Nieuws
Nieuwe chatfunctie voor geregistreerde forumgebruikers
11 mrt 2012 12:52 #15398
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Nieuwe chatfunctie voor geregistreerde forumgebruikers
Skype komt er bij mij niet (meer) op. Ik heb op een lokatie een router die een beetje over z'n zeik gaat van P2P-verkeer en bovendien heb ik het er niet zo op (gesloten protocol, bandbreedte van je klanten jatten, enz). Ik gebruik MSN en sporadisch ICQ, maardaar heb ik weinig radioliefhebbers op. Een chatfunctie op het forum lijkt me absoluut nuttig als je even snel iets kort wilt sluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 mrt 2012 10:14 #15395
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Nieuwe chatfunctie voor geregistreerde forumgebruikers
``leuk initiatief maar meer voor de jongeren van 12 tot 18 jaar
.....
Jongens een leuk idee maar voor mij hoeft het niet.....``
Ik heb respect voor ieders mening maar sorry hoor bovenstaande opmerking vind ik kant noch wal raken
Een chat functie is een leuke en handige app voor wie er behoefte aan heeft en heeft NIETS te maken met leeftijd
Zelf ben ik 58 jaar en chat dagelijks met mensen van mijn maar ook jongere en oudere leeftijd
Helaas wordt de goedbedoelde uitbreiding op dit forum weer negatief beoordeeld
door tegenstanders
Een chat functie kun je gebruiken als je het leuk vind of je gebruikt hem niet...KLAAR
Zonde van de tijd om hier weer een discussie over te starten
Goed idee Marcel deze chatfunctie !! :thumbsup:
.....
Jongens een leuk idee maar voor mij hoeft het niet.....``
Ik heb respect voor ieders mening maar sorry hoor bovenstaande opmerking vind ik kant noch wal raken
Een chat functie is een leuke en handige app voor wie er behoefte aan heeft en heeft NIETS te maken met leeftijd
Zelf ben ik 58 jaar en chat dagelijks met mensen van mijn maar ook jongere en oudere leeftijd
Helaas wordt de goedbedoelde uitbreiding op dit forum weer negatief beoordeeld
door tegenstanders
Een chat functie kun je gebruiken als je het leuk vind of je gebruikt hem niet...KLAAR
Zonde van de tijd om hier weer een discussie over te starten
Goed idee Marcel deze chatfunctie !! :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel L
11 mrt 2012 09:42 - 11 mrt 2012 09:49 #15394
door Marcel L
Hoi,
Ieder zijn mening en dat mag.
Bedenk wel, en ik heb het al vaker aangeroerd: als verzamelaars maken wij ons wel eens zorgen over de vergrijzing van onze hobby, maar als er dan moderne elementen ingevoerd worden, dan is er meteen protest en weerstand.
Willen wij onze hobby voor de toekomst behouden, dan zullen we toch met onze tijd mee moeten.
Een chatfunctie leek mij toch een handige optie. Je hoeft het niet telkens te gebruiken.
In mijn beleving is het meer iets dat je iemand nog iets wilt vragen, en dan kijk je via het forum even of hij toevallig online is. Dan kan je de chatfunctie even gebruiken.
Dan hoef je niet te bellen of te SMS-en en dat scheelt je weer in je portemonnee.
Er zouden ook nieuwe initiatieven kunnen ontstaan.
We kennen allemaal de reparatie-avonden of -dagen van de NVHR, maar de rij-afstand blijft voor veel mensen toch een probleem.
Zou het niet geweldig zijn dat je op dergelijke dagen, of op bepaalde vastgestelde momenten iemand via de chat zou kunnen consulteren als je bent vastgelopen bij de reparatie van een geliefd object?
Voor mensen die de chatfunctie (even) niet willen gebruiken is er de mogelijkheid om zichzelf onzichtbaar in de online-lijst te maken (zie een vorige bijdrage over uitleg).
