Bandrecorders
Restauratie Telefunken magnetophon75
Minder
Meer
02 sep 2018 10:21 #73273
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Restauratie Telefunken magnetophon75
Huub,
Mischien impregneren net als een lijntrafo
Mischien impregneren net als een lijntrafo
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 sep 2018 10:02 #73272
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Restauratie Telefunken magnetophon75
Ja leuke solide recorders heb deze ook wel gehad
maar met stukkende motor te vochtig gestaan
rond om de motor zag ik vonken .of vonkjes
van de wikkeling ..daar zijn ze gevoelig voor vochtig staan
maar een brok solide gemaakt
huub
maar met stukkende motor te vochtig gestaan
rond om de motor zag ik vonken .of vonkjes
van de wikkeling ..daar zijn ze gevoelig voor vochtig staan
maar een brok solide gemaakt
huub
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 sep 2018 01:21 #73266
door Erwin goossens
Restauratie Telefunken magnetophon75 werd gestart door Erwin goossens
Hallo allemaal
Dit keer is wat anders dan de radio’s . Ik zag deze bandrecorder samen met enkele anderen op een plaatselijke rommelmarkt staan en het leek me een leuk ding omwille dat ie niet te groot is en eerder de magnetophon 85 ook heb gereviseerd welke regelmatig gebruikt word
Ding zag er niet uit . Vies en van het groene deksel is helaas 1 klepje afgebroken
thuis het ding opgestart en wat bleek,met een spanning op de variac van 150 volt begon de voedingselco te sputteren en werd loeiheet. Deze vervangen door 2moderne aan de onderzijde. Nu kwam er al iets geluid uit maar na twee keer de aan uit /volume potmeter te hebben gebruikt was de schakelaar stuk. Het bakeliet kapje was afgebrokenStom
Wellicht was dit al deels zo. Dit heb ik hersteld door het kapje met twee componentlijm (en 1 kabelbinder ((sorry)) ) er overheen te trekken . Dit werkt nu prima en blijft goed. Ne was het geluid dat uit de recorder kwam veel te zacht.na vervanging van alle wimas en enkele veel te hoog metende ESR elcootjes was het geluid enorm toegenomen. Verder zat de snaar verkeerd op de poelie NL onderaan in plaats van bovenaan.deze snaar gedemonteerd en goed gelegd.ineens was het geratel tijdens het spelen opgelost. Verder alle mechaniek gesmeerd en de koppen gereinigd. Weer een mooie recorder waar ik nog graag een ouder type DIN kabel voor wil vinden zodat ik kan opnemen ermee via de radio (of een microfoon met deze aansluiting:radioluiste
Dit keer is wat anders dan de radio’s . Ik zag deze bandrecorder samen met enkele anderen op een plaatselijke rommelmarkt staan en het leek me een leuk ding omwille dat ie niet te groot is en eerder de magnetophon 85 ook heb gereviseerd welke regelmatig gebruikt word
Ding zag er niet uit . Vies en van het groene deksel is helaas 1 klepje afgebroken
Wellicht was dit al deels zo. Dit heb ik hersteld door het kapje met twee componentlijm (en 1 kabelbinder ((sorry)) ) er overheen te trekken . Dit werkt nu prima en blijft goed. Ne was het geluid dat uit de recorder kwam veel te zacht.na vervanging van alle wimas en enkele veel te hoog metende ESR elcootjes was het geluid enorm toegenomen. Verder zat de snaar verkeerd op de poelie NL onderaan in plaats van bovenaan.deze snaar gedemonteerd en goed gelegd.ineens was het geratel tijdens het spelen opgelost. Verder alle mechaniek gesmeerd en de koppen gereinigd. Weer een mooie recorder waar ik nog graag een ouder type DIN kabel voor wil vinden zodat ik kan opnemen ermee via de radio (of een microfoon met deze aansluiting:radioluiste
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129