Nieuws
Brand in zendmasten IJsselstein en Hoogersmilde
12 mei 2012 18:30 #17387
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: Brand in zendmasten IJsselstein en Hoogersmilde
Kijk ook even naar de topic hier
Herbouw zendmast Hoogersmilde
Groet Han
Herbouw zendmast Hoogersmilde
Groet Han
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 mei 2012 00:06 #17372
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: Brand in zendmasten IJsselstein en Hoogersmilde
Ja, het grote geld is hier duidelijk de baas.
Daar moet alles voor wijken, ook de niet commerciële publiek zenders.
Het word daar in het noorden dus behelpen met internet radio.
En zo word de mensen die daar nu nog niet allemaal aan toe zijn, weer iets nieuws door de strot geduwd.
Zou het met de anologe radio dezelfde kant op gaan als met de anologe TV?
De jongere generatie luistert nu al bijna niet meer naar de "gewone" radio.
Vr Gr Cees.
Daar moet alles voor wijken, ook de niet commerciële publiek zenders.
Het word daar in het noorden dus behelpen met internet radio.
En zo word de mensen die daar nu nog niet allemaal aan toe zijn, weer iets nieuws door de strot geduwd.
Zou het met de anologe radio dezelfde kant op gaan als met de anologe TV?
De jongere generatie luistert nu al bijna niet meer naar de "gewone" radio.
Vr Gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 mei 2012 21:18 - 11 mei 2012 21:19 #17370
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Brand in zendmasten IJsselstein en Hoogersmilde
Hoi,
Het zou wel heel toevallig zijn geweest als er in twee torens op dezelfde dag brand uit breekt.
Overigens wordt er in diverse media gemeld dat de ontvangst van de publieke zenders weer op volle sterkte is. Die kijken dan even niet verder dan de grenzen van de randstad.
Hier in Friesland is het nog steeds kommer en kwel: radio 1 is nog steeds nauwelijks te ontvangen. Radio 2, 3 en 4 zijn ietsje sterker, maar ook slecht.
De commerciële zenders waren binnen een week na het instorten alweer op sterkte, en blazen ook nu nog op volle sterkte binnen.
Ik heb begrepen dat Hoogersmilde tegen de herfst weer in gebruik kan worden genomen.
Groeten van Marcel :whistle:
Het zou wel heel toevallig zijn geweest als er in twee torens op dezelfde dag brand uit breekt.
Overigens wordt er in diverse media gemeld dat de ontvangst van de publieke zenders weer op volle sterkte is. Die kijken dan even niet verder dan de grenzen van de randstad.
Hier in Friesland is het nog steeds kommer en kwel: radio 1 is nog steeds nauwelijks te ontvangen. Radio 2, 3 en 4 zijn ietsje sterker, maar ook slecht.
De commerciële zenders waren binnen een week na het instorten alweer op sterkte, en blazen ook nu nog op volle sterkte binnen.
Ik heb begrepen dat Hoogersmilde tegen de herfst weer in gebruik kan worden genomen.
Groeten van Marcel :whistle:
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 11 mei 2012 21:19 door Marcel L.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 mei 2012 18:35 #17368
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Re: Brand in zendmasten IJsselstein en Hoogersmilde
De werkelijke oorzaak die nu wordt genoemd, hoorde ik al enkele dagen nadat het gebeurd was, uit betrouwbare bron. Domweg te veel vermogen in de antenne proberen te krijgen via slechte kabels.
Maar ook: Druk door de commerciele zenders zoals Sky (meer saai) radio. Die stonden op een gegeven moment er op dat het vermogen werd verhoogd. Dat gebeurde eerst in Lopik en toen in Smilde. Dezelfde zenders die nu hun beklag doen dat ze geen bereik hebben na de brand in Hogersmilde. Ze zijn er dus in feite zelf de oorzaak van.
Groeten,
Peter
Maar ook: Druk door de commerciele zenders zoals Sky (meer saai) radio. Die stonden op een gegeven moment er op dat het vermogen werd verhoogd. Dat gebeurde eerst in Lopik en toen in Smilde. Dezelfde zenders die nu hun beklag doen dat ze geen bereik hebben na de brand in Hogersmilde. Ze zijn er dus in feite zelf de oorzaak van.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 mei 2012 17:51 - 11 mei 2012 18:20 #17367
door Verdicom
Brand in zendmasten IJsselstein en Hoogersmilde werd gestart door Verdicom
Beste medeforummers,
Dit onderwerp heeft het afgelopen jaar al geleid tot een aantal discussie's, ook op dit forum.
