Skip to main content
Nieuws

Kootwijk

  • hkruis
  • [hkruis]
Meer
27 okt 2014 12:51 #47551 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Kootwijk
Dat het druk was, kan ik beamen, er was niet meer op de locatie te komen, helaas de catalina ook niet gezien. Stom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2014 12:13 #47547 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Kootwijk
Wel gisteren kort na 16u30 heeft de Catalina inderdaad een mooi 8 vormig circuit gedraaid boven gebouw A. Naar ik hoorde was 't op zondag zó verschrikkelijk druk dat er om 14 uur al geen doorkomen meer aan was
Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hkruis
  • [hkruis]
Meer
25 okt 2014 19:50 #47511 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Kootwijk
Ik ben benieuwd, zal het boek ook bekijken.

Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 okt 2014 19:09 #47508 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Kootwijk
@ Henk:
Vandaag daar geweest, ziet er fraai uit en ook het boek van Cees van der Pluijm gekocht. Let wel, ik heb daar géén spijt van; maar wat me nogal teleurstelde was hoofdstuk 1 . Dat bevat allerhande technische détails waar echt geen rùk van klopt. Als technicus die najaar 1966 zijn eindexamen NERG deed heb ik over de gebruikte technieken heel wat geleerd.
Voorbeeld: PCG was een machinezender; die kùnnen niet met een contrasein werken want daarvoor moet je in het tempo van het morse schrift de zendfrequentie wijzigen. Met een motoranker en generator anker direkt gekoppeld, samen meer dan 4 ton wegen en 1450 RPM maken bestáát dat niet. In een lezing van de hand van Klaas Koomans wordt nauwkeurig beschreven hoe PCG wèl seinde.
Zo staan er meer blunders in, die ga ik niet allemaal opsommen
Jammer, het is wel een prachtig verzorgd boek
Nico
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 okt 2014 07:37 - 25 okt 2014 08:15 #47495 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kootwijk
Toch heb ik op de duitsen Sat schotel zenders wel veel waren filmen gezien
Dat zijn ook behoorlijk bezigten met vlieg boten zelfs met zeven motoren er op
Boven op de vluigels een in de midde wat een geweld om te zien
Maar met de proef vlucht waren zij zeer angstig en en al geweld
Zij bezaten ook vliegtuig Firma,s die wat behoorlijk wat voorstelden
Zij bezaten ook behoorlijk goede spullen .Zij waren destijds ook wel een Supper macht
dat blijkt uit alles wel .Wat er NU is op de wereld er is veel super gejat van de zgz te Mof
Dat is voor den oorlog al zoo geweest daar door dat de oorlog ook door ontstaan Jatten .
Gelukkig is het voor ons allemaal goed afgelopen
maar zij hadden goeden maschienens en vak mensen Het was destijds gewoon een super macht
Zij bezaten behoorlijks wat in huis ook allerlij boten U. boten ook vliegtuigen
Zelfs staal jagers reketten en wat allen nog meer .atoom ?
Het was ook Rennen voor de gealieerden zorg dat men eerst er bij is voor de rus uit
Zie ook maar eens na den oorlog bvb PAL TV sissteem het besten ter wereld met het mooiten beeld
Uitvinder DR bruch Telfunken ga zoo maar door met techniekken .
Huub
Laatst bewerkt 25 okt 2014 08:15 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 okt 2014 00:54 #47493 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Kootwijk
De voorspellingen zijn gunstig Henk
Maar ik ben die dag op 't vliegveld voor assistentie bij de take- off
Zaterdag loop ik folders uit te delen bij gebouw A
Als de bemanning van een Nazi- U-boot dat uitzicht op een Catalina kreeg
Waren ze een uur later dood. Onze Cat heeft vier van die schepen aan hun einde geholpen,
was ze van harte gegund. Die kerels stonden te juichen
als ze een weerloze tanker met vliegtuigbenzine in de fik geschoten hadden offtopic
N.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena