Skip to main content
Nieuws

Marc stelt zich voor

Meer
09 jun 2025 15:01 #101414 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Marc stelt zich voor
Nee dat zal iemand anders geweest zijn :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2025 11:59 #101412 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Marc stelt zich voor
Hallo Marc.
Welkom bij de club.

Ik heb enkele weken in E. (airport ) gewerkt (Spoelen).
Daar werkte ook een Marc...toch niet toevallig dezelfde Marc ?
:)

Handtekening

Meer
08 jun 2025 21:55 #101410 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Marc stelt zich voor
Hallo Marc,
Welkom op dit forum. Hopelijk lukt het een 9710A te scoren.
Ook voor specifieke vragen over (buizen)techniek van dergelijke radio's is er altijd wel een deskundig iemand die je op weg kan helpen.
Lidmaatschap van de NVHR (Ned. Ver. voor Historie van de Radio) is ook aan te raden. Ook voor onderdelen etc.
Hou ons op de hoogte van de vorderingen en het eindresultaat.
Gr,

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com

Meer
08 jun 2025 18:34 - 08 jun 2025 18:35 #101409 door Marc
Marc stelt zich voor werd gestart door Marc
Hi allemaal

Ik hoop dat dit de goede plaats is om me voor te stellen, ik ben nog een beetje zoekende hier :)

Ik ben dus Marc, werkzaam als R&D manager bij een van de high tech bedrijven in de regio Eindhoven, en sinds een jaartje ofzo me gaan verdiepen in buizenradio's.
Ik heb een achtergrond in de elektrotechniek (vermogenselektronica), en in het verleden schakelende voedingen ontworpen.
Nu ik in mijn werk minder met technische inhoud bezig ben, vind ik het wel fijn om in de vrije tijd wat met techniek bezig te zijn. Met name aan oudere voorwerpen. In die categorie heb ik in het verleden ook een Volkswagen Karmann Ghia gerestaureerd.

Sinds kort dus ook met radio's bezig, wat eigenlijk begonnen is met een Philips F6X62A die ik hier in de buurt gratis kon ophalen. Daarna Marktplaats wat in de gaten gehouden en op die manier nog een paar leuke toestellen gevonden, waaronder een Philips B8X72A en B7X44A. Verder nog een paar radio's opgehaald 'voor de onderdelen', maar die ik toch te mooi/goed vond om te slopen :) Dus het begint al aardig uit de hand te lopen... maar dat vind ik ook wel leuk aan deze hobby: leuk en leerzaam, maar ook toegankelijk en betaalbaar.

Ik hoop hier veel te leren en ook af en toe om wat hulp te kunnen vragen als dat nodig is.
Laatst bewerkt 08 jun 2025 18:35 door Marc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG, Francois129, admin, Cees PA1DBA

Gemaakt door Kunena