen? Zijn de remstrips te renoveren/vernieuwen?
François
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
05 okt 2021 15:12 #92455
door Francois129
Hallo,
Een goed weekendje met af en toe wat regen en zonneschijn is achter de rug!
Het schakelblok terug gemonteerd en de bandopnemer getest.
Alle functies van deze knop werken terug.
Er was 1 C boosdoener die doorgeslagen was. Ik heb ze alle vervangen omdat het schakelblok moeilijk bereikbaar is.
Ook de koppelcondensatoren en de andere elco’s nagekeken.
De elco’s waren nog in orde . Zoals hierboven beschreven heb ik nog 1 koppelcondensator vervangen.
Hier en daar ga ik nog wel een beetje smeren zodat alles weer soepel loopt en geen bijgeluiden geeft.
Nog een foto van de vervangen onderdelen.
François
Een goed weekendje met af en toe wat regen en zonneschijn is achter de rug!
Het schakelblok terug gemonteerd en de bandopnemer getest.
Alle functies van deze knop werken terug.
Er was 1 C boosdoener die doorgeslagen was. Ik heb ze alle vervangen omdat het schakelblok moeilijk bereikbaar is.
Ook de koppelcondensatoren en de andere elco’s nagekeken.
De elco’s waren nog in orde . Zoals hierboven beschreven heb ik nog 1 koppelcondensator vervangen.
Hier en daar ga ik nog wel een beetje smeren zodat alles weer soepel loopt en geen bijgeluiden geeft.
Nog een foto van de vervangen onderdelen.
François
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
01 okt 2021 18:05 #92422
door Francois129
Een klein beetje nieuws.
De condensatoren op het schakelblok zijn vervangen en er was er eentje dat geen C maar een R geworden was.
Deze was verbonden met een 10 Ohm weerstand die het warm gehad heeft maar nog wel in goede conditie is.
Nu een weekendje aan zee met de schoonfamilie (het mag terug) en volgende week testen.
Ondertussen ook even de koppel C’s nagekeken en eentje tussen de 2 triodes van de laatste ECC buis vervangen. Hij was meer dan verdubbeld in capaciteit.
François
De condensatoren op het schakelblok zijn vervangen en er was er eentje dat geen C maar een R geworden was.
Deze was verbonden met een 10 Ohm weerstand die het warm gehad heeft maar nog wel in goede conditie is.
Nu een weekendje aan zee met de schoonfamilie (het mag terug) en volgende week testen.
Ondertussen ook even de koppel C’s nagekeken en eentje tussen de 2 triodes van de laatste ECC buis vervangen. Hij was meer dan verdubbeld in capaciteit.
François