Nieuws
50Plus begint eigen radiozender
03 jan 2017 23:27 #64386
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic 50Plus begint eigen radiozender
Ach, ik heb zo'n zender niet nodig. Ik luister al jaren vooral 's avonds naar een zender die zowel op Internet als in de ether (F.M. en D.A.B.+) is te ontvangen en ook niet mee doet aan zware compressie van het geluid. De zender zit in Utrecht en blijkt een behoorlijk groot landelijk bereik te hebben. En op D.A.B.+ zitten verschillende non-stop zenders die voor ieders smaak muziek uitzenden. Op mijn werk is dat Radio 10 60/70's, voor mij en mijn collega('s) prima te pruimen muziek.
En DAB radio's zijn doodsimpel te bedienen. Het bezwaar van René is hier ook niet van toepassing. Alleen is de ontvangst (nog) niet altijd even goed.
Maar luisteren via Internet wordt ook steeds simpeler gemaakt en het is al lang zover dat je daarvoor geen computer nodig hebt.
En: De hier genoemde zender is er duidelijk eentje met een politiek tintje. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat deze zenders bewust dit soort muziek uitzenden om luisteraars te trekken die dan ook naar hun politieke praatjes moeten luisteren. Als je dan eenmaal een aantal luisteraars aan je gebonden hebt, dan kun je je actieviteiten op politiek gebied uitbreiden.
En de belabberde geluidskwaliteit van de M.G. ben ik al jaren ontgroeid.
Groeten,
Peter
En DAB radio's zijn doodsimpel te bedienen. Het bezwaar van René is hier ook niet van toepassing. Alleen is de ontvangst (nog) niet altijd even goed.
Maar luisteren via Internet wordt ook steeds simpeler gemaakt en het is al lang zover dat je daarvoor geen computer nodig hebt.
En: De hier genoemde zender is er duidelijk eentje met een politiek tintje. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat deze zenders bewust dit soort muziek uitzenden om luisteraars te trekken die dan ook naar hun politieke praatjes moeten luisteren. Als je dan eenmaal een aantal luisteraars aan je gebonden hebt, dan kun je je actieviteiten op politiek gebied uitbreiden.
En de belabberde geluidskwaliteit van de M.G. ben ik al jaren ontgroeid.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 jan 2017 22:54 #64385
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic 50Plus begint eigen radiozender
Allemaal leuk en aardig op internet radio
Maar een heleboel ouderen kan niet met internet radio overweg
Wil je iedereen bereiken dan gewoon op de Radio zelf als je in den haag zit heb je al wat te vertellen pak de oude 747 radio 5
De knop Am of MW weet men wel te vinden en een groot bereik
Als je nu een handje vol mensen die luisteren dekt het niet de lading
De presentoren moeten ook betaald worden.
Ik heb gisteren al geluisterd. Best leuk.
Hopelijk slaat men de vleugels uit naar de ether.
Maar een heleboel ouderen kan niet met internet radio overweg
Wil je iedereen bereiken dan gewoon op de Radio zelf als je in den haag zit heb je al wat te vertellen pak de oude 747 radio 5
De knop Am of MW weet men wel te vinden en een groot bereik
Als je nu een handje vol mensen die luisteren dekt het niet de lading
De presentoren moeten ook betaald worden.
Ik heb gisteren al geluisterd. Best leuk.
Hopelijk slaat men de vleugels uit naar de ether.
René Daemen
03 jan 2017 22:45 #64384
door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic 50Plus begint eigen radiozender
Haha de partij van de soldeerbout
03 jan 2017 21:37 #64382
door Huub
Beantwoord door Huub in topic 50Plus begint eigen radiozender
Nou ja Trerk
Richt jij de partij van de soldeerboud op
Dan kunnen ze eens stoppen over de magistraat boud
Dat duurt al maanden en ze kommen er niet zo uit
Weller of Ersa .
Huub
Richt jij de partij van de soldeerboud op
Dan kunnen ze eens stoppen over de magistraat boud
Dat duurt al maanden en ze kommen er niet zo uit
Weller of Ersa .
Huub
03 jan 2017 20:29 #64379
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 50Plus begint eigen radiozender
@Hans: werkelijk? Lullig te horen dat ik niet voor niks het buurforum vaarwel heb gezegd... Of misschien moet ik er wel blij mee zijn. Ach, ze zoeken het maar uit ook.
@Huub: of ik het nou leuk vind of niet, ik ben nu 53 en daarmee ook 50 plus. En nee, meneer Krol krijgt mijn stem niet.
@Huub: of ik het nou leuk vind of niet, ik ben nu 53 en daarmee ook 50 plus. En nee, meneer Krol krijgt mijn stem niet.
Tjerk, 9ZZ
03 jan 2017 18:56 - 03 jan 2017 18:59 #64376
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic 50Plus begint eigen radiozender
Dag Huub,
Leuk dat je dit onderwerp op het Gloeidraadforum hebt aangekaart en jammer dat het Forumbeheer het onderwerp heeft afgesloten.
De meesten van ons zijn (helaas) 50 en een beetje dus vond ik jouw bijdrage op het buurforum de moeite
waard en kende ik die 50 plus zender nog niet.
Kennelijk mag je op het andere forum wel een onderwerp over radio Kootwijk of over top 2000 of de zender Grimeton plaatsen maar een zender die ons ouderen van leeftijd (maar niet van geest) aanspreekt mag kennelijk niet.
Dus Huub, als je niet weet waar je in maart op moet stemmen, stem dan op de ouderenpartij van Henk Krol. Dan komt de 60-er en 70-er jaren muziek hopelijk eindelijk weer eens op een radiozender :thumbsup: .
Hans
Leuk dat je dit onderwerp op het Gloeidraadforum hebt aangekaart en jammer dat het Forumbeheer het onderwerp heeft afgesloten.
De meesten van ons zijn (helaas) 50 en een beetje dus vond ik jouw bijdrage op het buurforum de moeite
waard en kende ik die 50 plus zender nog niet.
Kennelijk mag je op het andere forum wel een onderwerp over radio Kootwijk of over top 2000 of de zender Grimeton plaatsen maar een zender die ons ouderen van leeftijd (maar niet van geest) aanspreekt mag kennelijk niet.
Dus Huub, als je niet weet waar je in maart op moet stemmen, stem dan op de ouderenpartij van Henk Krol. Dan komt de 60-er en 70-er jaren muziek hopelijk eindelijk weer eens op een radiozender :thumbsup: .
Hans
Laatst bewerkt 03 jan 2017 18:59 door Johannes.