Maar je kunt ook geheel offline gaan (dit geldt dan alleen voor de chat, en niet voor het forum):
Succes!
Groeten van Marcel - Forumbeheer
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Nieuwe chatfunctie voor geregistreerde forumgebruikers
Rene Daemen schreef : leuk initiatief maar meer voor de jongeren van 12 tot 18 jaar
.....
Jongens een leuk idee maar voor mij hoeft het niet.....
Hoi,
Ieder zijn mening en dat mag.
Bedenk wel, en ik heb het al vaker aangeroerd: als verzamelaars maken wij ons wel eens zorgen over de vergrijzing van onze hobby, maar als er dan moderne elementen ingevoerd worden, dan is er meteen protest en weerstand.
Willen wij onze hobby voor de toekomst behouden, dan zullen we toch met onze tijd mee moeten.
Een chatfunctie leek mij toch een handige optie. Je hoeft het niet telkens te gebruiken.
In mijn beleving is het meer iets dat je iemand nog iets wilt vragen, en dan kijk je via het forum even of hij toevallig online is. Dan kan je de chatfunctie even gebruiken.
Dan hoef je niet te bellen of te SMS-en en dat scheelt je weer in je portemonnee.
Er zouden ook nieuwe initiatieven kunnen ontstaan.
We kennen allemaal de reparatie-avonden of -dagen van de NVHR, maar de rij-afstand blijft voor veel mensen toch een probleem.
Zou het niet geweldig zijn dat je op dergelijke dagen, of op bepaalde vastgestelde momenten iemand via de chat zou kunnen consulteren als je bent vastgelopen bij de reparatie van een geliefd object?
Voor mensen die de chatfunctie (even) niet willen gebruiken is er de mogelijkheid om zichzelf onzichtbaar in de online-lijst te maken (zie een vorige bijdrage over uitleg).
Maar je kunt ook geheel offline gaan (dit geldt dan alleen voor de chat, en niet voor het forum):
Succes!
Laatst bewerkt 11 mrt 2012 09:49 door Marcel L.
11 mrt 2012 06:41 #15391
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Nieuwe chatfunctie voor geregistreerde forumgebruikers
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van een chat functie
neemt gewoon weg te veel tijd in beslag
een artikel op het forum kun je beantwoorden wanneer het jou uitkomt
als je bij het repareren van een radio je pc in de gaten moet houden als het ding in de hobby ruimte staat.
MSN is ook al op zijn retour
er zijn andere mogelijk heden om even elkaar te spreken
Skype kun je praten en er komt niets op je scherm te staan wel zo veilig
met alle hackers die op de loer liggen kunnen zo je chat bericht overal neer zetten
en als je een akkefietje heb blijft dat ook staan nu is het zo dat als iemend over de schreef gaat een waarschuwing komt en het berichtje wordt verwijderd gaat niet meer het www op
Meeste gebruikers hebben een lidmaatschap van de NVHR en staan in de ledenlijst
dan kun je ook wel even contactleggen
ik ken zo een aantal mensen die door het chatten 24/7 die al gescheiden zijn
en laten we eerlijk zijn de radio kamer was ook géén succes
kijk hier is het toch beperkt wil je wat met de hobby zul met een webcam
kunnen communiceren als je met een probleem van een toestel even je webcam op kunnen zetten
als je elkaar wilt helpen of een geluidsbestand
om ea duidelijk te maken
kijk het forum had al div mogelijkheden een pb functie die koppelt aan je mailadres
kun je bekijken en beantwoorden wanneer het jou uitkomt en verder geen verplichtingen
en bij chat moet je er bijwezen om te antwoorden anders haakt men af tijd om naar het toilet te gaan is er niet meer bij
leuk initiatief maar meer voor de jongeren van 12 tot 18 jaar
wil je echt iemand spreken is altijd de telefoon nog of skype
kun je als moderator hier ingrijpen in de chatroom?
denk het niet
Jongens een leuk idee maar voor mij hoeft het niet
Mvg René Daemen
neemt gewoon weg te veel tijd in beslag
een artikel op het forum kun je beantwoorden wanneer het jou uitkomt
als je bij het repareren van een radio je pc in de gaten moet houden als het ding in de hobby ruimte staat.
