Oud, leuk........Japans en transistor!
Ik krijg de prentjes die ik had toegezegd niet ge- upload. Doe me je mail- adres even via PM, dan kan ik ze daar mailen
Als je wat aan dit ding hèbt, hij 's gratis en voor nix af te halen of tegen verzendkosten
Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Onderwerp Auteur
vriendelijke groeten, TT-Oane.
Sorry schipper!Ouwe Schipper schreef : Sorry Soundman....
Maar zo'n eindloos bandje kan niet afgedraaid worden zonder capstan, een andere aandrijving is domweg niet mogelijk. Binnen in zat één haspeltje, waar de tape continu uit het centrum getrokken werd zodat het ging draaien en aan de buitenkant weer opwikkelde. Dat haspeltje was van buitenaf niet te bereiken.
Ik weet niet meer zeker of er een gat in zat voor de capstan, of dat zo'n cassette een eigen geïntegreerd rubber aandruk rolletje had
Nico
Een eight-track recorder heeft wel degelijk een capstan en de cassettes kunnen gewoon geopend worden.
Voor één minuut heb je 5,70 meter tape nodig.
De 8-track cassette heeft een rubber aandrukrol inside. Door het inschuiven van de cassette klemt de tape tussen de rol en de capstan van de machine. De tape zit met de magneetlaag naar de openingen gekeerd. Om de zaak goed te laten werken is de achterzijde voorzien van een gladde laag met een smeermiddel (grafiet ,geen smeervet hoor....}
Soundman2
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Onderwerp Auteur
Vriendelijke groeten, TT :smilythumb:
Zodra ik weer weet waar ik 'm gelaten heb : huh
Nico