Skip to main content
Nieuws

Koningsdag 2014

• Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
27 apr 2014 12:09 #42753 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Koningsdag 2014
Ik ben zelf niet wezen sneupen , had een paar "spionnen" aan het werk . De lol is er hier ook al jaren vanaf , steeds meer verkopers van buiten de provincie . Één van de spionnen kwam vandaag langs met de klapper van het jaar : een Philips Wisselaar met originele netstekker en 5 pens IEC plug en een doosje met , zoals hij het zei , pick up sloop . Naast de nodige headshells en elementen bleken hier na inspectie 2 nagenoeg complete SME 3009-2 armen in te zitten : 1 met losse headshell en de SME/Shure uitvoering met vaste shell !! Het enigste wat mist is het schroefje van de vaste shell en de anti skating gewichtjes . Bij een zijn de montage rubbertjes en schroefjes ook weg , but who cares ? Het totaal incl een paar euries voor de moeite slechts 15 euries ! Heb de beste man van schrik maar een nieuw tussenwiel voor z'n L75 meegegeven , hij ook weer blij .
Mijn koningsdag kan niet meer stuk !!

Mvg , Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 apr 2014 11:35 #42752 door Gino
Beantwoord door Gino in topic Koningsdag 2014
Mijn totaalscore strandde op het retro klokkenservies van DE/Nutricia.

Dat ik dit servies hier noem en géén forum gerelateerde artikelen komt omdat ik in op de vrijmarkt in Heemstede gewoon niets anders gekocht heb..... :P

Laat staan kunnen kopen. Niets geen radio's ( paar verdwaalde autoradio's met CD) of platenspelers ( Huh, wat is dat ? ) of anderszins.
Wél een 22 inch breedbeeld monitor voor de PC voor 80 (sic) euro ! Ook geen Koningsdagprijsje.

Kortom, het raakt gewoon OP.

Goed nieuws, toch ?
Worden we met wat we hebben in se schuur/zolder/berging of woonkamer slapend rijk....

Of droom ik nu ook ?

Gino

Als het oud is is het leuk
Bijlagen:

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
27 apr 2014 05:05 - 27 apr 2014 05:06 #42751 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Koningsdag 2014
Amsterdam kent vele Koningsmarkten. In Nieuw West was er een bijzondere. Veel Buitenlandse verkopers, Fransen, Duitsers, Engelsen, Afghanistans, Turks, Marokkaans en allemaal met prachtige radio spullen.

De mooiste LS doekjes, EM buizen, nieuw in de doos voor 1.00 Euro per stuk. Knoppen, bijzondere radio's. Het was zoveel, ik kon geen keus maken. Uiteindelijk een nieuwe verpakking gekocht met 34 stuks EM34 buizen voor 25 Euro.

Maar helaas toen werd ik wakker en ben bij een medeforumlid een Grundig radio wezen ophalen en heb even kunnen genieten van een prachtige verzameling Duitse topmodel radio's.

Henk
Laatst bewerkt 27 apr 2014 05:06 door hkruis.

Meer
27 apr 2014 00:32 #42750 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Koningsdag 2014
Ik had er helemaal niets van verwacht en dan valt het toch nog wel mee. Een aantal CD's met
klassieke muziek gekocht,meer dan 10 voor E8,-.
En nog wat klein gereedschap gekocht en een HDMI kabel en een kabel 3,5mm Jack naar RCA,
nieuwe spullen voor een koningsdag prijsje van E18,- alles.
Na afloop kreeg ik een tip van een buur: "Er liggen nog LP's en CD's tussen wat er is
achtergelaten". En ja, totaal er een dikke stapel LP's uitgevist.En een plastic bak vol CD's.
Bovendien nog een halve bak vol muziek cassettes. Alles moet nog worden uitgezocht op
bruikbaarheid, stuk, teveel krassen enz.
Nee niet veel oude XP computers, weer wel veel oude platte monitors met oud beeldformaat.
Ik denk dat er nog heel veel mensen met hun XP computer werken, goede virusscanner er op
IE niet meer gebruiken maar Firefox of Chroome en geen internet bankieren meer mee doen.
Of als de XP PC nog niet erg oud is een jonger programma bv Win7 er op, dan zijn die nog
best wel te gebruiken.
Geen enkele buizenradio tuner of versterker uit de '70/begin '80 ger jaren.
Wel heel veel moderne defecte troep.
Vr gr Cees.

Meer
26 apr 2014 21:25 #42749 door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Koningsdag 2014
Hele stad door was niets anders als regelrechte rommel en troep.
Nog niet een oude stofzuiger of defecte computer te vinden.
De aardige kraampjes geteld 5 waar wat op stond dat in zijn geheel koopwaar was.
Overige stapels kleding, puzzels en plastic speelgoed.
Vervolgens ook veel ronduit kapotte incomplete rommel.
Dat men de moeite neemt....

Uit armoede 8 LP's gekocht voor 6,-.
Overigens in uitstekende staat.

Zeldzaam sinds jaren dat ik zo bekaaid van dergelijke rommelmarkt afkom.
Heb een zeer brede interesse en kan echt veel gebruiken.

Ah ja misschien maar goed ook,
genoeg lopende projecten.

Meer
26 apr 2014 12:19 #42747 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Koningsdag 2014
Vorig jaar was het het hier al niets, en dat geldt dit jaar weer. Met moeite 10 singeltjes gescoord en een Uniden Bearcat scanner. Nu heb je aan zo'n ding niets meer, tenzij je vlak bij een vliegveld woont. Kostte maar liefst 50 Eurocent, inclusief adapter. Eén van mijn vrienden kan hem nog wel gebruiken. Na twee kleine reparaties werkt het ding weer.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Gemaakt door Kunena