MSN is ook al op zijn retour
er zijn andere mogelijk heden om even elkaar te spreken
Skype kun je praten en er komt niets op je scherm te staan wel zo veilig
met alle hackers die op de loer liggen kunnen zo je chat bericht overal neer zetten
en als je een akkefietje heb blijft dat ook staan nu is het zo dat als iemend over de schreef gaat een waarschuwing komt en het berichtje wordt verwijderd gaat niet meer het www op
Meeste gebruikers hebben een lidmaatschap van de NVHR en staan in de ledenlijst
dan kun je ook wel even contactleggen
ik ken zo een aantal mensen die door het chatten 24/7 die al gescheiden zijn
en laten we eerlijk zijn de radio kamer was ook géén succes
kijk hier is het toch beperkt wil je wat met de hobby zul met een webcam
kunnen communiceren als je met een probleem van een toestel even je webcam op kunnen zetten
als je elkaar wilt helpen of een geluidsbestand
om ea duidelijk te maken
kijk het forum had al div mogelijkheden een pb functie die koppelt aan je mailadres
kun je bekijken en beantwoorden wanneer het jou uitkomt en verder geen verplichtingen
en bij chat moet je er bijwezen om te antwoorden anders haakt men af tijd om naar het toilet te gaan is er niet meer bij
leuk initiatief maar meer voor de jongeren van 12 tot 18 jaar
wil je echt iemand spreken is altijd de telefoon nog of skype
kun je als moderator hier ingrijpen in de chatroom?
denk het niet
Jongens een leuk idee maar voor mij hoeft het niet
Mvg René Daemen
René Daemen
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
10 mrt 2012 21:56 - 10 mrt 2012 22:04 #15385
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Nieuwe chatfunctie voor geregistreerde forumgebruikers
Hoi Marcel.
Hoe is een oud gesprek te deleten?
Als je op het kruisje klikt blijft hij telkens terugkomen,
ook na het opnieuw inloggen.
:thumbsup:
Enkele heren moeten ook begrijpen dat chatten betekend 'bij de les blijven'.
Bij een normaal gesprek loop je ook niet weg om later een reactie te geven.
Dan kan je net zo goed een PM sturen als je wat te melden hebt.
Ik ga althans niet op een antwoord wachten. Ik geef de gesprekspartner niet
zo gek veel tijd om te reageren.
Gewoon mijn mening, niet onvriendelijk bedoeld.
Hoe is een oud gesprek te deleten?
Als je op het kruisje klikt blijft hij telkens terugkomen,
ook na het opnieuw inloggen.
:thumbsup:
Enkele heren moeten ook begrijpen dat chatten betekend 'bij de les blijven'.
Bij een normaal gesprek loop je ook niet weg om later een reactie te geven.
Dan kan je net zo goed een PM sturen als je wat te melden hebt.
Ik ga althans niet op een antwoord wachten. Ik geef de gesprekspartner niet
zo gek veel tijd om te reageren.
Gewoon mijn mening, niet onvriendelijk bedoeld.
Laatst bewerkt 10 mrt 2012 22:04 door brcf01.
10 mrt 2012 19:59 - 10 mrt 2012 20:37 #15378
door Marcel L
Dit is inmiddels aangepast
Hallo,
Voor alle duidelijkheid: iedereen die inlogt is standaard zichtbaar in het chatoverzicht en dus online op de chat.
Het groene balletje achter een naam geeft aan dat die persoon online is en hij/zij dus vrij is voor een chat. Het balletje is rood als hij/zij bezet is.
Als het balletje grijs is, is de betreffende persoon waarschijnlijk net offline gegaan.
