Bandrecorders
Snaar snotrot -TIP!!-
11 feb 2015 12:30 #50595
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Snaar snotrot -TIP!!-
Na veel Dasty,keukenrol,wattenstaafjes en demakeup pads is alle snarensnotrot verwijderd
Een nieuw snarensetje en rubber wieltje geplaatst tot zover werkt nu alles weer.
Helaas heb ik geen band meer om te horen of het geluid goed is, wel is er een brom bij het aanraken van de
aansluitingen op de achterzijde van de toonkop, welke ik netjes schoon heb gemaakt met alcohol.
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb niets met bandrecorders maar dit was gewoon een
hobby werkje waarvan ik weer het e.e.a. geleerd heb en gelijk een apparaat gered van de
kliko dood.
Lee
Een nieuw snarensetje en rubber wieltje geplaatst tot zover werkt nu alles weer.
Helaas heb ik geen band meer om te horen of het geluid goed is, wel is er een brom bij het aanraken van de
aansluitingen op de achterzijde van de toonkop, welke ik netjes schoon heb gemaakt met alcohol.
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb niets met bandrecorders maar dit was gewoon een
hobby werkje waarvan ik weer het e.e.a. geleerd heb en gelijk een apparaat gered van de
kliko dood.
Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 feb 2015 00:26 - 07 feb 2015 00:26 #50470
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Snaar snotrot -TIP!!-
Dasty voor afzuigkap en frietpan? Dan is het dus een vet oplosser.
Die ver snotterde snaren hebben een een vettige structuur.
Oud friet en bakvet wil niet weg met alcohol of terpentine (peut).
Het zelfde geld dus ook voor die ver snotterde snaren troep.
Dus Lee, Dasty, een goede tip!
Huub had het over zeep en ook dat zou in sterk geconcentreerde mate
goed moeten kunnen werken. B.v Zachte of vroeger ook wel groene zeep genoemd
ook kunnen en de ouderwetse Zunlicht zeep en ovenreiniger.
Dat zijn n.l allen net als Dasty vet oplossers.
Vr gr en allen veel schoonmaak hobby plezier toegewenst, Cees.
Die ver snotterde snaren hebben een een vettige structuur.
Oud friet en bakvet wil niet weg met alcohol of terpentine (peut).
Het zelfde geld dus ook voor die ver snotterde snaren troep.
Dus Lee, Dasty, een goede tip!
Huub had het over zeep en ook dat zou in sterk geconcentreerde mate
goed moeten kunnen werken. B.v Zachte of vroeger ook wel groene zeep genoemd
ook kunnen en de ouderwetse Zunlicht zeep en ovenreiniger.
Dat zijn n.l allen net als Dasty vet oplossers.
Vr gr en allen veel schoonmaak hobby plezier toegewenst, Cees.
Laatst bewerkt 07 feb 2015 00:26 door Cees.
06 feb 2015 12:16 #50445
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Snaar snotrot -TIP!!-
Laten we vooral plezier aan de hobby beleven. beer
Als je een nieuw stukje techniek koopt en de kwaliteit blijkt bedroevend dan zou ik ook teleurgesteld zijn.
Maar de meeste van onze recorders en radio's hebben de status van afval overleefd.
Zo ook de recorder van Lee. Niemand wil het ding hebben.
Ik vind het leuk om te lezen dat iemand er plezier aan beleeft om aan het ding te prutsen. :thumbsup:
Lee hoeft zich niet te vervelen.
En wat betreft de kwaliteit van de Philips. Snaren en loopwerk is niet het meest geavanceerde.
Snaren vergaan door de dampen die vrij komen van het smeervet van de motor. Ook het mechaniek is rijkelijk ingevet. Haal alle smeervet weg.
De recorders van Philips met drie motoren welke ook snaren hebben maar met van die solonoides werken hebben hier nauwelijks last van.
Motor heeft een mooi aluminium vaantje maar laat de lucht door de kast circuleren.
Maar deze recorders zijn naar mijn weten verder zeer betrouwbaar
Ik heb er als kind jaren plezier aan gehad en heb er echt de meest lompe dingen mee gedaan.
Succes Lee ik zou zeggen goed bezig en dank voor de tip. dasty ook bij action en ideaal voor reinigen afzuigkap en frietpan
beer
Groet Piet
Als je een nieuw stukje techniek koopt en de kwaliteit blijkt bedroevend dan zou ik ook teleurgesteld zijn.
Maar de meeste van onze recorders en radio's hebben de status van afval overleefd.
Zo ook de recorder van Lee. Niemand wil het ding hebben.
Ik vind het leuk om te lezen dat iemand er plezier aan beleeft om aan het ding te prutsen. :thumbsup:
Lee hoeft zich niet te vervelen.
