Nieuws
PM systeem - Even Lezen a.u.b.
Minder
Meer
03 mei 2012 10:32 - 03 mei 2012 18:19 #17056
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
PM systeem - Even Lezen a.u.b. werd gestart door Marcel L
Beste Forummers,
De forumdonaties stellen me in staat om wat in software te investeren. Soms betekend dit gewoon een donatie doen aan een enkele of een groep softwareontwikkelaar(s) waardoor je toegang krijgt tot uitbreidingen voor de bestaande "gratis" software.
Ik heb dit nu gedaan voor de PM software, waardoor er nieuwe mogelijkheden zijn.
Tevens heb ik de software ge-update en oude mogelijkheden die bij eerdere updates waren verdwenen, in ere hersteld.
Het PM systeem in het kort
Het PM systeem van het Forum werkt als een soort Webmail, waarbij je gebruikersnaam je "e-mailadres" is.
Je kunt iemand het snelst een PM sturen door op het blauwe tekstballonnetje onder zijn/haar Avatar te klikken (links naast ieder bericht, wel eerst inloggen):
Maar natuurlijk ook gewoon door in het PM systeem op Nieuw bericht te klikken en daar de gebruikersnaam in te vullen bij het tekstvak Aan:
Iedere ingelogde gebruiker kan zijn PM systeem openen door op deze link te klikken, die zichtbaar is op de forumpagina:
Mocht er een bericht in je postvak zitten, dan staat er een dergelijke melding:
Klik op de link en je komt in het PM systeem, automatisch in je Inbox.
Er verschijnt een menu dat er zo uit ziet:
De meeste opties wijzen zichzelf. Maar klik ook eens op Mijn Instellingen.
Daar kun je een aantal opties instellen, waaronder deze:
Hier kun je instellen of je een e-mailtje wilt ontvangen op het e-mailadres dat je hebt ingesteld in je account van het forum, als iemand via het forum je een PM stuurt.
Standaard staat dit voor de meeste gebruikers denk ik wel ingeschakeld, maar je kunt dat hier dus wijzigen.
Ongewenste berichten
Ook is het nu (weer) mogelijk om PM berichten van bepaalde forumgebruikers te blokkeren.
In alle berichten die je opent zie je de volgende opties rechts bovenin:
Door nu op blokkeer gebruiker te klikken, wordt deze gebruiker geblokkeerd voor jouw Inbox, en zul je geen berichten meer van deze persoon kunnen ontvangen.
Dus mocht je geen berichten van een bepaald persoon meer willen ontvangen? Open dan een bericht van deze persoon en klik op blokkeer gebruiker.
Privacy
Alle berichten die je via het PM-systeem stuurt blijven ook in het PM-systeem, en daar dien je ze ook te beantwoorden.
Andere gebruikers krijgen daarbij geen verdere gegevens van je te zien dan je gebruikersnaam en de tekst die je zelf stuurt.
Daarom moet je ook niet via je e-mailprogramma reageren op berichten van het PM systeem, als je hebt ingesteld dat je een e-mailtje wilt ontvangen als je PM hebt.
In het emailtje kun je het bericht wel lezen, maar reageren doe je dus door in te loggen op de website en naar je PM Inbox te gaan.
Mocht je per ongeluk wel via je e-mailprogramma reageren, dan komt die mail bij mij als beheerder terecht, en dus niet bij de afzender.
In het PM systeem wordt nu ook gebruik gemaakt van Avatars (gebruikers afbeeldingen, in te stellen op je profiel pagina). Daardoor kun je sneller herkennen van wie een bericht afkomstig is.
Berichten worden vanaf nu maximaal een jaar bewaard.
Ik kan een optie tot archiveren van berichten inschakelen, waardoor je PM's langer kunt bewaren. Als die wens er is hoor ik het graag.
Ook kan ik een optie activeren waardoor het mogelijk wordt attachments mee te sturen met PM's.
Als dat een wens van velen is, hoor ik ook dat graag even.