Er kan een enkele minuut zitten tussen het offline gaan van iemand, en de tijd dat het balletje grijs wordt of de naam uit de lijst verdwijnt.
Je kunt die instellingen voor jezelf wijzigen in het optie-menu (met dat tandwieltje).
De instellingen die je daar doet onthoudt het systeem voor de volgende keer.
Als je jezelf onzichtbaar zet en je wijzigt dat later niet weer, dan kan niemand je dus ooit bereiken via de chat.
Wat het geluid betreft: je hoort een luide ping als er iemand online komt.
Als iemand je benadert voor een chat hoor je slechts een zacht klopje. Maar er vliegt wel een venstertje open op die balk onderaan het scherm, dus dat merk je echt wel.
Gebruiksaanwijzing
Om met iemand een chat te beginnen klik je in de balk onderin op Online leden, en vervolgens op de naam van de persoon met wie je wilt chatten.
Nu opent zich een chat-venster en je kunt je eerste berichtje typen en het vakje bij het tekstballonnetje, gevolgd door ENTER (ENTER toets!).
Bij degene die je wilt spreken vliegt nu een identiek venstertje open, en nu is het wachten op een reactie.
Nogmaals het is dus een-op-een chatten en geen chatroom zoals voorheen.
Volgens mij is het wel mogelijk om met meerdere mensen te chatten, maar dat moet je maar eens uitproberen door een tweede persoon uit te nodigen voor een chat terwijl je al met iemand aan het chatten bent.
Veel plezier ermee!
Bijlage: beknopte gebruiksaanwijzing (Engels)
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Nieuwe chatfunctie voor geregistreerde forumgebruikers
HiFiGN schreef : .....Ik denk inderdaad dat men zich eerst bij de chat opties
op 'beschikbaar' moet klikken.
De meeste staan in de lijst nu met een zwart balletje achter de naam op 'offline'.....
Dit is inmiddels aangepast
Hallo,
Voor alle duidelijkheid: iedereen die inlogt is standaard zichtbaar in het chatoverzicht en dus online op de chat.
Het groene balletje achter een naam geeft aan dat die persoon online is en hij/zij dus vrij is voor een chat. Het balletje is rood als hij/zij bezet is.
Als het balletje grijs is, is de betreffende persoon waarschijnlijk net offline gegaan.
Er kan een enkele minuut zitten tussen het offline gaan van iemand, en de tijd dat het balletje grijs wordt of de naam uit de lijst verdwijnt.
Je kunt die instellingen voor jezelf wijzigen in het optie-menu (met dat tandwieltje).
De instellingen die je daar doet onthoudt het systeem voor de volgende keer.
Als je jezelf onzichtbaar zet en je wijzigt dat later niet weer, dan kan niemand je dus ooit bereiken via de chat.
Wat het geluid betreft: je hoort een luide ping als er iemand online komt.
Als iemand je benadert voor een chat hoor je slechts een zacht klopje. Maar er vliegt wel een venstertje open op die balk onderaan het scherm, dus dat merk je echt wel.
Gebruiksaanwijzing
Om met iemand een chat te beginnen klik je in de balk onderin op Online leden, en vervolgens op de naam van de persoon met wie je wilt chatten.
Nu opent zich een chat-venster en je kunt je eerste berichtje typen en het vakje bij het tekstballonnetje, gevolgd door ENTER (ENTER toets!).
Bij degene die je wilt spreken vliegt nu een identiek venstertje open, en nu is het wachten op een reactie.
Nogmaals het is dus een-op-een chatten en geen chatroom zoals voorheen.
Volgens mij is het wel mogelijk om met meerdere mensen te chatten, maar dat moet je maar eens uitproberen door een tweede persoon uit te nodigen voor een chat terwijl je al met iemand aan het chatten bent.
Veel plezier ermee!
Bijlage: beknopte gebruiksaanwijzing (Engels)
Laatst bewerkt 10 mrt 2012 20:37 door Marcel L.