Reparatie en Restauratie tip's
Nieuw speakerboxje
25 jul 2011 11:00 #7018
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Nieuw speakerboxje
Wat een gruwelijke blokgolf bij 10kHz. Ik denk dat je daar bij Philips gewoon voor ontslagen kon worden, zelfs al zit daar nog wel eens een gewoon brommetje in (zie AG9006-topic).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 jul 2011 04:46 - 25 jul 2011 04:52 #7005
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Nieuw speakerboxje
Het eerste wat ik dacht, als de installatie aangaat, gaan spontaan alle bruggen en sluizen in Noord-Holland open. Ik zal het even uitleggen. In de oude radio en buizen versterkers werr oliekous toegepast als isolatiemateriaal voor draad. Ik zocht een bedrijf dat dit nog leverde ( ik weet dat KvD het ook levert) voor de radio van Gino, de 2511. Al zoekende kwam ik een stukje tekst tegen over de fantastische geluids eigenschappen van deze oliekous. Ik kwam op een website van een aantal buis-en audio liefhebbers die hun hobby zeer serieus nemen. En net zoals iedereen mag dat ook. En er staan zeer mooie resultaten de website van de gebruikers.
www.dhtrob.com/projecten/el84pp_ul_3.shtml
www.dhtrob.com/thuisbij/weijers.shtml
Ik heb me dus echt 't schompes helachen, om het even op zijn Amsterdams te zeggen. :lachuh:
Op meerdere sites wordt geroemd over de goede isolatie weerstanden van deze bedrading en daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Ik wil het ook gebruiken om historische redenen. Je gaat geen PTFE of VD gebruiken in een 2511 en de toepassing in de lopende TV projecten vind ik ook prachtig. Verde droogt het alleen maar uit, brikkelt snel af in een warme\hete omgeving. Het gebruik van elektrische bedrading bestaande uit katoen in olie gedrenkt is niet voor niets, niet meer toegestaan. Het gaf en geeft altijd als resultaat, zeer slechte isolatie weerstanden, na enige jaren.
Maar dat het ook goede audio eigenschappen zou hebben was geheel nieuw voor mij. Op de website van de liefhebbers vind je wel meer goede tips, zoals dubbele 230 volt voedingen naar de versterkers, ach geniet maar even als je het leest.
p.s. een leverancier van oliekous isolatie heb ik gevonden.: prima :
Gr Henk
www.dhtrob.com/projecten/el84pp_ul_3.shtml
www.dhtrob.com/thuisbij/weijers.shtml
Ik heb me dus echt 't schompes helachen, om het even op zijn Amsterdams te zeggen. :lachuh:
Op meerdere sites wordt geroemd over de goede isolatie weerstanden van deze bedrading en daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Ik wil het ook gebruiken om historische redenen. Je gaat geen PTFE of VD gebruiken in een 2511 en de toepassing in de lopende TV projecten vind ik ook prachtig. Verde droogt het alleen maar uit, brikkelt snel af in een warme\hete omgeving. Het gebruik van elektrische bedrading bestaande uit katoen in olie gedrenkt is niet voor niets, niet meer toegestaan. Het gaf en geeft altijd als resultaat, zeer slechte isolatie weerstanden, na enige jaren.
Maar dat het ook goede audio eigenschappen zou hebben was geheel nieuw voor mij. Op de website van de liefhebbers vind je wel meer goede tips, zoals dubbele 230 volt voedingen naar de versterkers, ach geniet maar even als je het leest.
p.s. een leverancier van oliekous isolatie heb ik gevonden.: prima :
Gr Henk
Laatst bewerkt 25 jul 2011 04:52 door hkruis.
25 jul 2011 04:46 #7004
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Nieuw speakerboxje
Sneu voor je eventuele partner :woohoo:
24 jul 2011 21:52 - 24 jul 2011 21:53 #6999
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: Nieuw speakerboxje
Een stel visuele toeters, maar wel heel mondain.
Zit er ook zo'n knijpbalon aan de achterkant?
Nee, nou ik snap hem.
Hier heb je toch zeker € 10.000,- per stuk voor betaald.
Bij een zaak die voor een spelertje ook minstens € 5000,- vraagt.
Geef me het adres even door. Ik wil ook een stel.
:thumbsup: :thumbsup:
Han
Zit er ook zo'n knijpbalon aan de achterkant?
Nee, nou ik snap hem.
Hier heb je toch zeker € 10.000,- per stuk voor betaald.
Bij een zaak die voor een spelertje ook minstens € 5000,- vraagt.
Geef me het adres even door. Ik wil ook een stel.
:thumbsup: :thumbsup:
Han
Laatst bewerkt 24 jul 2011 21:53 door Verdicom.
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
24 jul 2011 21:43 #6998
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Nieuw speakerboxje
He Henk.
Ben jij betoeterd !!! :woohoo:
:thumbsup:
René (R)
Ben jij betoeterd !!! :woohoo:
:thumbsup:
René (R)
24 jul 2011 21:22 #6997
door Henk vdB
Beantwoord door Henk vdB in topic Re: Nieuw speakerboxje
Op een schip zouden ze niet misstaan...:lachuh:
Maar zeer zeker heel speciaal.
En dan nu de hamvraag: hoe KLINKEN ze?
Maar zeer zeker heel speciaal.
En dan nu de hamvraag: hoe KLINKEN ze?