Vandaag komt het ANP met dit bericht.
Ik heb alleen de plaatsnamen gecorrigeerd. Er stond Smilde ipv Hoogersmilde
Verder is de tekst dus letterlijk overgenomen van het ANP
Het instorten van de zendmast in het Drentse Hoogersmilde na een brand staat wel degelijk in verband met de brand in de zendmast in IJsselstein. Dat meldt het NOS Journaal vrijdag op basis van onderzoek van mastbeheerder Novec. De branden waren allebei op 15 juli 2011.
De branden leidden tot maandenlange slechte ontvangst van radiozenders van de publieke omroep en de commerciële zender Q-Music in een groot deel van Nederland. ,,Systemen blijken niet goed te hebben gewerkt'', aldus Jan Willem Tom van Novec.
De brand in IJsselstein brak uit door urenlange oververhitting. Volgens de onderzoekers is waarschijnlijk geprobeerd het probleem te verhelpen vanuit de toren in Hoogersmilde. Maar ook daar raakten vervolgens antennes oververhit en brak brand uit.
Wat nu volgens ANP toch de oorzaken zijn geweest, is in de toenmalige discussie ook al genoemd.
Concluderend mogen we zeggen dat een aantal onder ons, op afstand, het toch bij het rechte eind hadden.
Teveel pep op de tent.
En niet antennes raken over verhit, maar de kabels
Groet,
Han
EDIT.
Wat werd gezegd in het 18.00 journaal was dit.
Toen er problemen onstonden in IJsselstein, heeft men in Hoogersmilde meer pep gezet op de antennes richting Zuid/ZuidWest Nederland.
EDIT2.
,,Systemen blijken niet goed te hebben gewerkt'', aldus Jan Willem Tom van Novec.
Oh ja? Kom nou.
Ik denk dat ze daar toen gewoon hebben zitten pitten
Dit onderwerp heeft het afgelopen jaar al geleid tot een aantal discussie's, ook op dit forum.
Vandaag komt het ANP met dit bericht.
Ik heb alleen de plaatsnamen gecorrigeerd. Er stond Smilde ipv Hoogersmilde
Verder is de tekst dus letterlijk overgenomen van het ANP
Het instorten van de zendmast in het Drentse Hoogersmilde na een brand staat wel degelijk in verband met de brand in de zendmast in IJsselstein. Dat meldt het NOS Journaal vrijdag op basis van onderzoek van mastbeheerder Novec. De branden waren allebei op 15 juli 2011.
De branden leidden tot maandenlange slechte ontvangst van radiozenders van de publieke omroep en de commerciële zender Q-Music in een groot deel van Nederland. ,,Systemen blijken niet goed te hebben gewerkt'', aldus Jan Willem Tom van Novec.
De brand in IJsselstein brak uit door urenlange oververhitting. Volgens de onderzoekers is waarschijnlijk geprobeerd het probleem te verhelpen vanuit de toren in Hoogersmilde. Maar ook daar raakten vervolgens antennes oververhit en brak brand uit.
Wat nu volgens ANP toch de oorzaken zijn geweest, is in de toenmalige discussie ook al genoemd.
Concluderend mogen we zeggen dat een aantal onder ons, op afstand, het toch bij het rechte eind hadden.
Teveel pep op de tent.
En niet antennes raken over verhit, maar de kabels
Groet,
Han
EDIT.
Wat werd gezegd in het 18.00 journaal was dit.
Toen er problemen onstonden in IJsselstein, heeft men in Hoogersmilde meer pep gezet op de antennes richting Zuid/ZuidWest Nederland.
EDIT2.
,,Systemen blijken niet goed te hebben gewerkt'', aldus Jan Willem Tom van Novec.
Oh ja? Kom nou.
Ik denk dat ze daar toen gewoon hebben zitten pitten
Laatst bewerkt 11 mei 2012 18:20 door Verdicom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.