Skip to main content
Nieuws

Het Foto Archief - Graag even lezen!!!

Meer
21 okt 2011 19:02 #10694 door Marcel L
Hoi,

Ik haal dit bericht van afgelopen mei nog maar even naar boven, om jullie nog even op het Foto Archief te wijzen.
Het zou leuk zijn als het Archief zou uitgroeien tot een databank waar foto's van alle mogelijke radio's, TV's, bandrecorders, platenspelers, enz. zijn terug te vinden.

Jullie als leden kunnen er dus ook foto's plaatsen, zoals hierboven beschreven.
Daarbij moet je even om de juiste categorie denken, en je kunt zelf ook sub-categorieën aanmaken.
Maar als je daar wat tegenop ziet, plaats dan de foto gewoon in een hoofdcategorie. Dan zorg ik wel voor de rest

Zoals gezegd kun je wat informatie toevoegen, maar dat hoeft niet.
Het is wel handig als je merk en type van het apparaat in de titel zet, zodat een apparaat eenvoudig te vinden is d.m.v. de zoekfunctie.

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mei 2011 18:59 - 21 okt 2011 18:55 #4859 door Marcel L
Beste forummers,

Vandaag heb ik het Foto Archief weer geactiveerd. Zie de link Foto Archief in het topmenu, helemaal bovenin.
De bedoeling van het Foto Archief is dat er een database met foto's ontstaat en groeit waar uiteindelijk heel veel foto's van onze geliefde apparatuur te vinden is.

Het Foto Archief bevat op dit moment twaalf hoofd categorieën.
Als je naar het Foto Archief gaat kom je als eerste in het Albumoverzicht waar alle twaalf categorieën zichtbaar zijn.

Klik je op de foto of de naam van een categorie, dan kom je in die categorie.
Het is de bedoeling dat de hoofd categorieën onderverdeeld worden in subcategorieën.
Zo’n subcategorie zal in de meeste gevallen een merknaam zoals “Philips” of “Telefunken” zijn, en kan door de gebruikers zelf worden aangemaakt.

Klik je nu op zo’n subcategorie dan kom je bij de uiteindelijke foto’s terecht.
Als je nu op een foto klikt krijg je de standaard verkleinde weergave van de foto te zien. Je kunt de foto vergroten door nogmaals op de foto te klikken.

Alle ingelogde leden van de Buizenradioclub kunnen foto’s plaatsen door eerst naar het Foto Archief te gaan, en daarna op Gebruikersmenu te klikken.
Op deze pagina zie je alle foto’s die je zelf ge-upload hebt; je eigen fotoalbum.
Je ziet ook twee knoppen met de titels Upload en Categorieën.
Bij Categorieën kan je een nieuwe subcategorie aanmaken.
Als je dit te ingewikkeld vindt sla je het maar over. Dan maak ik als beheerder later wel de juiste categorie aan, en/of plaats ik later de foto wel in de juiste categorie

Stel je wil de Categorie Nordmende aanmaken in de hoofdcategorie Buizenradio’s vanaf 1950.
Klik dan eerst op de knop Categorieën, en daarna op de knop Nieuwe Categorie op de pagina die dan verschijnt.

Op de pagina die nu verschijnt vul je achter Titel de titel van de nieuwe subcategorie in, in dit geval Nordmende. Het veld achter Alias kan je gewoon overslaan.
Bij Huidige Categorie kies je de hoofdcategorie waar dit een subcategorie van wordt, dus in dit geval Buizenradio’s vanaf 1950.
Verder hoef je niks meer in te vullen. Alleen nog even op de knop Opslaan klikken.

Om een foto te uploaden ga je weer terug naar het gebruikersmenu door bovenin op Gebruikersmenu te klikken. Klik nu op de knop Upload.
Vul bij Titel een titel in voor de foto die je wilt uploaden. Kies de juiste Categorie en geef eventueel een Omschrijving van de foto.
U ziet acht maal de tekst “Waar staat uw foto?” met daarachter een knop Bladeren. Door op Bladeren te klikken kunt u de gewenste foto op uw harde schijf opzoeken.
U kunt acht foto’s tegelijk uploaden, daarom staat de tekst er acht keer.
Klik hierna gewoon op Upload, en de foto’s worden naar de website verzonden.

Het Foto Archief kan een prachtig archief van onze geliefde historische apparaten worden, maar dan moet het natuurlijk wel van inhoud worden voorzien.
Het zou mooi zijn als u foto's die u op het forum wilt gebruiken, maar die u ook van belang acht voor het archief, eerst upload in het archief.
U kunt iedere foto uit het Foto Archief zo invoegen in elke bijdrage die u op het forum plaatst. Dit doet u d.m.v. BB-code die u kunt kopieren vanuit het Foto Archief in uw bijdrage te plakken (dus: BB-code knippen/kopieren en plakken in de tekst op het forum).

Daarmee slaan we twee vliegen in een klap!
Veel plezier met het Foto Archief!!!

Groeten van Marcel ;)

PS: Probeer het gerust uit. Mocht er iets niet goed gaan, dan kan ik dat altijd weer oplossen.

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 21 okt 2011 18:55 door Marcel L.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena