Skip to main content
Nieuws

M.E. lek

Meer
26 sep 2012 09:21 #21887 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic M.E. lek

Cees schreef : .....Altijd de automatische update in werking laten staan. Dus actieveren. Dat is veiliger.....

Hoi,

Wellicht veiliger, maar ook zo vertragend, net als virusscanners.
Ik update Windows met enige regelmaat handmatig, dus als het mij uitkomt.

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 sep 2012 00:49 #21881 door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic M.E. lek
Ieder op zijn eigen manier.
Zelf heb ik een abonnement op Norton Internet Security voor 3 pc's.
Goed, dat kost me wat eurootjes per jaar. Maar dan ben ik wel af van een hoop gedoe.
Op een laptop en netbook die ik toch sporadisch gebruik heb ik wat gratis software geïnstalleerd.

Norton is nu niet zo'n geheugenvreter meer als het vroeger wel is geweest.
Soms is die wat al te kritisch, maar dat is in te stellen.
Maar ik heb ook geen last van berichten (Avast) of ik wil updaten naar een betaalde versie.

Ik beschouw het maar als een verzekering.
Je hoopt hem nooit nodig te hebben. Maar als die wel nodig is ben je blij dat je hem hebt.
Kost wat, maar daar mauw ik niet over.

Meer
26 sep 2012 00:32 - 26 sep 2012 00:34 #21880 door maarten
Beantwoord door maarten in topic M.E. lek
Probleem (waarschijnlijk niet het enige maar wel het opvallendste) met Spamfighter is dat het ook reclame maakt naar degenen aan wie jij mail stuurt. Erg asociaal en hypocriet voor een antispamproduct, en ik heb dat opzich bij de producent ook wel eens gemeld (maar heb niet de illusie dat ze zich daar iets van aantrekken).

Er zijn zat andere spamfilters die hun werk netter doen. Bij mij gebeurt dat op de mailserver al, maar niet alle providers zijn zo vriendelijk. Ook hebben Windows Mail, Windows Live Mail, Office Outlook en Outlook Express ingebouwde filters die het aardig doen. Mocht iemand die een ander goed filter zoekt voor op de eigen PC er niet uitkomen, dan wil ik me er nog wel even in verdiepen.
Laatst bewerkt 26 sep 2012 00:34 door maarten.

Meer
24 sep 2012 22:59 #21853 door Cees
Beantwoord door Cees in topic M.E. lek
En dan is er ook nog een gratis Spam fighter, die je kunt installeren.
Voor de zekerheid maar gedaan. Geeft op zich ook wel wat spam tijdens internetten,
maar die klik je gewoon weg. Daar is het dan "gratis"voor.Een betaalde versie is er ook.
Vr gr Cees.

Meer
24 sep 2012 07:31 #21824 door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic M.E. lek
Tijdens het afsluiten van de pc werd op 22 september automatisch een update geïnstalleerd.
Terug kijkend in de 'geschiedenis van de updates' bleek het te gaan om een Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer

Een hoop heisa voor niks, en aangewakkerd door de Consumentenbond.
En de media niet te vergeten.

Met goede beveiligingssoftware plus vooral je gezonde verstand gebruiken kan er weinig fout gaan.
Of het nou gaat om IE, Firefox, Chrome of welke browser dan ook is niet direct van belang. Ze hebben allemaal hun fouten en lekken. Die worden wel hersteld zo gauw ze bekend worden.

Natuurlijk krijg ik ook wel eens phishing- of andere rare mail binnen. Vanmorgen nog.
Niet openen en gelijk weggooien.

Ik werk dagelijks met pc's. En dat sinds ze op de markt kwamen. Met DOS en later Windows.
Problemen heb ik zelf nooit gehad. Wel mocht ik die oplossen. Maar dan steeds bij anderen.
Let op en weet wat je doet :thumbsup:

Groet,
Han
:radioluiste

Meer
23 sep 2012 22:21 #21818 door Cees
Beantwoord door Cees in topic M.E. lek
Snameroc 1963,
Dus geen echt belangrijke wacht woorden laten onthouden door de wachtwoorden onthouder.
Niet bij Firefox alleen, maar óók niet bij alle andere browsers die er zijn.
Overigens, op de beveiligde banksites, die gebruikt worden voor het internet bankieren,
kan dat niet eens. En die moeten verplicht om de zoveel tijd worden geweizicht.
Vr gr Cees.

Gemaakt door Kunena