Skip to main content
Nieuws

Testuitzendingen Radio Seagull 1395khz 215m.

12 nov 2011 20:43 #11526 door Theo van der Zeijden
Op de autoradio kwam Radio Seagull vrijdagmiddag glashelder binnen tot voorbij Utrecht, ter hoogte van tv-zender Lopik. Toen kwam er wat ruis overheen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 nov 2011 16:33 - 11 nov 2011 16:33 #11476 door Laurens
Ik zit nu weer te luisteren, en het geluid lijkt enigszisn op dat van de 1602 zender. Ook hier 'pompt' het geluid op het ritme van de basdrum. Ik denk dat er ergens een enkelbands limiter verkeerd staat ingesteld.
Als ik mij niet vergis is een Optimod een multiband processor, dus die zou daar geen last van moeten hebben.

.
Laatst bewerkt 11 nov 2011 16:33 door Laurens.

Meer
11 nov 2011 08:19 #11471 door Rene Daemen
Hoi Laurens,

ik heb afgelopen weekend bij iemand in de auto radio Seagull gehoord
bij zwolle in de buurt en kon mij niet bekoren qua modulatie
de boel is gewoon overruled zelfs het geluid hield op een gegeven moment op
Dit komt gewoon omdat de AM optimod niet goed is afgeregeld als die goed staat
hoef je geen pompend geluid te horen maar men gooit de muziek veels te hard in de optimod
en knijpt dan het signaal dicht zodat je even geen muziek heb limiter bij harde passages bvb
het leek net BiG L de muziek heeft er toch wel wat van weg.
of het levens verwachtingen heb betwijfel ik als het niet dezelfde personen zijn van Big L
dan wordt het een knipperlicht station geld op stekker eruit weer geld zenden maar.
er was ook sprake van Radio Marina op de 1485 Khz mij benieuwen of dat nog in de ether komt

Grt René Daemen

René Daemen

Meer
10 nov 2011 22:47 - 10 nov 2011 22:49 #11468 door Laurens

TransistorTube schreef :
Beetje alternatieve muziek, maar ala.... Het is beter dan een stille middengolf!

Juist daarom, voor de rest hebben we radio 10 op 828 of radio 5 op 747 al, en de mensen aan de kust kunnen nog Absolute Radio meekrijgen op diverse frequenties (standaard pop) ;)

TransistorTube schreef : Ik hoop dat het doorgang vindt, en NIET net als Big-L en aan-uit zender wordt(dan weer in de lucht, en dan weer verdwenen...) die sterk is overgemoduleerd....

Eerste indruk is dat de modulatie prima is, maar ik moet er nog langer naar luisteren. Het lijkt in ieder geval veel zachter te zijn dan Big L. Maar het signaal is ook wat zwakker naar mijn gevoel. Desondanks luister ik liever naar Seagull dan Big L qua geluid.
Op 1602 hoor je de modulatie wel eens 'pompen', maar die zender is hier vrij zwak en niet ruisvrij te ontvangen en daardoor niet zo goed te beoordelen.
Het zijn nog testuitzendingen, maar ik hoop dat het doorgaat. Ik kan me wel voorstellen dat ze 's avonds stoppen vanwege de sterke zender ergens in oost-europa die toch zware storing veroorzaakt.

.
Laatst bewerkt 10 nov 2011 22:49 door Laurens.

• TransistorTube
  • [TransistorTube]
Meer
10 nov 2011 16:24 - 10 nov 2011 16:25 #11463 door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Re: Testuitzendingen Radio Seagull 1395khz 215m.
Jazeker!

Was mij ook al opgevallen, en ik heb hier onder L,warden enorm goed ontvangst : prima :
Bijna zonder antenne te pakken!
Beetje alternatieve muziek, maar ala.... Het is beter dan een stille middengolf!
En sávonds hebben wij hier in het noorden diezelfde SEAGULL ook nog op de frequentie van Radio Waddenzee zitten op de 1602 khz.
Maar dan lang zo sterk niet.....
Ik hoop dat het doorgang vindt, en NIET net als Big-L en aan-uit zender wordt(dan weer in de lucht, en dan weer verdwenen...) die sterk is overgemoduleerd....

Vriendelijke groeten, TT.:thumbsup:
Laatst bewerkt 10 nov 2011 16:25 door TransistorTube.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
10 nov 2011 12:49 - 10 nov 2011 12:49 #11458 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Testuitzendingen Radio Seagull 1395khz 215m.
Voorlopig kan ik nog helemaal niets op de MG ontvangen.
Laatst bewerkt 10 nov 2011 12:49 door hkruis.

Gemaakt door Kunena