Veel plezier ermee!
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Groeten van Marcel - Forumbeheer
De forumdonaties stellen me in staat om wat in software te investeren. Soms betekend dit gewoon een donatie doen aan een enkele of een groep softwareontwikkelaar(s) waardoor je toegang krijgt tot uitbreidingen voor de bestaande "gratis" software.
Ik heb dit nu gedaan voor de PM software, waardoor er nieuwe mogelijkheden zijn.
Tevens heb ik de software ge-update en oude mogelijkheden die bij eerdere updates waren verdwenen, in ere hersteld.
Het PM systeem in het kort
Het PM systeem van het Forum werkt als een soort Webmail, waarbij je gebruikersnaam je "e-mailadres" is.
Je kunt iemand het snelst een PM sturen door op het blauwe tekstballonnetje onder zijn/haar Avatar te klikken (links naast ieder bericht, wel eerst inloggen):
Maar natuurlijk ook gewoon door in het PM systeem op Nieuw bericht te klikken en daar de gebruikersnaam in te vullen bij het tekstvak Aan:
Iedere ingelogde gebruiker kan zijn PM systeem openen door op deze link te klikken, die zichtbaar is op de forumpagina:
Mocht er een bericht in je postvak zitten, dan staat er een dergelijke melding:
Klik op de link en je komt in het PM systeem, automatisch in je Inbox.
Er verschijnt een menu dat er zo uit ziet:
De meeste opties wijzen zichzelf. Maar klik ook eens op Mijn Instellingen.
Daar kun je een aantal opties instellen, waaronder deze:
Hier kun je instellen of je een e-mailtje wilt ontvangen op het e-mailadres dat je hebt ingesteld in je account van het forum, als iemand via het forum je een PM stuurt.
Standaard staat dit voor de meeste gebruikers denk ik wel ingeschakeld, maar je kunt dat hier dus wijzigen.
Ongewenste berichten
Ook is het nu (weer) mogelijk om PM berichten van bepaalde forumgebruikers te blokkeren.
In alle berichten die je opent zie je de volgende opties rechts bovenin:
Door nu op blokkeer gebruiker te klikken, wordt deze gebruiker geblokkeerd voor jouw Inbox, en zul je geen berichten meer van deze persoon kunnen ontvangen.
Dus mocht je geen berichten van een bepaald persoon meer willen ontvangen? Open dan een bericht van deze persoon en klik op blokkeer gebruiker.
Privacy
Alle berichten die je via het PM-systeem stuurt blijven ook in het PM-systeem, en daar dien je ze ook te beantwoorden.
Andere gebruikers krijgen daarbij geen verdere gegevens van je te zien dan je gebruikersnaam en de tekst die je zelf stuurt.
Daarom moet je ook niet via je e-mailprogramma reageren op berichten van het PM systeem, als je hebt ingesteld dat je een e-mailtje wilt ontvangen als je PM hebt.
In het emailtje kun je het bericht wel lezen, maar reageren doe je dus door in te loggen op de website en naar je PM Inbox te gaan.
Mocht je per ongeluk wel via je e-mailprogramma reageren, dan komt die mail bij mij als beheerder terecht, en dus niet bij de afzender.
In het PM systeem wordt nu ook gebruik gemaakt van Avatars (gebruikers afbeeldingen, in te stellen op je profiel pagina). Daardoor kun je sneller herkennen van wie een bericht afkomstig is.
Berichten worden vanaf nu maximaal een jaar bewaard.
Ik kan een optie tot archiveren van berichten inschakelen, waardoor je PM's langer kunt bewaren. Als die wens er is hoor ik het graag.
Ook kan ik een optie activeren waardoor het mogelijk wordt attachments mee te sturen met PM's.
Als dat een wens van velen is, hoor ik ook dat graag even.
Veel plezier ermee!
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Groeten van Marcel - Forumbeheer
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 03 mei 2012 18:19 door Marcel L.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.