En wat betreft de kwaliteit van de Philips. Snaren en loopwerk is niet het meest geavanceerde.
Snaren vergaan door de dampen die vrij komen van het smeervet van de motor. Ook het mechaniek is rijkelijk ingevet. Haal alle smeervet weg.
De recorders van Philips met drie motoren welke ook snaren hebben maar met van die solonoides werken hebben hier nauwelijks last van.
Motor heeft een mooi aluminium vaantje maar laat de lucht door de kast circuleren.
Maar deze recorders zijn naar mijn weten verder zeer betrouwbaar
Ik heb er als kind jaren plezier aan gehad en heb er echt de meest lompe dingen mee gedaan.
Succes Lee ik zou zeggen goed bezig en dank voor de tip. dasty ook bij action en ideaal voor reinigen afzuigkap en frietpan
beer
Groet Piet
06 feb 2015 11:31 #50444
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Snaar snotrot -TIP!!-
Je was me net voor Jan. Ik heb onlangs een EL3541 voorzien van een nieuwe snaar uit zeer oude voorraad. Aandrijving is weer perfect.
Ik heb eens vernomen dat de latere snaren van o.a. Philips van synthetisch rubber zijn. In dat rubber zit een weekmaker die de snaar soepel houdt. Echter die weekmaker zorgt er ook voor dat de snaar op een gegeven moment oplost met het eerder genoemde resultaat.
Huub: Jouw bijdragen worden best gewaardeerd en ik weet dat je op bepaalde gebieden best wel vakkundig bent. Echter, niet iedereen is gecharmeerd van de kwaliteit van verschillende merken. Moet kunnen. Maar wat jij slecht vindt hoeft een ander niet slecht te vinden.
En voor de rest: Laten we ons niet aangesproken voelen als iemand anders denkt over de producten die wij zo koesteren.
Voorbeeld: In het verleden heb ik een bandrecorder gekocht, de Sony TC252. Een veel verkocht type waar erg veel reclame voor werd gemaakt. Werd bij een test door de consumentenbond als één van de slechtste stereo recorders beoordeeld. Ik heb er ondanks deze test jarenlang veel plezier aan beleefd en ik was toen al behoorlijk veeleisend.
Het is Huub zijn goed recht Grundig boven Philips te verkiezen. Een ander denkt daar misschien anders over.
Groeten,
Peter
Ik heb eens vernomen dat de latere snaren van o.a. Philips van synthetisch rubber zijn. In dat rubber zit een weekmaker die de snaar soepel houdt. Echter die weekmaker zorgt er ook voor dat de snaar op een gegeven moment oplost met het eerder genoemde resultaat.
Huub: Jouw bijdragen worden best gewaardeerd en ik weet dat je op bepaalde gebieden best wel vakkundig bent. Echter, niet iedereen is gecharmeerd van de kwaliteit van verschillende merken. Moet kunnen. Maar wat jij slecht vindt hoeft een ander niet slecht te vinden.
En voor de rest: Laten we ons niet aangesproken voelen als iemand anders denkt over de producten die wij zo koesteren.
Voorbeeld: In het verleden heb ik een bandrecorder gekocht, de Sony TC252. Een veel verkocht type waar erg veel reclame voor werd gemaakt. Werd bij een test door de consumentenbond als één van de slechtste stereo recorders beoordeeld. Ik heb er ondanks deze test jarenlang veel plezier aan beleefd en ik was toen al behoorlijk veeleisend.
Het is Huub zijn goed recht Grundig boven Philips te verkiezen. Een ander denkt daar misschien anders over.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
06 feb 2015 10:14 #50443
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Snaar snotrot -TIP!!-
Ik vraag me af of vet en olie wel de grote boosdoeners zijn. Ook de snaren in Philipsgrammofoons hebben de neiging te versnotteren. En daar komt weinig vet en olie bij te pas. Het heeft te maken met het materiaal van de snaren. Bv. de snaar uit een EL3516 is na 55 jaar nog goed. Na 1960 begint het gedonder bv. met de snaren uit de AG1016, AG2030, enz.. pickup's. Stilstand is ook niet goed. Wanneer je een snaaraangedreven Philips pickup lange tijd niet gebruikt hebt, dan begint het met uitrekken van de snaar, zodat de pickup al onbruikbaar is lang voordat de snaar begint te versnotteren.
Jan
Jan
06 feb 2015 08:56 - 06 feb 2015 08:57 #50442
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Snaar snotrot -TIP!!-
Ik ken jou ook niet zoo
Maar herken je wel
Verders niks meer van mijn kant
Huub
Maar herken je wel
Verders niks meer van mijn kant
Huub
Laatst bewerkt 06 feb 2015 08:57 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lee