- Berichten: 8947
Nieuws
Chris Ellis overleden
18 jan 2019 16:14 - 18 jan 2019 16:19 #75598
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Chris Ellis overleden
Ja de leeftijd en het zij zo
ik hem ook goed gekent en advies gekregen van hem
jammer . er zijn ook opnamens dat hij zelf zingt . crooner dus
en een lege stoel op de club de weergever waar hij iedere zondag was
huub
ik hem ook goed gekent en advies gekregen van hem
jammer . er zijn ook opnamens dat hij zelf zingt . crooner dus
en een lege stoel op de club de weergever waar hij iedere zondag was
huub
Laatst bewerkt 18 jan 2019 16:19 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 jan 2019 14:17 - 18 jan 2019 14:19 #75597
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Chris Ellis overleden werd gestart door RR1957
Gisteren kreeg ik van een goede vriend het bericht dat Chris Ellis is overleden.
Chris was een warme persoonlijkheid op de sociëteit van De Weergever en een
groot expert in 78 toeren platen en jazz (daarop). Hij heeft een hoge leeftijd bereikt,
maar het blijft eeuwig zonde dat zijn kennis van zaken in de vergetelheid raakt.
Ik heb in het verleden een aantal mooie gesprekken met hem gevoerd.
Zo zaten we op een middag enkele uren aan tafel en vertelde hij van zijn carrière
als manager van Marlene Dietrich en haar optredens in de jaren zestig met het
orkest van Burt Bacharach. Een klein voorbeeld: als Dietrich ergens moest optreden
inspecteerde ze uitvoerig de looproute die ze zou hebben op het toneel. Als ze een
spijker uit de vloer zag steken sloeg ze die eigenhandig met haar schoen weer terug
in de vloer.
Chris Ellis had een zeer grote collectie schellak platen en was incidenteel op televisie
te zien in kleine documentaires, zoals enkele jaren geleden over het lied Lili Marlene,
wat natuurlijk vooral bekend is geworden door Marlenen Dietrich.
Hij vertrok uiteindelijk vanuit Engeland naar Nederland vanwege de vrijheden die
hier golden daar waar die door conservatisme in Engeland onmogelijk waren voor
zijn doen.
Mijn collectie jazz 78 toeren platen van 1925 tot 1935 heb ik grotendeels aan hem te
danken omdat hij die zelf voor mij uitzocht in de ruime keuze bij De Weergever.
Ik zag door de bomen het bos niet toentertijd en hij deed de suggestie voor mij naar
'some pretty good stuff' te gaan zoeken (we praten over ergens begin deze eeuw).
Kortom , dit weekeinde maar weer eens gaan draaien, die "pretty good stuff".
Ter nagedachtenis aan Chris Ellis en ik ben hem er nog steeds dankbaar voor.
Op de foto Chris tijdens een NGG manifestatie, in 2010.
Chris was een warme persoonlijkheid op de sociëteit van De Weergever en een
groot expert in 78 toeren platen en jazz (daarop). Hij heeft een hoge leeftijd bereikt,
maar het blijft eeuwig zonde dat zijn kennis van zaken in de vergetelheid raakt.
Ik heb in het verleden een aantal mooie gesprekken met hem gevoerd.
Zo zaten we op een middag enkele uren aan tafel en vertelde hij van zijn carrière
als manager van Marlene Dietrich en haar optredens in de jaren zestig met het
orkest van Burt Bacharach. Een klein voorbeeld: als Dietrich ergens moest optreden
inspecteerde ze uitvoerig de looproute die ze zou hebben op het toneel. Als ze een
spijker uit de vloer zag steken sloeg ze die eigenhandig met haar schoen weer terug
in de vloer.
Chris Ellis had een zeer grote collectie schellak platen en was incidenteel op televisie
te zien in kleine documentaires, zoals enkele jaren geleden over het lied Lili Marlene,
wat natuurlijk vooral bekend is geworden door Marlenen Dietrich.
Hij vertrok uiteindelijk vanuit Engeland naar Nederland vanwege de vrijheden die
hier golden daar waar die door conservatisme in Engeland onmogelijk waren voor
zijn doen.
Mijn collectie jazz 78 toeren platen van 1925 tot 1935 heb ik grotendeels aan hem te
danken omdat hij die zelf voor mij uitzocht in de ruime keuze bij De Weergever.
Ik zag door de bomen het bos niet toentertijd en hij deed de suggestie voor mij naar
'some pretty good stuff' te gaan zoeken (we praten over ergens begin deze eeuw).
Kortom , dit weekeinde maar weer eens gaan draaien, die "pretty good stuff".
Ter nagedachtenis aan Chris Ellis en ik ben hem er nog steeds dankbaar voor.
Op de foto Chris tijdens een NGG manifestatie, in 2010.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 18 jan 2019 14:19 door RR1957.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.