- Berichten: 8947
Nieuws
Count Basie
23 mei 2016 14:53 - 23 mei 2016 14:57 #60843
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Count Basie
Ik heb van de COUNT nog veel Lp.s en veel meer van dat soort bands,s
En mag ze graag horen maakt niet uit zwart of wit.
en gemengt. en zangers &rese
ik weet wel dat ze ook wel bij de Jazz mensen De papa,s genaamt werden
Althans de ouderen zwarte muziekanten .. maar ook zij kunnen er wat van .
Mag ze graag horen .
Huub
En mag ze graag horen maakt niet uit zwart of wit.
ik weet wel dat ze ook wel bij de Jazz mensen De papa,s genaamt werden
Althans de ouderen zwarte muziekanten .. maar ook zij kunnen er wat van .
Mag ze graag horen .
Huub
Laatst bewerkt 23 mei 2016 14:57 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mei 2016 17:38 #60833
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Count Basie
Volgens mij is het woord neger gewoon een afgeleide van het negroïde ras.
Niets mis mee, toch?
Ik zal het Sylvana Simons eens vragen....
Niets mis mee, toch?
Ik zal het Sylvana Simons eens vragen....
Als het oud is is het leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mei 2016 14:47 - 22 mei 2016 14:48 #60832
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Count Basie
Maaaar peter kleur geeft het ook niet in die tijd
tussen tint grijs ? dus grijze mensen ?
Huub
tussen tint grijs ? dus grijze mensen ?
Huub
Laatst bewerkt 22 mei 2016 14:48 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mei 2016 14:32 #60831
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Count Basie
Huub, stond je t.v. misschien een beetje te donker afgesteld?
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mei 2016 12:57 #60829
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Count Basie
In die tijd zag men alleen donkeren mensen op TV
was ook Zw wit tv . er woonde ook in nederland
wijnig of helemaal geen donkeren mensen
Ja Donald Johns . die wilde ook mensen in een klein doosje doe en bewaren ...
vriend van adele bloemendaal..
Huub
was ook Zw wit tv . er woonde ook in nederland
wijnig of helemaal geen donkeren mensen
Ja Donald Johns . die wilde ook mensen in een klein doosje doe en bewaren ...
vriend van adele bloemendaal..
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 mei 2016 11:58 - 20 mei 2016 12:00 #60794
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Count Basie werd gestart door NGG
Het eerste optreden van Count Basie in Nederland werd als volgt aangekondigd:
Oh tijden, oh zeden.
In 1954 deed niemand daar ingewikkeld over. Tegenwoordig mogen zelfs Negerzoenen niet meer onder die naam verkocht worden!
Hoelang mogen Jodenkoeken nog die naam voeren?
"Eskimo" schijnt opeens ook een scheldwoord te zijn. Moet nu Inuit zijn. Maar dit terzijde.
Oh tijden, oh zeden.
In 1954 deed niemand daar ingewikkeld over. Tegenwoordig mogen zelfs Negerzoenen niet meer onder die naam verkocht worden!
Hoelang mogen Jodenkoeken nog die naam voeren?
"Eskimo" schijnt opeens ook een scheldwoord te zijn. Moet nu Inuit zijn. Maar dit terzijde.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 20 mei 2016 12:00 door NGG. Reden: aanvulling
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.