Skip to main content
Nieuws

Echt of fake ? Erres emaille schild

• Robert Gribnau
  • [Robert Gribnau]
Meer
22 jun 2021 13:33 - 22 jun 2021 13:33 #91035 door Robert Gribnau
Laatst bewerkt 22 jun 2021 13:33 door Robert Gribnau.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jun 2021 09:49 #91034 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Echt of fake ? Erres emaille schild
Ik denk dat MADE in indo niet bestaat
ben nog nooit een banaan in een radio tegen gekomen
Het is allenmaal PH holland
huub

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 jun 2021 08:03 #91033 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Echt of fake ? Erres emaille schild

Nog meer leuke zaken tegen gekomen in Indonesië? Mooi vinyl of andere audio?
In ieder geval vast lekker eten.

Hi Niels,

ik ben zelf niet in Indonesië, was wel geplanned (al 3x verzet). Buitenlanders mogen het land niet in vanwege de pandemie, alleen bepaalde groepen met speciale visa mogen er wel in na een quarantaine van 5 dagen onder toezicht. Nagenoeg heel Azië zit nog potdicht voor toerisme, enkele uitzonderingen. En als je erin kunt wacht je meestal een strenge quarantaine periode tussen 5 dagen en 21 (!) dagen (Vietnam). Daar zijn ze vaak nog niet zo ver als in Europa met vaccineren. Hopelijk zijn er in 2022 weer mogelijkheden. 

Zelf jaag ik niet op vinyl, wil nog wel altijd een originele (buizen !) radio kopen made in Indonesia. Veel radio's die aangeboden worden hebben te lijden gehad van het klimaat en zijn relatief duur. Zo staat er bijvoorbeeld een Philips B6X15A te koop, kost 6 miljoen Rp (350 euro). Voor de gemiddelde Indonesiër in de grote stad zijn dat 2 maandsalarissen...(op het platteland liggen de lonen aanzienlijk lager). Er zijn gewoon minder radio's beschikbaar omdat maar weinig mensen zich er een konden veroorloven in de 50's en 60's. Vooroorlogse radio's zie je daar erg weinig. Misschien een mooi export product voor NL met een groeiende middenklasse in Indonesië en een vergrijzende groep radioliefhebbers hier.

Pim.

Meer
21 jun 2021 19:54 #91032 door Niels
Beantwoord door Niels in topic Echt of fake ? Erres emaille schild
Hoi,

Toch wel grappig en heerlijk dat iemand zoiets op emaile zet. Ik kan er de humor wel van inzien.

Nog meer leuke zaken tegen gekomen in Indonesië? Mooi vinyl of andere audio?
In ieder geval vast lekker eten.

Veel plezier aldaar. 

Niels

Niels

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
  • Onderwerp Auteur
Meer
21 jun 2021 18:53 #91031 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Echt of fake ? Erres emaille schild
Bedankt voor de antwoorden. Er staan nog meer taalfouten op het bordje. Het is uitgevoerd in de oude spelling van het Bahasa Indonesia (vóór 1972) "Jangan" moet zijn "Jang" (Hedendaagse spelling: Yang). "Jangan" bestaat als zodanig niet in de oude spelling, Dan zou er "Djangan" moeten staan en betekent nee of niet (plus nog enkele andere betekenissen afhankelijk van woordcombinatie).

De verkoper bied nog meer schilden aan (o.a. NSF), en allemaal hebben dezelfde soort beschadigingen. Ik moet wel zeggen dat het er gelikt uitziet en wellicht op een drukke pasar terwijl de zon ongenadig op je knar brand zou je het zomaar kopen. Misschien leuk voor in een cafe ofzo, maar niet verzamelwaardig.

Pim.

Meer
21 jun 2021 13:49 - 21 jun 2021 13:53 #91029 door leonardo
Ik ga er in ieder geval niet voor. Dit o.a. omdat er vanuit die wereld-richting de laatste jaren in ruime mate (voornamelijk Philips) borden worden aangeboden (Ebay) Het lijkt wel of ze nog op elke straathoek hangen!
Daarnaast is het nogal vreemd om een waarschuwingstekst die geplakt zat op dozen met inhoud een radio, op een emaille schild te zetten.
Overigens werd deze tekst alleen op dozen geplakt met toestellen voor Indië. De bijgevoegde onderste 2 foto's geven het plaatje  wat gebruikt werd  voor toestellen die in Nederland werden verkocht. Het afgekloven emaille bordje is dan wél origineel :-)

groeten :Leo

Laatst bewerkt 21 jun 2021 13:53 door leonardo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hoedendoosch

Gemaakt door Kunena