- Berichten: 8947
Nieuws
Dubbelmono
27 mrt 2018 09:58 #71654
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Dubbelmono
Ja Cees bij de radio mannetjes gebruiken
ze wel meer sterke klets koek
waar het op niks slaat ze willen dan met iets nieuws komen
maar het is niks .
huub
ze wel meer sterke klets koek
waar het op niks slaat ze willen dan met iets nieuws komen
maar het is niks .
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 mrt 2018 00:33 #71652
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Dubbelmono
Ik vraag mij af of ze daar bij MPO wel weten waar ze het over hebben.
Dikwijls slaan ze daar de plank volkomen mis als ze het over techniek
hebben.
Lijkt interessant maar is dan erg vaag en klinkt heel geleerd.
Uitleggen WAAR precies ze het over hebben ontbreekt dan.
Tjerk zal er wel aardig in de buurt zitten met Potjes latijn.
Cees.
Dikwijls slaan ze daar de plank volkomen mis als ze het over techniek
hebben.
Lijkt interessant maar is dan erg vaag en klinkt heel geleerd.
Uitleggen WAAR precies ze het over hebben ontbreekt dan.
Tjerk zal er wel aardig in de buurt zitten met Potjes latijn.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mrt 2018 14:18 #71588
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Dubbelmono
Twee zijdige vol sporen denk dat het niet slecht is
meer volumen op de plaat groeve
of anders opnamen gebruik
overal waar men dan zit zgz is het voltallig orkest aanwezig
voller geluid gewoon .
huub
meer volumen op de plaat groeve
of anders opnamen gebruik
overal waar men dan zit zgz is het voltallig orkest aanwezig
voller geluid gewoon .
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mrt 2018 13:50 - 24 mrt 2018 13:54 #71587
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Dubbelmono
Dit heb ik van internet.
Dual – of dubbel – mono wil zeggen dat in een stereo-versterker beide kanalen volledig gescheiden van elkaar worden versterkt. Geen versterkermodules die gedeeld worden, net zo min als het voedings-circuit, zelfs de transformator is dubbel uitgevoerd.
Alleen het netsnoer, en de behuizing is gedeeld. Als zelfs deze gescheiden zijn, dan heb je twee mono-blokken.
Edit,
Zie dat Henk heeft aangegeven dat het niet hier omgaat. Stom
Dual – of dubbel – mono wil zeggen dat in een stereo-versterker beide kanalen volledig gescheiden van elkaar worden versterkt. Geen versterkermodules die gedeeld worden, net zo min als het voedings-circuit, zelfs de transformator is dubbel uitgevoerd.
Alleen het netsnoer, en de behuizing is gedeeld. Als zelfs deze gescheiden zijn, dan heb je twee mono-blokken.
Edit,
Zie dat Henk heeft aangegeven dat het niet hier omgaat. Stom
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 mrt 2018 13:54 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mrt 2018 11:38 #71586
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Dubbelmono
Volgens mij is dit potjeslatijn. Dubbel mono is als je stereo doet met twee ongelijke transmissiewegen, bijvoorbeeld het ene kanaal over Hilversum I en het andere over Hilversum II. Nu uiteraard niet meer van toepassing vanwege de beschikbare apparatuur die zonder uitzondering twee kanalen (of meer) aankan.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mrt 2018 10:53 #71585
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Dubbelmono
Henk,
Dat wordt gokken!
Misschien een soort semi stereo waarbij ze de beide kanalen met een heel kort tijdsverschil uitzenden.
Maar ja, om een betere geluidskwaliteit te krijgen lijkt het me zinvoller om de compressie er een heel eind uit te draaien.
Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord.
Groet Frank
Dat wordt gokken!
Misschien een soort semi stereo waarbij ze de beide kanalen met een heel kort tijdsverschil uitzenden.
Maar ja, om een betere geluidskwaliteit te krijgen lijkt het me zinvoller om de compressie er een heel eind uit te draaien.
Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.