Nieuws
Don
24 aug 2021 11:36 #91835
door Robin
Inderdaad Max, zo langzamerhand verlaten de grondleggers ons.
Ik weet nog goed de dag dat ik het nieuws hoorde dat Chuck Berry overleden was.
Dat was tijdens het weekend van het 40 jarig bestaan van het NVHR.
Hennie kwam binnen,en vroeg zich af,waarom wij nog geen plaatjes aan het draaien waren.
Maar ik was samen met mijn vrouw,Bert,en Peter Steketee tot de conclusie gekomen,dat we de spits moesten afbijten,met een nummer van Chuck Berry.
En was nog even tussen mijn single's aan het zoeken,uiteindelijk hadden we de keuze uit 3 single's.
Het zijn van die dagen,dat je precies weet waar,en met wie je was.
Ik weet nog goed de dag dat ik het nieuws hoorde dat Chuck Berry overleden was.
Dat was tijdens het weekend van het 40 jarig bestaan van het NVHR.
Hennie kwam binnen,en vroeg zich af,waarom wij nog geen plaatjes aan het draaien waren.
Maar ik was samen met mijn vrouw,Bert,en Peter Steketee tot de conclusie gekomen,dat we de spits moesten afbijten,met een nummer van Chuck Berry.
En was nog even tussen mijn single's aan het zoeken,uiteindelijk hadden we de keuze uit 3 single's.
Het zijn van die dagen,dat je precies weet waar,en met wie je was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 aug 2021 10:28 - 23 aug 2021 10:29 #91829
door Huub
Zo ontgaan ONS velen luiken mensen met luiken muziek
Dat was nog van de luiken tijd . We hunkeren e nog naar
Zo is het en zo gaat het helaas zijn wij ook ouder
huub
Dat was nog van de luiken tijd . We hunkeren e nog naar
Zo is het en zo gaat het helaas zijn wij ook ouder
huub
Laatst bewerkt 23 aug 2021 10:29 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
22 aug 2021 15:01 - 22 aug 2021 15:04 #91826
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Heb een aantal singels en LPs van the Everly Brothers.
Uiteraard ook aanwezig in de jukebox.
Cathy’s Clown en Devoted to you vind ik een van hun mooiste nummers.
Uiteraard ook aanwezig in de jukebox.
Cathy’s Clown en Devoted to you vind ik een van hun mooiste nummers.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 aug 2021 15:04 door Bert Kn.
22 aug 2021 14:05 #91824
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Langzamerhand sterven de grondleggers uit.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
22 aug 2021 13:30 - 22 aug 2021 13:32 #91822
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
SAD BREAKING NEWS:
DON EVERLY OP 84-JARIGE LEEFTIJD OVERLEDEN
Don Everly, het laatst overgebleven lid van The Everly Brothers, is gisteren, 21 augustus, op 84-jarige leeftijd overleden. Samen met zijn broer Phil (overleden in 2014) vormde hij het meest invloedrijke zangduo uit de popgeschiedenis.
De broers, kinderen van het country-and-western-echtpaar Ike en Margaret Everly, waren pas acht jaar toen ze voor het eerst optraden op de radio tijdens The Everly Family Show. Later trokken Don en Phil naar Nashville, waar ze via Chet Atkins voet aan de grond kregen in de muziekindustrie.
De samen met Atkins opgenomen single Bye Bye Love (1957) betekende hun wereldwijde doorbraak, gevolgd door onder meer Wake Up Little Susie, Bird Dog, All I Have To Do Is Dream en Message To Mary. De meeste van hun vroege hits werden geschreven door het songwritersechtpaar Felice en Boudleaux Bryant.
In 1968 beleefden Don en Phil een merkwaardige opleving met het door countryrock geïnspireerde album Roots, dat gezien mag worden als hun artistieke hoogtepunt. Toen Phil in 1973 zijn gitaar tegen het podium van attractiepark Knott’s Berry Farm smeet, na jaren van onderlinge ruzies, viel het duo uit elkaar.
Door de jaren heen brachten de broers nog talloze soloplaten uit. Sinds 1983 werkten ze weer regelmatig samen op het podium en zelfs in de studio, onder meer in samenwerking met Paul McCartney (die de hit On The Wings Of A Nightingale schreef) en Paul Simon (als achtergrondzangers op Graceland).
Vooral de samenzang van Don en Phil Everly was van grote invloed op latere pioniers als The Beatles, The Beach Boys, The Bee Gees en Simon & Garfunkel. De doodsoorzaak van Don is niet bekend gemaakt. Hij laat zijn stokoude moeder Margaret, zijn vrouw Adela en zijn vier kinderen achter.
Don Everly, R.I.P.
Info; Radio Nostalgia.
DON EVERLY OP 84-JARIGE LEEFTIJD OVERLEDEN
Don Everly, het laatst overgebleven lid van The Everly Brothers, is gisteren, 21 augustus, op 84-jarige leeftijd overleden. Samen met zijn broer Phil (overleden in 2014) vormde hij het meest invloedrijke zangduo uit de popgeschiedenis.
De broers, kinderen van het country-and-western-echtpaar Ike en Margaret Everly, waren pas acht jaar toen ze voor het eerst optraden op de radio tijdens The Everly Family Show. Later trokken Don en Phil naar Nashville, waar ze via Chet Atkins voet aan de grond kregen in de muziekindustrie.
De samen met Atkins opgenomen single Bye Bye Love (1957) betekende hun wereldwijde doorbraak, gevolgd door onder meer Wake Up Little Susie, Bird Dog, All I Have To Do Is Dream en Message To Mary. De meeste van hun vroege hits werden geschreven door het songwritersechtpaar Felice en Boudleaux Bryant.
In 1968 beleefden Don en Phil een merkwaardige opleving met het door countryrock geïnspireerde album Roots, dat gezien mag worden als hun artistieke hoogtepunt. Toen Phil in 1973 zijn gitaar tegen het podium van attractiepark Knott’s Berry Farm smeet, na jaren van onderlinge ruzies, viel het duo uit elkaar.
Door de jaren heen brachten de broers nog talloze soloplaten uit. Sinds 1983 werkten ze weer regelmatig samen op het podium en zelfs in de studio, onder meer in samenwerking met Paul McCartney (die de hit On The Wings Of A Nightingale schreef) en Paul Simon (als achtergrondzangers op Graceland).
Vooral de samenzang van Don en Phil Everly was van grote invloed op latere pioniers als The Beatles, The Beach Boys, The Bee Gees en Simon & Garfunkel. De doodsoorzaak van Don is niet bekend gemaakt. Hij laat zijn stokoude moeder Margaret, zijn vrouw Adela en zijn vier kinderen achter.
Don Everly, R.I.P.
Info; Radio Nostalgia.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 22 aug 2021 13:32 door RR1957.