Skip to main content
Nieuws

Dreamteam

Meer
27 mei 2012 07:44 #17822 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Dreamteam
Hallo Henk,

Het lijkt mij erg leuk om zo'n reparatiedag eens mee te maken. Jammer dat het zo ver weg is.
Maar mocht ik in de buurt zijn dan neem ik mijn koffiemolen mee.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 mei 2012 06:19 - 27 mei 2012 06:23 #17820 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Dreamteam
Leuk en zo`n samenwerking :thumbsup:
Lijkt mij interessant om er eens bij te zijn maar ja, het is voor mij niet naast de deur
dus ik hoop hier regelmatig een verslagje van jullie samenwerking te kunnen lezen
wat dan ook weer leerzaam is

En koffie zetten op de RR manier doe ik hier dan hier zelf wel

Succes ermee !

Lee
Laatst bewerkt 27 mei 2012 06:23 door Lee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mei 2012 22:22 #17816 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Dreamteam
Hallo Heren,

Dat ziet er goed uit als ik een keer op een zaterdag vrijben moet wel eens werken
om de 14 dagen kom ik wel eens kijken.
Wordt echt zo'n authentieke Radio werkplaats
en als RR koffie en thee zet komt het goed maar wel zoals in de fifties wateropschenken
in de koffie filter met een schepje buisman en likkoekjes erbij
en natuurlijk doekjes spannen en andere werkzaamheden
Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • brcf01
  • [brcf01]
Meer
26 mei 2012 20:21 - 26 mei 2012 20:24 #17811 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Dreamteam
Hoi henk.

Leuk verhaal om te lezen.
Ik heb Peter vanavond nog via Skype gesproken en hij klonk ook
enthousiast.
De volgende keer zal ik er zeker bij zijn, wat helaas vandaag de mist
in ging door ziekte.
Hopelijk niet alleen als koffiejuffrouw, maar ook met bouwkundige taken.
Ik hoop dat we aldus regelmatig bij elkaar komen in je fraaie werkplaats.
Eigenlijk ook een beetje HiQGN/HiFiGN bijeenkomsten, zou je kunnen zeggen.

Mooi toch?
En anderen zijn blij met hun opgeknapte buizenradio's en aanverwante spullen.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

De radio van mijn vriend Rob is in ieder geval weer in orde en daar zal hij
bijzonder blij mee zijn, enthousiast als hij altijd is met zijn fifties hobby.




Bijlagen:
Laatst bewerkt 26 mei 2012 20:24 door brcf01.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
Meer
26 mei 2012 20:16 #17809 door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Re: Dreamteam
Hallo Henk en Peter ,
Wat een leule samenwerking echt top om dit hier te lezen .Ik had al een hoge dunk van jou en nu met peter erbij word het alleen maar beter .
Wij hopen dat jullie nog lang en met veel plezier met elkaar kunnen werken en dingen kunnen realiseren .
Heel erg veel bewondering hebben wij voor jullie en als er een KOFFIE HULPJE komt word het geheel super.
Helaas ben ik nog niet zover maar hopelijk komt mijn dag ooit eens dat ik het zga zelf kan.
Prettige avond en tot gauw

Ps henk ik neem eerdaags contact met jou op ben erg druk met ziekenhuisbezoekjes enz enz .

Mvgr Marc en Patricia:thumbsup: :radio: :radioluiste ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
26 mei 2012 19:47 - 26 mei 2012 19:49 #17808 door hkruis
Dreamteam werd gestart door hkruis
Dreamteam,

Jullie kennen het vast wel, zet 2 architecten op 1 project en je hebt bonje. zet een paar techneuten bij elkaar en de technieken, meningen en oplossingen vliegen je om de oren. Komt vast wel bekend voor.

Zo niet vandaag mijn werkplaats staat vol met buizenapparatuur die nog revisie of restauratie behoeft. Werk genoeg dus en het blijft hobby dus het moet allemaal in de schaarse tijd gebeuren tegen lage kosten. Dus via bemiddeling van RR kwam het idee naar voren om eens met Peter Boin te babbelen, techneut in hart en nieren met jarenlange ervaring in de radio techniek. Na een verkennend gesprek vandaag de eerste werkdag samen gehad. werkplek voor Peter klaar gemaakt. Ik had voor Peter een HX511A klaargezet
Die was snel gefixed, dus kon ook nog wel even een AG9009 op de werkbank. En hierna als toetje nog een onbekend, op dat moment, chassis van Philips. Ik had niets voorbereid en aan het chassis was voldoende gerommeld, Gelijkrichtbuis vervangen door een onduidelijke weerstand en een extra grote Elco, ik denk voor extra afvlakking. Het chassis\radio weer voorzien van een UY41 en na nog wat aanpassingen kwam het eerste geluid er al weer uit. de MG spoel was niet in orde, 1 deel was min of meer naar binnen gezakt. De radio is opnieuw afgeregeld en speelt weer als een trein. Het bleek achteraf de Philips BF151U te zijn of te- wel de radiola 155.

Mijn taken waren vandaag wat ondergeschikt, koffiejuffrouw, onderdelen verzamelen en nog zo wat van de randverschijnselen. Kon Peter amper bijhouden. Ik heb genoten en gemeend de bescheiden Peter de volgende mail te zenden.

=====================================================================
Hallo Peter,

ik wil je nog even laten weten dat ik met bewondering heb gekeken naar je reparatie prestaties.
Ervaring, analytische denken en handelen, meten en oplossen. Ik zit net als jij ook al lang in het vak en heb op dit specifieke vakgebied weinig mensen ontmoet die het op deze wijze en op een dergelijke bescheiden manier doen. Geen Poeha, maar resultaat. :thumbsup:

Ik heb er van genoten. Ik verheug me al weer op de volgende keer en nog bedankt.

Gr. Henk

p.s. Rene heeft zich al als koffiejuffrouw aangemeld, dus het komt helemaal goed.
=====================================================================

Kortom, voor mij een geslaagde samenwerking die uiteraard vervolgt wordt.

Henk
Bijlagen:
Laatst bewerkt 26 mei 2012 19:49 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena