Bandrecorders
el 3520 en el 3782
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
31 mei 2012 20:59 #17957
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: el 3520 en el 3782
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31 mei 2012 19:57 #17950
door peter p
el 3520 en el 3782 werd gestart door peter p
De nadruk van mijn muzikale voorkeur ligt bij muziek gemaakt in de periode eind jaren veertig tot en met midden jaren vijftig. Het genre is hierin niet zozeer bepalend. Van klassiek tot populair. De rode draad ligt wel bij Country, Rhythm and Blues en Rockabilly.
Deze muziek wil ik het liefst beluisteren door middel van apparatuur uit genoemde periode.
Een BX642A met bijbehorende boxen was de eerste aanzet gevolgd door een AG 1102 wisselaar.
Een bandrecorder EL 3530 werd het laatste onderdeel in dit setje.
Henk heeft deze bandrecorder (en ook de andere componenten) voor mij onder handen genomen.
De bandrecorder wil ik graag gaan uittesten qua opnemen. Opnemen met microfoon en direct vanaf BX642A, geluid van de platenspeler en radio.
Bij deze bandrecorder zit ook een microfoon el 3925.
De microfoon heeft geen kabel meer. Op de foto is te zien welke onderdelen er uit vielen toen ik hem open maakte. Een cellofaantje, een membraam, rubberen ring op papieren rand, blokje schuim met cellofaan erom heen.
Nu ben ik opzoek naar een bijbehorende microfoonkabel inclusief driepolige aansluitbus (zie 2 foto's radiomuseum)
Ook ben ik op zoek naar nog eenzelfde driepolige aansluitbus en een aansluiting voor op de radio. Ik weet dat laatste kan ook met bananenstekers maar een originele zou te gek zijn.
Is er iemand op het forum die mij hieraan kan helpen.
groet, Peter
Deze muziek wil ik het liefst beluisteren door middel van apparatuur uit genoemde periode.
Een BX642A met bijbehorende boxen was de eerste aanzet gevolgd door een AG 1102 wisselaar.
Een bandrecorder EL 3530 werd het laatste onderdeel in dit setje.
Henk heeft deze bandrecorder (en ook de andere componenten) voor mij onder handen genomen.
De bandrecorder wil ik graag gaan uittesten qua opnemen. Opnemen met microfoon en direct vanaf BX642A, geluid van de platenspeler en radio.
Bij deze bandrecorder zit ook een microfoon el 3925.
De microfoon heeft geen kabel meer. Op de foto is te zien welke onderdelen er uit vielen toen ik hem open maakte. Een cellofaantje, een membraam, rubberen ring op papieren rand, blokje schuim met cellofaan erom heen.
Nu ben ik opzoek naar een bijbehorende microfoonkabel inclusief driepolige aansluitbus (zie 2 foto's radiomuseum)
Ook ben ik op zoek naar nog eenzelfde driepolige aansluitbus en een aansluiting voor op de radio. Ik weet dat laatste kan ook met bananenstekers maar een originele zou te gek zijn.
Is er iemand op het forum die mij hieraan kan helpen.
groet, Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.